Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

LOT: Pasażerowie będą mogli zapłacić za emisję CO2. Znamy nazwę programu


Wstecz Dalej

Autor:

Red. ed

Data publikacji:
2019-11-18 11:39
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PLL LOT/ Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT: Pasażerowie będą mogli zapłacić za emisję CO2. Znamy nazwę programu
fot. PLL LOT
LOT rozszerza dotychczasowe działania prośrodowiskowe o program kompensacji śladu węglowego, o czym pisaliśmy jako pierwsi na początku listopada. W ostatnim kroku zakupu biletu na stronie przewoźnika, każdy pasażer może uiścić dobrowolną opłatę. Dzięki temu narodowe linie lotnicze i ich pasażerowie, będą mogli ochronić żurawie i współpracować z Lasami Państwowymi.
W ramach DestinationECO pasażerowie LOT-u będą mogli wesprzeć m.in. program Leśnych Gospodarstw Węglowych i tym samym częściowo zrównoważyć ślad węglowy swojego rejsu. Za pomocą tzw. kalkulatora CO2, pasażer kupujący bilet na stronie lot.com będzie mógł dodatkowo obliczyć ślad węglowy swojego rejsu (czyli sumę emisji gazów cieplarnianych w przeliczeniu na odległość jaką pokona na danej trasie), dowiedzieć się w jaki sposób może go zniwelować, a także przeznaczyć wybraną kwotę na działania prośrodowiskowe prowadzone w ramach programu.

Program kompensacji emisji CO2 dla pasażerów to kolejna odpowiedź LOT-u na wyzwania klimatyczne stojące dziś przed całą branżą lotniczą. Konsekwentnie wprowadzamy rozwiązania przyjazne środowisku, które obniżają emisję CO2, nie tylko poprzez inwestycje w nowoczesną flotę. W ciągu ostatnich 2 lat, tylko dzięki zmianom wewnętrznych procedur, w tym wprowadzeniu kołowania na jednym silniku po lądowaniu czy optymalizacji tras lotów, zredukowaliśmy poziom emisji dwutlenku węgla o 7 proc. – mówi Maciej Wilk, członek zarządu ds. operacyjnych LOT-u. – Działania prośrodowiskowe, które minimalizują nasz wpływ na ekosystem, realizujemy wspólnie z naszymi pracownikami, kontrahentami i dostawcami. Dzięki programowi DestinationECO będziemy mogli w jeszcze większym stopniu zaangażować w nie naszych pasażerów.

Od października 2019 roku LOT także wspiera projekt Leśnych Gospodarstw Węglowych (LGW), którego celem jest zwiększenie ilości dwutlenku węgla wychwytywanego i magazynowanego przez polskie lasy. Obecnie 1 ha lasu pochłania średnio 5 ton CO2 rocznie. W ciągu 30 lat każdy hektar lasu objętego programem pochłonie dodatkowo 37 ton CO2, tj. łącznie 1 mln ton ponad to, co obszary te pochłonęłyby bez działań realizowanych przy wsparciu LOT-u.

To kolejna inicjatywa prośrodowiskowa polskiego przewoźnika. LOT sukcesywnie obniża emisję CO2 po przez m.in. optymalizację tras lotów, precyzyjny dobór prędkości wznoszenia i lądowania, dokładne wyliczenie środka ciężkości samolotów, regularne mycie płatowca i silnika czy zmniejszanie wagi samolotów. Kiedy tylko jest to możliwe, przewoźnik stosuje w portach lotniczych zewnętrzne zasilanie elektryczne (GPU) zamiast paliwowego (APU). Polskie Linie Lotnicze inwestują również w nowoczesne oprogramowanie do planowania lotów i analizy danych, co pozwala wykonywać połączenia w bardziej wydajny i ekonomiczny sposób.

W ramach projektu DestinationECO pokładach LOT-u sukcesywnie redukowane są plastikowe elementy wyposażenia, w tym słomki, a także folia i papier powlekany plastikiem. Linie stale doskonalą procedury operacji lotniczych, modernizują flotę i wdrażają technologie przyjazne środowisku. Działania te prowadzone są także poza pokładami samolotów. We wrześniu 2018 roku spółka uzyskała certyfikat Green Office, który potwierdził właściwe zarządzanie środowiskowe w biurowcu. Dużą wagę LOT przywiązuje do odpowiedniej gospodarki odpadami, rozwiązań pozwalających na oszczędność wody, energii i papieru, a przy wyborze dostawców baczną uwagę zwraca na ich politykę środowiskową.

LOT aktywnie wspiera również europejskie inicjatywy, które mają na celu redukcję emisji CO2 do atmosfery, w tym działania zmierzające do jak najszybszego wprowadzenia jednorodnego systemu zarządzania Europejską Przestrzenią Powietrzną. Usprawnienie przepustowości przestrzeni powietrznej i portów lotniczych w całej Europie przyczyni się do optymalizacji tras i skrócenia czasu przelotów, co pozwoli efektywnie ograniczyć emisję CO2 przez branżę lotniczą. To z kolei może pozwolić na redukcję dodatkowych około 16 mln ton CO2 rocznie w skali europejskiej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Bydgoszcz: Niemal 8 proc. więcej pasażerów w październiku

Infrastruktura i lotniska

Bydgoszcz: Niemal 8 proc. więcej pasażerów w październiku

Aleksander Domański 18 listopada 2019

LOT ma umowę interline na trasy regionalne w Indiach

Pasażer i linie lotnicze

LOT ma umowę interline na trasy regionalne w Indiach

Emilia Derewienko 15 listopada 2019

LOT pozytywnie ocenia zmiany w Miles & More

Pasażer i linie lotnicze

LOT pozytywnie ocenia zmiany w Miles & More

Łukasz Malinowski 15 listopada 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5