Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LOT: Strategia 2016-2020 praktycznie już jest zrealizowana

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
LOT: Strategia 2016-2020 praktycznie już jest zrealizowana
fot. Oliver Holzbauer, lic. CC BY-SA 2.0Samolot PLL LOT
Dwukrotny wzrost liczby pasażerów i wpływów, szybkie dojście do rentowności i wiele nowych połączeń, w tym międzykontynentalnych – to bilans trzech ostatnich lat działalności PLL LOT. Członek zarządu przewoźnika Michał Fijoł zapowiada dalszy rozwój spółki, który ma opierać się na nowej długodystansowej strategii 2020-2027.

– W 2016 r. LOT był niewielką linią środkowej Europy, która właśnie prezentowała swoją nową strategię rentownego wzrostu. Już teraz możemy powiedzieć, że nasza strategia na lata 2016-2020 nie tylko została zrealizowana, ale zrealizowana znacznie szybciej niż zakładaliśmy – stwierdził Michał Fijoł, członek zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT ds. handlowych. Zwrócił on szczególną uwagę na znaczną poprawę statystyk przewozowych i finansowym.

W ciągu dwóch lat dyskusja o CPK przeszła do konkretów

– W ciągu trzech ostatnich lat podwoliliśmy liczbę przewiezionych pasażerów do poziomu 9 mln rocznie – mówił. – Podwoiliśmy też nasze obroty. Zasadniczo trzy ostatnie lata są też okresem, w którym LOT „pisze czarne liczby”, czyli jest przedsiębiorstwem rentownym – dodał. Podkreślił, że dowodzi to wiarygodności firmy. – To, co deklaruje nasz zarząd, co mówią nasi pracownicy, po prostu się później wydarza – opisywał.

Michał Fijoł przypomniał, że już w momencie przedstawiania aktualnej strategii LOT wskazywał, że do swojego rozwoju potrzebuje nowego lotniska. – Cieszę się, że dziś w gruncie rzeczy rozmawiamy już o technikaliach, bo wszyscy wiedzą, że to lotnisko należy wybudować, są stosowne ustawy, jest stosowna organizacja, która za tym stoi – ocenił. Zapewnił też, że CPK nie zagrozi kondycji lotnisk regionalnych.

Czternaście połączeń dalekiego zasięgu to nie koniec rozwoju

Obecną pozycję Polski w świecie lotniczym członek zarządu PLL LOT ocenił jako bardzo niewielką i dodał, że Centralny Port Komunikacyjny znacząco ją wzmocni. Wskazywał też na pole do bardzo dużego dalszego rozwoju swojego przedsiębiorstwa i rynku lotniczego w Polsce w ogóle. – W Europie Środkowo-Wschodniej, dla której mieszkańców pracujemy, obywatele odbywają jeden lot rocznie, a w Europie Zachodniej – trzy – porównywał. – Naturalny wzrost popytu spowoduje, że znajdzie się miejsce i dla lotnisk regionalnych, i dla CPK, i dla wielkiego przewoźnika narodowego, jakim będzie LOT – prognozował.

Zapowiedział przy tym, że spółka ogłosi niebawem swoją strategię długookresową na lata 2020-2027. Jej elementem ma być rozwój siatki połączeń, który realizowany był też w ostatnich latach. – W 2015 r. LOT latał na czterech trasach dalekiego zasięgu, nasza nowa linia do Miami zaś już czternastym takim połączeniem – wyliczał Michał Fijoł. Zapowiadana linia jest uruchamiana z myślą o 500 tys. podróżujących co roku między Europą Środkową a Florydą i będzie obsługiwane dreamlinerami.

Nierozwiniętym w Polsce biznesem są lotniska transferowe

– Samolotów tych ciągle przybywa. W 2015 r. w regularnym rozkładzie LOT-u było pięć dreamlinerów, teraz jest ich 11, na koniec przyszłego roku będzie już 15 – zapowiedział. W jego opinii umożliwi to rozwój biznesu – także tego związanego z transferem. – Mamy o tym jeszcze małą wiedzę, ale same porty transferowe to ogromne przedsiębiorstwa. To są gigantyczne centra handlowe, centra rozrywki – opisywał.

Wystąpienie Michała Fijoła odbyło się w ramach panelu dyskusyjnego o CPK podczas tegorocznego Forum Ekonomicznego w Krynicy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok

Biznes i przemysł

Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok

inf. pras. 17 kwietnia 2024

Lufthansa: Strajki wygenerowały dużą stratę w Q1

Biznes i przemysł

Największy lotniczy hackathon w Europie już w maju!

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Pasażer i linie lotnicze

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Łukasz Malinowski 19 marca 2024

MAP: LOT chce kupić 84 samoloty. Airbus i Embraer w resorcie

Prawo i polityka

20 lat E-Jetów Embraera w PLL LOT i na świecie (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok

Biznes i przemysł

Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok

inf. pras. 17 kwietnia 2024

Lufthansa: Strajki wygenerowały dużą stratę w Q1

Biznes i przemysł

Największy lotniczy hackathon w Europie już w maju!

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Pasażer i linie lotnicze

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Łukasz Malinowski 19 marca 2024

MAP: LOT chce kupić 84 samoloty. Airbus i Embraer w resorcie

Prawo i polityka

20 lat E-Jetów Embraera w PLL LOT i na świecie (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5