Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Linie Air Côte d’Ivoire odebrały pierwszego airbusa A320neo


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-02-20 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Linie Air Côte d’Ivoire odebrały pierwszego airbusa A320neo
Fot. Airbus Media
Air Côte d'Ivoire, przewoźnik Wybrzeża Kości Słoniowej z siedzibą w Abidżanie, odebrał w czwartek (18 lutego) swojego pierwszego A320neo, stając się pierwszym operatorem A320neo w regionie Afryki Zachodniej. Jest to pierwszą z trzech zamówionych maszyn z rodziny A320neo.
Najnowszy i pierwszy odebrany airbus A320neo linii Air Côte d'Ivoire, to maszyna o numerze seryjnym MSN 10197 i rejestracji TU-TSX wyprodukowana w zakładach Airbusa w Tuluzie. Nowy Airbus napędzany silnikami CFM International LEAP-1A na pokład zabiera 148 pasażerów w konfiguracji dwóch klasy podróż: 16 w klasie biznes (2-2) i 132 w ekonomicznej (3-3). Dzięki zwiększonej wydajności, A320neo będzie wykorzystywany początkowo na regionalnych trasach do Senegalu, Gabonu i Kamerunu. Kolejny kierunek jak RPA zostanie dodane w późniejszym terminie, co podkreśli elastyczność operacyjną A320neo.

Pierwszy A320neo Air Cote d'Ivoire zabrał także z Tuluzy 1 tonę pomocy humanitarnej, w tym sprzęt medyczny i zabawki. Misja, we współpracy z Aviation sans Frontières i Fundacją Airbusa, jest częścią inicjatywy społecznej odpowiedzialności biznesu Air Côte d'Ivoire. Przewożone towary posłużą lokalnym organizacjom pozarządowym w Abidżanie, wspierając w ten sposób sektor edukacji i zdrowia w tym kraju.

Obecnie flota Air Côte d'Ivoire składa się z 11 samolotów: czterech airbusów A319, dwóch A320, jednego A320neo oraz czterech De Havilland Canada Dash 8-400. Przewoźnik oczekuje na dostawę dwóch A319neo. Nowe samoloty zastąpią starzejące się A319ceo.

Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 110 firm leasingowych i linii zamówiło 7450 maszyn z rodziny A320neo (w tym 3960 A320neo), to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Boeing 737 MAX z pozwoleniem na loty w kolejnym kraju

Prawo i polityka

Boeing 737 MAX z pozwoleniem na loty w kolejnym kraju

Emilia Derewienko 19 lutego 2021

222 Dreamlinery wymagają dodatkowych inspekcji

Biznes i przemysł

222 Dreamlinery wymagają dodatkowych inspekcji

Rafał Dybiński 19 lutego 2021

7,1 mld euro rocznej straty Air France-KLM i 67 proc. mniej podróżnych

Biznes i przemysł

7,1 mld euro rocznej straty Air France-KLM i 67 proc. mniej podróżnych

Rafał Dybiński 19 lutego 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5