Łódź: Trzy miliony pasażerów Ryanaira. Czy powstanie baza? - Rynek Lotniczy
 
Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Łódź: Trzy miliony pasażerów Ryanaira. Czy powstanie baza?


Wstecz Dalej

Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2018-08-10 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Trzy miliony pasażerów Ryanaira. Czy powstanie baza?
Terminal Portu Lotniczego ŁódźBy Zorro 2212, Wikimedia Commons, CC BY-SA 3 0
Przedstawiciele Portu Lotniczego Łódź oraz Ryanaira uroczyście powitali trzymilionowego pasażera. Na osiągnięcie takiego wyniku potrzeba było ponad 12 lat – irlandzki przewoźnik zaczął uruchamiać loty do Łodzi jesienią 2005 r. Prezes lotniska zapewnia, że liczba podróżnych będzie teraz rosła szybciej. Jest to także warunek uruchomienia na łódzkim lotnisku bazy Ryanaira, o którą zabiegają władze portu.
Przedstawiciele przewoźnika twierdzą, że osiągnięcie takiego wyniku było możliwe dzięki ciężkiej pracy. – Stale rozwijamy ofertę – podkreśla dyrektor marketingu i sprzedaży Ryanaira na Europę Środkowo-Wschodnią i Bałkany Olga Pawlonka. Samolotami Ryanaira można dziś dolecieć z Łodzi w czterech kierunkach: do Londynu, Dublina (to właśnie z tego kierunku przyleciał trzymilionowy pasażer), East Midlands oraz do Aten. To ostatnie połączenie zostało wprowadzone w tym roku na okres letni. – Loty są niezmiernie popularne. To w zasadzie pierwszy wakacyjny kierunek z Łodzi. Na szczęście, mimo pożarów w Grecji, obłożenie naszych samolotów nadal sięga średnio ponad 95% – twierdzi Pawlonka.

3 miliony pasażerów w ponad 12 lat to jednak niezbyt imponujące tempo. – Łódzkie lotnisko trudno porównywać z innymi obsługiwanymi przez nas polskimi portami. Na większości większych lotnisk, na których operujemy, mamy bazy operacyjne – tłumaczy Pawlonka. Oznacza to, że co najmniej jeden samolot jest przypisany do danego lotniska – rozpoczyna i kończy operacje na nim. Stacjonują tam też wówczas załogi Ryanaira.

Łódzkie lotnisko stanowi na razie jedynie port przelotowy. Czy baza Ryanaira może powstać i tu? – Nasz dział komercyjny stale pracuje nad rozbudową siatki połączeń. Sprawdzamy wszystkie możliwości. Staramy się optymalizować ruch lotniczy. Trwają rozmowy, więc szansa jest – deklaruje przedstawicielka Ryanaira. Zastrzega jednak, że jest to kwestia „dalszej przyszłości”. Pierwsze kryterium, które jest brane pod uwagę, to roczna liczba pasażerów. Dolna granica to pół miliona. Tymczasem w ubiegłym roku z łódzkiego lotniska skorzystało tymczasem zaledwie 207 337 pasażerów.

– Każdy pasażer jest dla nas ważny. Patrzymy na podróżnych z dużą dbałością. Liczymy, że ich liczba będzie rosła w znacznie szybszym tempie, niż dotąd – deklaruje prezes Portu Lotniczego Łódź Anna Midera. – Począwszy od czerwca, zgodnie z naszymi planami, statystyki mocno idą w górę. W czerwcu obsłużyliśmy o 18% więcej pasażerów, niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. W lipcu wzrost wyniósł 21% – wylicza. Jak przewiduje, taki trend powinien utrzymać się do końca roku.

Według prezes duży wpływ na korzystne statystyki mają loty wakacyjne. – Do poprawy sytuacji przyczynia się też Lufthansa, która w marcu uruchomiła loty z Łodzi do Monachium. Jesienią planujemy wprowadzić kolejne nowości – zapowiada Midera.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Co z lotniskiem w Łodzi po CPK? Zdanowska: To może być port dla czarterów

Infrastruktura i lotniska

Co z lotniskiem w Łodzi po CPK? Zdanowska: To może być port dla czarterów

Emilia Derewienko 11 czerwca 2018

Łódź: Nowości w siatce połączeń zapowiadają się obiecująco

Infrastruktura i lotniska

Łódź: Nowości w siatce połączeń zapowiadają się obiecująco

Justyna Urbaniak 07 czerwca 2018

Anna Midera (Łódź Airport): Nasz głos jest zauważalny

Infrastruktura i lotniska

Anna Midera (Łódź Airport): Nasz głos jest zauważalny

Emilia Derewienko 01 czerwca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS