Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Linie GOL zamówiły kolejnych 28 boeingów 737 MAX 8


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-08-04 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Linie GOL zamówiły kolejnych 28 boeingów 737 MAX 8
fot. GOL Linhas Aereas
Brazylijskie linie lotnicze GOL Linhas Aéreas Inteligentes (GOL) poinformowały o umowie na zamówienie 28 kolejnych boeingów 737 MAX 8. Odrzutowce zastąpią we flocie przewoźnika z Sao Paulo starsze boeingi 737-700 oraz 737-800 NG, które zostaną zwrócone leasingodawcom do końca 2022 roku.
Linie GOL są najlepszym klientem producenta z Chicago w Ameryce Południowej. Przewoźnik z Sao Paulo ma już w swojej flocie 127 samolotów wersji 737. Aktualnie realizuje operacje tuzinem boeingów 737 MAX 8. Do końca bieżącego roku planuje mieć 28 takich odrzutowców, a do końca 2022 roku nawet 44. Wówczas wersja 737 MAX 8 osiągnie poziom 32 proc. całej floty linii lotniczych z Kraju Kawy.

- Spodziewamy się silnego ożywienia podróży lotniczych, kiedy ustąpi pandemia. Dlatego przyspieszamy nasz plan transformacji floty. Dzięki nowym samolotom 737 MAX rozszerzymy sieć połączeń do miejsc docelowych i zwiększymy naszą efektywność - podkreślił Paulo Kakinoff, prezes przewoźnika z Brazylii.

- Jesteśmy dumni, że możemy nadal wspierać GOL, którego flota zdominowana jest przez odrzutowce wersji 737 - dodał Ricardo Cavero, przedstawiciel Boeinga. Producent z Chicago przekonał swojego największego klienta z Ameryki Południowej, że samoloty 737 MAX 8 mogą latać bezpośrednio z brazylijskich miast do miejsc docelowych w Meksyku, Stanach Zjednoczonych i na Karaibach.

Szersze plany zakładają, że GOL do końca 2025 roku planują mieć w swojej flocie 75 boeingów 737 MAX. 65 odrzutowców będzie w wersji MAX 8, natomiast dziesięć w wersji MAX 10. Nowe samoloty przyczynią się jednocześnie do realizacji ambitnych celów klimatycznych, bowiem zużywają o 15 proc. mniej paliwa niż wycofywane w najbliższych miesiącach 737-800 NG, a także generują o 16 proc. mniej emisji dwutlenku węgla i o 40 proc. mniej hałasu.

- Rodzina odrzutowców 737 MAX gwarantuje także zmniejszenie kosztów w porównaniu z innymi samolotami wąskokadłubowymi oraz zapewni wyższy wskaźnik wypełnienia. Modernizacja floty i pozyskanie bardziej ekologicznych samolotów potwierdza nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój - podsumował Celso Ferrer, jeden z wiceprezesów GOL.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Czy Delta Airlines zapłacą 300 mln dolarów w imieniu GOL?

Biznes i przemysł

Czy Delta Airlines zapłacą 300 mln dolarów w imieniu GOL?

Emilia Derewienko 01 września 2020

Linie GOL otrzymają 412 mln dolarów rekompensaty za MAX-y

Biznes i przemysł

Linie GOL otrzymają 412 mln dolarów rekompensaty za MAX-y

Emilia Derewienko 14 maja 2020

Koronawirus. Piętrzą się anulacje zamówień Boeing MAX-ów

Biznes i przemysł

Koronawirus. Piętrzą się anulacje zamówień Boeing MAX-ów

Emilia Derewienko 15 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5