Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

LOT: Uziemione trzy Dreamlinery. Kolejny, nowy 787-9 w czerwcu


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-05-29 10:54
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT: Uziemione trzy Dreamlinery. Kolejny, nowy 787-9 w czerwcu
Uziemiony B787-8 SP-LRD na Lotnisku Chopinafot. Piotr Bożyk
We flocie PLL LOT pozostają wciąż uziemione, ze względu na problemy z silnikami Rolls-Royce'a, trzy Dreamlinery: dwa B787-8 i jeden B787-9. Sytuację operacyjną na pewno uratuje kolejny, nowy B787-9 (SP-LSF), który przyleci na początku czerwca.
Kolejny B787-9 już niebawem we flocie

Szósty boeing B787-9 dla PLL LOT wykonał w minionych dniach pierwsze loty techniczne i przechodzi ostatnie przygotowania do dostawy i przebazowania do Warszawy. Dostawa najnowszego 787 zaplanowana jest na początek czerwca. Ze wstępnych informacji wynika, że już w pierwszym tygodniu czerwca 14. B787, a szósty B787-9 Dreamliner o rejestracji SP-LSF dołączą do floty LOT-u. Informację potwierdziło nam biuro prasowe przewoźnika.

– 7 czerwca rano planowane jest lądowanie na Lotnisku Chopina nowego, już 6. we flocie B787-9, o numerach rejestracyjnych SP-LSF. LOT-owska flota Dreamlinerów zwiększy się więc do 14 – powiedział nam Jakub Panek z działu prasowego PLL LOT.

Uziemione Dreamlinery

W związku z problemami silników Rolls-Royce’a w boeingach 787, nie latają trzy Dreamlinery PLL LOT o numerach rejestracyjnych SP-LRD, SP-LRH oraz SP-LSA. Wszystkie maszyny mają powrócić do obsługi regularnych połączeń narodowego przewoźnika za kilka tygodni.

– W związku z trwającą weryfikacją silników Rolls-Royce'a z floty LOT-u jeszcze przez kilka tygodni wyłączone będą trzy z 13 samolotów boeing B787 Dreamliner o rejestracjach SP-LRD, SP-LRH oraz SP-LSA. Sytuacja jest na bieżąco przez nas monitorowana, cały czas pozostajemy w kontakcie z producentem silników, jak i samolotów – możemy przeczytać w mailu przesłanym do naszej redakcji.

Problemy z silnikami Rolls-Royce Trent 1000 mają charakter globalny i polegają na wcześniejszym, niż zakładał producent zużywaniu się łopatek silnika. Problem ten dotknął kilkunastu linii lotniczych na świecie i kilkudziesięciu maszyn. W przyszłości może on potencjalnie dotyczyć każdego przewoźnika, posiadającego we flocie samoloty z silnikami Rolls Royce’a. Dlatego trwa globalna wymiana silników, która kosztowała już brytyjskiego producenta ponad 4 mld dolarów amerykańskich.

Obecnie we flocie LOT-u, wraz z flotą Nordica, znajduje się ponad 80 maszyn, w tym 13 boeingów 787 Dreamliner: osiem B787-8 i pięć B787-9. Do końca tego roku linia oczekuje na dostawę kolejnych dwóch B787-9.

A340-300 Air Belgium do końca września

LOT w ramach umowy ACMI pozyskał w lutym airbusa A340-300 od linii Air Belgium. Samolot lata od 28 lutego m.in. na trasie Warszawa – Nowy Jork (JFK). Początkowo miał latać tylko do końca czerwca, a zostanie w Warszawie do 30 września.

– PLL LOT dokłada wszelkich starań, by zaplanowane w sezonie letnim rejsy odbywały się zgodnie z rozkładem. W tym celu do 30 września naszą flotę wzmacnia samolot A340-300 linii Air Belgium z 2008 roku. Samolot – który spełnia nasze wszystkie wymagania dotyczące bezpieczeństwa i komfortu – wykorzystujemy do obsługi połączeń na trasie Warszawa – Nowy Jork (JFK) – Warszawa i Rzeszów – Newark – Rzeszów. W razie potrzeby jesteśmy gotowi pozyskać dodatkową maszynę od linii Air Belgium – dodał Panek.

Airbusy A340-300 Air Belgium są w konfiguracji dwuklasowej i na pokład zabierają 257 pasażerów: 45 w klasie biznes oraz 212 w klasie ekonomicznej. Warto dodać, że wśród personelu pokładowego Air Belgium jest też spora grupa polskojęzyczna. To byli pracownicy polskiego oddziału Small Planet Airlines, którzy zostali zatrudnieni po upadłości przewoźnika.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT narodowym przewoźnikiem Litwy i Węgier

Pasażer i linie lotnicze

LOT narodowym przewoźnikiem Litwy i Węgier

Łukasz Malinowski, Jakub Madrjas 25 maja 2019

Kontynuuj swoją karierę w chmurach. LOT Cabin Crew Open Day

Pasażer i linie lotnicze

Kontynuuj swoją karierę w chmurach. LOT Cabin Crew Open Day

Redakcja 24 maja 2019

LOT i Sabre zacieśniają współpracę

Biznes i przemysł

LOT i Sabre zacieśniają współpracę

Piotr Bożyk 23 maja 2019

 

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

Biznes i przemysł

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

05 czerwca 2019

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

Biznes i przemysł

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

05 czerwca 2019

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

Biznes i przemysł

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

04 czerwca 2019

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

Prawo i polityka

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

04 czerwca 2019

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

Prawo i polityka

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

04 czerwca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5