Lockheed Martin zmodernizował 52 samoloty C-5M Super Galaxy - Rynek Lotniczy
 
Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Lockheed Martin zmodernizował 52 samoloty C-5M Super Galaxy


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2018-08-08 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Lockheed Martin/ Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lockheed Martin zmodernizował 52 samoloty C-5M Super Galaxy
Modernizacja C-5 to krok ku utrzymaniu przewagi wojskowej nad resztą światafot. Lockheed Martin
Lockheed Martin dostarczył do tej pory 52 transportowce C-5M Super Galaxy zmodernizowane w ramach programu poprawy i niezawodności Sił Powietrznych USA. Dostarczenie kończy aktualizację RERP, która przedłuża żywotność floty C-5 do 2040 roku.
– Dzięki możliwościom związanym z C-5M Super Galaxy jest bardziej wydajny i bardziej niezawodny oraz lepiej radzi sobie z prawdziwie globalnym strategicznym transportem lotniczym – powiedziała Patricia Pagan, dyrektor strategiczny w zakresie transportu powietrznego Lockheed Martin Air Mobility i Missions Missions. – Jestem bardzo dumna z zespołu wykonawców pracujących przy modernizacji floty C-5. Pracowaliśmy bardzo ciężko, aby zapewnić, że C-5M są absolutnie najlepszymi strategicznymi samolotami transportowymi dla naszych sił zbrojnych.

Dowódca Air Force Reserve Command z 439. skrzydła Airlift w Westover Air Reserve Base w stanie Massachusetts przetransferował ostatni samolot C-5M do bazy lotniczej Stewart w Nowym Jorku, gdzie samolot zostanie poddany renowacji lakieru. Po zakończeniu tej pracy samolot zostanie przetransportowany do Westover, gdzie będzie ósmym C-5M przypisanym do bazy.

Nowa odsłona transportowca

Lockheed Martin rozpoczął prace rozwojowe RERP w 2001 roku. RERP zawiera ponad 70 ulepszeń, które zwiększają niezawodność, wydajność, łatwość konserwacji i dostępność. RERP obejmował zmiany lub modyfikacje struktury płatowca, układy hydrauliczne, układ elektryczny, system paliwowy, podwozie i kontrolę lotów.

Sercem systemu jest silnik GE F138 (znany jako CF6-80C2L1F w samolotach komercyjnych). Silnik ten zapewnia o 22% więcej ciągu niż TF39 produkowane dla wcześniejszych samolotów C-5A/B/C. Silniki umożliwiają również C-5M spełnienie wymagań redukcji hałasu Stage 4 FAA.

Te zmiany razem wzięte powodują 22-procentowy wzrost ciągu, krótszą drogę rozbiegu; 58-procentowa poprawa szybkości wznoszenia; pozwala C-5M na rejs o maksymalnej wadze brutto – w środowisku lotu Komunikacja/Nawigacja/Nadzór/Zarządzanie ruchem lotniczym (CNS/ATM) i znacznie zwiększona oszczędność paliwa i mniejsze zapotrzebowanie na obsługę tankowców.

Pierwszy lot zmodyfikowanego samolotu do standardu C-5M odbył się w Marietta, w stanie Georgia, 19 czerwca 2006 r. Pierwszy operacyjny C-5M został dostarczony do Bazy Sił Powietrznych w Dover, Delaware, w dniu 9 lutego 2009 r. W sumie 49 C5B, dwa samoloty C-5C i jeden oryginalny C-5A zmodyfikowano w ramach RERP.

C-5M posiada 89 certyfikowanych przez FAI światowych rekordów lotniczych, w większości typu samolotów. Te rekordy obejmują czas wznoszenia z ładunkiem, osiągniętą wysokość z ładunkiem i największą ładownością.

Największy w amerykańskich Siłach Powietrznych

Produkowany przez  Lockheed Corporation C-5 Galaxy służy w lotnictwie wojskowym od 1970 roku. Obecnie tych największych samolotów transportowych w amerykańskiej służbie, lata ponad sto. Ich zadaniem jest umożliwienie Stanom międzykontynentalnego przerzutu wojsk o znaczeniu strategicznym. C-5 brały udział w wojnach w Wietnamie, Iraku, Jugosławii i Afganistanie. Zostały też użyte podczas wspierania Izraela w wojnie Jom Kippur.

C-5 Galaxy jest eksploatowany wyłącznie przez US Air Force. C-5 może pomieścić dwa 78 tonowe czołgi bojowe M1A1 lub śmigłowce. W pełni obciążony, C-5 ma masę brutto ponad 362 tony. Do jego obsługi potrzeba dwóch pilotów, takiej samej liczby inżynierów oraz trzech techników załadunku.

Jest to drugi największy transportowiec wojskowy świata po rosyjskim An-124 Rusłan. C-5 dwukrotnie pojawił się w Polsce, ostatni raz w 1989 roku.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lotnisko w Radomiu nawet na 10 mln pasażerów rocznie. Zapowiedź przetargu

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Radomiu nawet na 10 mln pasażerów rocznie. Zapowiedź przetargu

Witold Urbanowicz 08 sierpnia 2018

Nowa droga do rzeszowskiego lotniska otwarta

Infrastruktura i lotniska

Nowa droga do rzeszowskiego lotniska otwarta

Leonard Dolecki 08 sierpnia 2018

Wielka Brytania chce linii łączącej lotniska z trasą KDP

Infrastruktura i lotniska

Wielka Brytania chce linii łączącej lotniska z trasą KDP

Tomasz Kościelny 08 sierpnia 2018

 

Dobry początek 2018 roku na rynku transportu lotniczego

Infrastruktura i lotniska

Dobry początek 2018 roku na rynku transportu lotniczego

09 sierpnia 2018

Debiut Airbusa A380 linii Hi Fly

Biznes i przemysł

Debiut Airbusa A380 linii Hi Fly

09 sierpnia 2018

Rekordowy miesiąc w Porcie Lotniczym Olsztyn-Mazury

Infrastruktura i lotniska

Rekordowy miesiąc w Porcie Lotniczym Olsztyn-Mazury

09 sierpnia 2018

Spadek liczby pasażerów w Lublinie

Infrastruktura i lotniska

Spadek liczby pasażerów w Lublinie

09 sierpnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS