Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Lotniska w Indiach nie nadążają za rosnącą liczbą pasażerów


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2017-09-19 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RyneK-Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lotniska w Indiach nie nadążają za rosnącą liczbą pasażerów
Wyjątkowo niemal pusty jeden z terminali w BombajuFot. A.Savin, wikimedia commons
Jak wynika z raportu przygotowanego przez czołowy ośrodek analityczny ds. lotnictwa, wyczerpująca się w zatrważającym tempie przepustowość lotniska Chhatrapati Shivaji w Mumbaju doprowadzi do utraty tysięcy miejsc pracy i strat ekonomicznych w regionie.
Lotnisko w przyszłym roku ma osiągnąć krytyczny punkt nasycenia, pozostawiając władze portu w sytuacji, w której nie będzie możliwa rozbudowa siatki połączeń. Raport przygotowany przez Centrum Lotnictwa Cywilnego Azji i Pacyfiku (CAPA) wskazuje, że międzynarodowe lotniska Chhatrapati Shivaji (CSIA) osiągnął obecnie 94 proc. swojej zdolności przepustowej.

Rozbudowa potrzebna stale

Drugie najbardziej zatłoczone lotnisko w kraju, tuż po międzynarodowym lotnisku Indira Gandhi w Delhi, obsługuje obecnie 45,1 mln pasażerów rocznie i świadczy codziennie około 930 operacji lotniczych. Według raportu przygotowanego przez ekspertów, w 2018 roku port obsłuży 48 mln pasażerów, sięgając swojej maksymalnej przepustowości. Dla porównania – lotnisko w Delhi, przystosowane do obsługi 100 mln pasażerów rocznie, jest obecnie używane przez 58 mln pasażerów, ale dotrze do swojej granicy przepustowości w 2023 roku.

Wzrosty o...20% rocznie!

Bombaj International Airport Private Limited, zarządzający portem lotniczym, nie komentuje raportu. Tymczasem eksperci przypominają, że ruch w porcie lotniczym w Mumbaju rośnie w tempie sięgającym prawie 20 proc. rocznie, co jest zjawiskiem alarmującym.

Zdaniem eksperta lotniczego i byłego pilota Vipul Saxena zasadnym jest oczekiwanie, aby porty Goa i Puene zaczęły dzielić ciężar ruchu z portu lotniczego w Bombaju, dopóki nie pojawi się nowe lotnisko, którego otwarcie przewidywane jest na 2024 rok. W raporcie wskazano ponadto, że do 2030 roku wszystkie metropolie w Indiach będą potrzebowały drugiego lotniska. W tym samym roku Bombaj i Delhi będzie się musiało szykować do otwarcia trzeciego portu.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Norwegian potwierdza przejęcie pilotów z Ryanaira. „Potrzebujemy kolejnych”

Pasażer i linie lotnicze

Norwegian potwierdza przejęcie pilotów z Ryanaira. „Potrzebujemy kolejnych”

Michał Szymajda 19 września 2017

PPL: Pół miliarda na Modlin, ale nie na dotacje dla Ryanaira

Infrastruktura i lotniska

PPL: Pół miliarda na Modlin, ale nie na dotacje dla Ryanaira

Jakub Madrjas 18 września 2017

Znamy lokalizację Centralnego Portu Komunikacyjnego

Infrastruktura i lotniska

Znamy lokalizację Centralnego Portu Komunikacyjnego

Rynek Lotniczy, ed, ms 18 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5