Noszenie klapek, szczególnie w połączeniu ze skarpetami, jest zagadnieniem, które od lat w okresie letnim dzieli opinię publiczną w Polsce. Ten wywołujący kontrowersje temat najwyraźniej nie umknął marketingowcom PLL LOT, którzy do oferty sklepiku Shop&More wprowadzili granatowe klapki Kubota ze słynnym logiem żurawia.
Klapki oferowane w sklepie LOT to prawdziwa ikona stylu oraz jedna z najbardziej przewrotnych historii w polskiej modzie.
– Klapki Kubota już na stałe wpisały się w historię polskiej mody. Za ich rozpowszechnienie odpowiada małżeństwo i założyciele firmy Dorota i Wiesław, którzy w latach 90. zaczęli sprowadzać produkt z Chin do Polski. Gumowe, piankowe klapki idealnie wpisały się w deficyty polskiego rynku i szybko stały się hitem, a wręcz symbolem lat 90. W połączeniu z mocno naciągniętą skarpetą często wywoływały złośliwe komentarze, ale na szczęście i w modzie jest miejsce na refleksje. Niedawno młodzi ludzie wyciągnęli rękę do zapomnianych kultowych klapek sprzed lat i zaczęli nosić je dumnie, ze skarpetą czy bez, z przekorą demonstrując kult wolności –
czytamy w serwisie Avanti24.
Połączenie wysokich lotów?Z ikoną klapek Kubota postanowiły zmierzyć się Polskie Linie Lotnicze LOT, wprowadzając do sprzedaży wersję z własnym logo, zaprojektowanym na przełomie 1929 i 1930 r. przez Tadeusza Lucjana Gronowskiego.
Jak informuje Culture.pl od momentu powstania logo “stało się nieodłącznym i rozpoznawalnym elementem polskiej marki samolotów. Elegancka sylwetka, połączona z dynamizmem i nowoczesną formą dobrze pełniła swoja rolę przez prawie sto lat.”
Teraz, w sklepie internetowym LOT możemy kupić produkt, który jest wynikiem połączenia tych dwóch legend polskiego wzornictwa i jak sugerują administratorzy sklepu, staniemy się w ten sposób posiadaczami akcesoriów modowych, które mogą zyskać wartość kolekcjonerską.
– Granatowe klapki Kubota, prawdziwa legenda wśród klapek Kubota. Ciemna, intensywna barwa będzie fantastycznie wyglądać na każdej stopie, odzianej w skarpetę lub nie. Dodatkowe przełamanie białym logotypem LOTu, lotowskiego żurawia i logo Kuboty, sprawia, ze model może zyskać wartość kolekcjonerską i będzie modny w każdym sezonie – czytamy na LOT Shop&More.
Gratka dla klientów z PolskiKlapki dostępne są w wielu rozmiarach w cenie 59 zł, znacznie niższej, niż produktu innych znanych kolaboracji, które w tym roku rozgrzewają fanów mody, takich jak firm Adidas i Gucci. Pamiętać należy, że do ceny produktu dodać trzeba również koszt wysyłki, wynoszący w Polsce 9,99 zł. Niestety, fani marek Kubota oraz LOT z zagranicy, którzy chcieliby wzbogacić swoją garderobę o ten produkt kolekcjonerski, muszą liczyć się z kosztem wysyłki wynoszącym 100 zł, czyli przewyższającym samą wartość klapek, przez co ta oferta Shop&More jest szczególnie atrakcyjna dla klientów z Polski.
fot. LOT Shop&More Oprócz granatowych klapek z logiem LOT, w tej samej cenie możemy kupić również czerwone klapki zawierające obok loga z żurawiem, także napis “REMOVE BEFORE FLIGHT”. – Poznaj czerwone klapki Kubota z kultowym napisem REMOVE BEFORE FLIGHT i żurawiem LOTu. Połączenie z logo Kubota, sprawia, że mogą stać się ikoną stylu i szczególną gratką dla fanów lotnictwa – zachęcają administratorzy Shop&More sugerując, iż również ten model może zyskać wartość kolekcjonerską.