Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Lotnicze przewozy towarowe podrożeją na Święta


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-11-06 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lotnicze przewozy towarowe podrożeją na Święta
fot. unsplash
Spadek liczby lotów pasażerskich spowodowany pandemią koronawirusa przy jednoczesnym popycie na artykuły z handlu elektronicznego może spowodować komplikacje w szczycie sezonu – podczas Świąt Bożego Narodzenia. Oferowanie w lotnictwie będzie mocno ograniczone, a stawki frachtu lotniczego wzrosną – alarmuje Agencja Reutera.
Frachtowce spędzają w powietrzu więcej godzin dziennie niż zwykle, aby nadrobić spadek liczby podróżnych, a niektóre linie lotnicze obsługują „loty widmo” bez pasażerów – ze względu na atrakcyjne stawki za ładunek. Jednak wysoki popyt i niskie oferowanie nie są ze sobą w korelacji.

Zdaniem analityków, ograniczona pojemność i wyższe stawki oznaczają, że droższe technologie i produkty odzieżowe będą miały wyższy priorytet w transporcie lotniczym niż produkty o niższej wartości. DHL Express potwierdził już, że spodziewa się bezprecedensowej ilości zakupów online i wolumenu wysyłek w szczycie sezonu. Może być ich nawet połowę więcej niż w roku ubiegłym.

Przy szczególnie wysokim popycie na trasach transpacyficznych, korzyści z popytu na towary czerpią duże azjatyckie linie lotnicze. Dwaj najwięksi przewoźnicy Tajwanu, linie lotnicze China Airlines oraz EVA Airways odnotowały zyski operacyjne w II kw. b.r. Kluczowe dla wyniku finansowego okazały się wzrosty wolumenów przewożonego cargo. Podobna tendencja utrzymywała się w III kw. Jednak i to nie jest wystarczające, aby zrekompensować utracone dochody z pasażerów.

Rosnący popyt doprowadził do ponownego wzrostu stawek frachtu lotniczego, który osiągnął szczyt w kwietniu i maju w czasie, gdy liczba pasażerów spadła. Wtedy też pojawiło się wysokie jak nigdy zapotrzebowanie na maski i inny sprzęt ochronny.

Chociaż stawki przewozowe na wszystkich głównych trasach są poza ich szczytowymi wartościami, pozostają znacznie powyżej poziomów historycznych. Trend ten ma się utrzymać. Stawki na trasach Chiny – Stany Zjednoczone oraz Chiny – Europa ponownie zaczęły rosnąć w październiku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Emirates SkyCargo podsumowują rok. W 2020 rozszerzy działalność

Pasażer i linie lotnicze

Emirates SkyCargo podsumowują rok. W 2020 rozszerzy działalność

Emilia Derewienko 14 stycznia 2020

IATA: Wojna handlowa USA – Chiny uderza w lotnicze cargo

Prawo i polityka

IATA: Wojna handlowa USA – Chiny uderza w lotnicze cargo

Łukasz Malinowski 23 października 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5