KZK GOP, organizator komunikacji miejskiej na terenie aglomeracji górnośląsko-zagłębiowskiej, rozstrzygnął przetarg na obsługę czterech nowych linii autobusowych poprawiających dojazd do lotniska w Pyrzowicach z kierunku Katowic i Gliwic. Autobusy mają wyjechać na trasy jeszcze w tym roku.
Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego jest obsługa czterech linii autobusowych pozwalających na dojazd do lotniska w Pyrzowicach. Usługa obejmuje także sprzedaż oraz kontrolę biletów, przy czym pojazdy mają obsługiwać także Śląską Kartę Usług Publicznych. Planowane rozpoczęcie przewozów to 1 listopada 2018 r. Czas realizacji umowy określono na 38 miesięcy. W sumie zamawiający wycenił usługę na 43 mln zł brutto.
Wsiadanie będzie się odbywało pierwszymi drzwiami, a wysiadanie – ostatnimi. Zamawiający dopuszcza wykonywanie usług taborem nie starszym niż z 2013 r., przy czym od 1 stycznia 2020 r. usługi objęte przedmiotem zamówienia będą wykonywane autobusami wyprodukowanymi nie wcześniej niż przed 2018 r. oraz spełniającymi normę czystości spalin co najmniej Euro 6c.
Linia AP1 o długości 48,9 km będzie obsługiwać trasę Gliwice Plac Piastów – Zabrze Multikino – Bytom Karb – Piekary Śląskie Szarlej Kaufland – Pyrzowice Port Lotniczy. W sumie, w trakcie trwania umowy, pojazdy wykonają ok. 2,5 mln wozokilometrów. Linia AP2 o długości 46,2 km będzie kursować w relacji Katowice Dworzec – Katowice Sokolska – Katowice Strefa Kultury – Sosnowiec Dworzec PKP – Będzin Stadion – Pyrzowice Port Lotniczy. Pojazdy w trakcie trwania umowy pokonają 1,85 mln wozokilometrów. Linia AP3 o długości 40,5 km połączy Katowice Dworzec z lotniskiem. Średnia prędkość eksploatacyjna wyniesie 27,29 km/h. Linia AP4 o długości 22,8 km będzie kursować na trasie Tychy Dworzec PKP – Katowice Giszowiec Osiedle – Katowice Dworzec. Dla obu linii łączna liczba wozokilometrów w trakcie trwania umowy wyniesie 2,3 mln.
Dziś (5 października) zamawiający rozstrzygnął przetarg. Najkorzystniejszą ofertę we wszystkich częściach złożyło konsorcjum PPUH Kłosok, Krzysztof Pawelec Usługi Transportowe, A21 i PKS Południe, które
pokonało konkurentów ceną. Linię AP1 wykonawca wycenił na 11,83 mln zł brutto, linię AP2 na 8,75 mln zł brutto, a pakiet linii AP3 i AP4 na 11,25 mln zł brutto. Wygrany musi dysponować dla każdej części odpowiednio pięcioma, trzema i siedmioma autobusami niskopodłogowymi.