Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

LOT: Zmiany organizacyjne na Okęciu rozwiążą problem Dreamlinerów


Wstecz Dalej

Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2018-03-21 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT: Zmiany organizacyjne na Okęciu rozwiążą problem Dreamlinerów
fot. PLL LOT
Problem braku miejsc postojowych dla Boeingów 787-9 Dreamliner nie da się we znaki jeszcze w tym roku. W kolejnym natomiast rozwiąże go wprowadzenie bramek hybrydowych, włączanych w zależności od potrzeb do strefy Schengen lub do obsługi lotów poza nią – mówi rzecznik PLL LOT Adrian Kubicki. Przewoźnik ma też nadzieję na pozyskanie części terenu od MON i rozszerzenie płyty postojowej.
Czy LOT uzgadniał z Lotniskiem Chopina kwestię pomieszczenia wszystkich Dreamlinerów na Okęciu? W odpowiedzi rzecznik zwraca uwagę, że przy podejmowaniu decyzji o rozbudowie floty spółka brała pod uwagę nie tyle liczbę samolotów w przeliczeniu na miejsca postojowe, ile liczbę dostępnych slotów. – Samoloty są przez nas kupowane lub leasingowane w oparciu o konkretny plan rozwoju siatki połączeń. Dziś wiemy, że połączenia, które mamy zaplanowane z użyciem tych samolotów, mogą być wykonywane z Lotniska Chopina – podkreśla Kubicki.

Nie ma zagrożeń dla siatki lotów

Przewoźnik zdaje sobie sprawę, że miejsca postojowe to dziś dla lotniska największe wyzwanie logistyczne. – Jesteśmy jednak dobrej myśli. Obsługa pierwszego Dreamlinera i dwóch kolejnych, które nadejdą w tym roku, nie powinna rodzić problemów – twierdzi rzecznik. Przypomina jednocześnie, że nie wszystkie loty realizowane nowymi nabytkami wpisują się w popołudniową falę przylotów i odlotów. – Lot do Singapuru, obsługiwany przez jeden z nowych samolotów, wylatuje późnym wieczorem, gdy lotnisko jest mniej zatłoczone – podaje przykład.

LOT liczy na podjęcie decyzji, które pozwolą na zwiększenie liczby miejsc postojowych. – Wszystko jest przygotowane. Nie moglibyśmy pozwolić sobie na rozwój, zakładając pojawienie się problemów operacyjnych – zaznacza Kubicki. Pomysł na częściowe rozwiązanie problemu braku miejsc postojowych dla dużych samolotów w strefie non-Schengen polega na rozpoczętym już przedłużaniu strefy poprzez tworzenie tzw. gate’ów hybrydowych. – Na Lotnisku Chopina powstaje szklana ściana, pozwalająca na wydłużenie strefy Schengen. Uruchamiając pewne grodzie, można w zależności od potrzeby włączać tę strefę w skład Schengen lub non-Schengen – wyjaśnia rzecznik.

Czy MON udostępni swoją płytę?

Z myślą o bardziej długofalowych zmianach toczą się rozmowy z Ministerstwem Obrony Narodowej w sprawie wykorzystania części płyty wojskowej. – Przy założeniu, że udałoby się zlikwidować lampy stojące na jej środku, bramki od tamtej strony, wykorzystywane dziś w ruchu non-Schengen dla małych samolotów, mogłyby posłużyć jako dodatkowe gate’y dla samolotów szerokokadłubowych. Znacząco poprawiłoby to dostępność i zapewniło przestrzeń do rozwoju połączeń dalekiego zasięgu na kolejne dwa lata – snuje plany rzecznik LOT.

– Oczywiście, jak każda linia lotnicza, walczymy o swój biznes i o zapewnienie pasażerom jak największego komfortu. Dlatego rozmawiamy z Polskimi Portami Lotniczymi o tym, by mieć dla naszych rejsów dostęp do rękawów. Zapewnia to najbardziej komfortowe połączenia dla tak dużych samolotów – dodaje rzecznik.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Turkish Airlines kupią do 30 Dreamlinerów 787-9

Biznes i przemysł

Turkish Airlines kupią do 30 Dreamlinerów 787-9

Emilia Derewienko 13 marca 2018

Nowy Dreamliner LOT-u czeka na odbiór (ZDJĘCIA)

Biznes i przemysł

Nowy Dreamliner LOT-u czeka na odbiór (ZDJĘCIA)

Emilia Derewienko 10 marca 2018

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5