Partner serwisu
Biznes i przemysł

LGW złożyła wniosek o upadłość. Miała latać pod marką German Airways

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/aero.de

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
LGW złożyła wniosek o upadłość. Miała latać pod marką German Airways
fot. BriYYZ Wikipedia CC BY-SA 2.0
Zapewniająca rejsy pasażerskie o niskim poziomie oferowania Luftfahrtgesellschaft Walter (LGW) złożyła w środę wniosek o ogłoszenie upadłości w Sądzie Rejonowym w Duesseldorfie – poinformował serwis aero.de.

Firma z Nadrenii posiadała piętnaście samolotów i zatrudniała 354 pracowników. Nowym dyrektorem zarządzającym został mianowany prawnik Michael Wilbert. Administrację przejął natomiast Dirk Andres.

LGW realizowała rejsy w imieniu Eurowings, taniej linii lotniczej należącego do Grupy Lufthansa. Wszystkie uziemione maszyny przewoźnika są zaparkowane w słowackiej Bratysławie.

– Bardzo żałujemy, że pandemia koronawirusa zmusiła nas do podjęcia takiego kroku – podkreślił ustępujący dyrektor zarządzający Dominik Wiehage. – Korzystaliśmy z naszych piętnastu Bombardierów DHC-8-400, współpracując długoterminowo z Eurowings, która musiała uziemić 90 proc. własnej floty. Jest nam przykro, że wszystko skończyło się tak szybko – dodał rozgoryczony Wiehage.

Luftfahrtgesellschaft Walter (LGV) została założona w 1980 roku przez Bernda Waltera, właściciela szkoły latania na lotnisku w Dortmundzie. Początkowo oferowała usługi czarterowe i taksówki powietrzne na żądanie, ale w latach 90. ubiegłego wieku rozwinęła sieć regularnych krajowych połączeń. Na starcie działalności zatrudniała 25 pracowników, a największą maszyną był Dornier Do 228, zabierający na pokład dziewiętnastu pasażerów.

LGW zawarła w 2007 roku umowę partnerską z Air Berlin, która w tym czasie była drugą co do wielkości niemiecką linią lotniczą. Rok później w jej flocie pojawiły się Bombardiery De Havilland Dash 8-400, ale LGW zaprzestała wówczas niezależnej identyfikacji wizualnej. Na początku 2013 roku liczba pracowników wzrosła do 480. Cztery lata później, w ramach postępowania upadłościowego Air Berlin, Lufthansa przejęła LGW, która rozpoczęła operacje z ramienia Eurowings. 1 kwietnia 2019 roku nowym właścicielem przewoźnika została Zeitfracht, posiadająca również czarterowe ACMI i German Airways. Nowy sternik LGW w marcu bieżącego roku ogłosił rebranding i przewoźnik z Duesseldorfu miał latać pod marką German Airways.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

IATA: Wrzesień z kolejnym rekordem przewozów pasażerskich

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Wrzesień z kolejnym rekordem przewozów pasażerskich

Tomasz Śniedziewski 10 listopada 2023

Wizz Air: Zasada „no return” dla pracowników zawieszona

Biznes i przemysł

Zurych: Blisko 3 mln podróżnych w sierpniu. Poziom z 2019 o krok

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

IATA: Wrzesień z kolejnym rekordem przewozów pasażerskich

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Wrzesień z kolejnym rekordem przewozów pasażerskich

Tomasz Śniedziewski 10 listopada 2023

Wizz Air: Zasada „no return” dla pracowników zawieszona

Biznes i przemysł

Zurych: Blisko 3 mln podróżnych w sierpniu. Poziom z 2019 o krok

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5