Gdyby Polskie Linie Lotnicze LOT wyrażały zainteresowanie wynikami rankingu dot. cichości realizowanych operacji na lotnisku Londyn-Heathrow, to przewoźnik narodowy wygrywałby ważny dla Londyńczyków ranking. Mimo operowania cichszymi samolotami, LOT był w dwóch kwartałach „głośniejszy” na największymi lotnisku w Wielkiej Brytanii.
Trasa lotnicza między warszawskim Lotniskiem Chopina a londyńskim portem lotniczym Heathrow to flagowe połączenie wewnątrzeuropejskie narodowego przewoźnika, który między stolicami Polski i Wielkiej Brytanii realizuje trzy rotacje dziennie, za pomocą boeingów 737 MAX 8,
LOT może zwiększyć oferowanie do Londynu.
Brak zaangażowania Linie lotnicze generują hałas, realizując operacje startów i lądowań, a lotniska, które leżą blisko ścisłej tkanki miejskiej, starają się ograniczyć wpływ hałasu na otoczenie, np. poprzez zezwolenie na obsługę operacji wyłącznie samolotami nowej generacji, które emitują o nawet 30 proc. mniej hałasu. Negatywny wpływ hałasu na środowisko leży w sercu władz portu lotniczego Londyn-Heathrow, który wznowił publikację
kwartalnych rankingów.
Rok 2024 był dla Polskich Linii Lotniczych LOT dobry, albowiem operatorowi znad Wisły udało się osiągać wysokie noty, notując w poszczególnych kwartach miejsca: 6., 8., 3. i 6. W tym roku polski flagowiec zajął czwartą w pierwszym kwartale – 939 punktów oraz siódme miejsce w notowaniu za okres kwiecień – czerwiec, w którym zdobyto 918 punktów. Wysokie lokaty w latach 2024/2025 to pokłosie realizacji rotacji znacznie cichszym boeingami 737 MAX 8, lecz LOT mógłby te rankingi albo wygrywać, albo być na podium, gdyby nie fakt, że przewoźnik za „zaangażowanie linii lotniczych” jest srogo oceniany.
Celem tego wskaźnika jest wyróżnienie przewoźników, którzy uczestniczyli w spotkaniach na lotniskach lub kontaktowali się z lotniskiem Heathrow w celu omówienia swoich wyników, w tym wymagań dotyczących redukcji hałasu, lotów nocnych i przyszłych inicjatyw. Polskie Linie Lotnicze LOT otrzymały w tym roku negatywne 25 i 29 punktów, co oznacza, że przewoźnik nie wziął udziału w żadnym spotkaniu.
Najcichszy operator Port Londyn-Heathrow był pierwszym lotniskiem w Wielkiej Brytanii, który wprowadził ranking wpływu linii lotniczych na pobliskie środowisko naturalne. Pierwszy ranking opublikowano w 2013 roku. W ciągu ostatnich kilku dziesięcioleci poczyniono już znaczny postęp w zmniejszaniu śladu akustycznego londyńskiego lotniska. W ciągu 17 lat poziom dziennego hałasu na zmniejszył się o 41 proc., a w ciągu nocy (od godz. 23:00 do godz. 06:00) hałas jest o 58 proc. mniejszy.
W pierwszym kwartale „najcichszymi” operatorami na Heathrow byli: Austrian Airlines, Scandinavian Airlines System oraz Aer Lingus. W czołowej „10” uplasowały się także linie lotnicze: ww. LOT, Swiss International Airlines, Lufthansa, KM Malta Airlines, Iberia, JetBlue Airways oraz British Airways (operacje krótkodystansowe).
W drugim kwartale trzy pierwsze miejsca przypadły: KM Malta Airlines, Scandinavian Airlines System i Aer Lingusowi. Pozostałe pozycje w „10” zajęły: Austrian Airlines, Iberia, Lufthansa, ww. LOT, Swiss International Air Lines, TAP Portugal oraz znów brytyjski flagowiec (również operacje krótkodystansowe).