Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Koronawirus. Dystans fizyczny w samolotach zakończy erę tanich lotów


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-04-23 10:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Koronawirus. Dystans fizyczny w samolotach zakończy erę tanich lotów
Fot. Billwaa
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) ostrzega, linie lotnicze będą musiały podnieść ceny o 50 proc. lub zbankrutować, jeśli zostaną zachowane ścisłe zasady dystansu fizycznego, związane z pandemią koronawirusa.
IATA alarmuje, że jeśli po kryzysie linie lotnicze będą musiały wprowadzić środki dystansujące w samolotach, z powodu COVID-19, dni tanich lotów mogą się skończyć. Gdyby rządy nakazały liniom lotniczym wprowadzenie fizycznej odległości na pokładzie samolotu, co najmniej jedna trzecia miejsc pozostanie pusta, a linie lotnicze będą musiały podnieść ceny biletów o minimum 50 proc. lub zwyczajnie ogłosić upadłość – ostrzega dyrektor generalny Zrzeszenia, Alexandre de Juniac.

„Albo przewoźnik leci za tę samą cenę, sprzedając bilet po tej samej średniej cenie co poprzednio, i traci ogromne kwoty pieniędzy, więc nie może już nazwać się „tanią linią lotniczą” z niewielkimi kosztami; albo zwiększa ceny biletów o co najmniej 50 proc. i będzie mógł latać z minimalnym zyskiem. Oznacza to, że jeśli narzucony zostanie dystans społeczny, tanie podróżowanie się skończy” – twierdzi de Juniac.

IATA szacuje, że krajowy ruch lotniczy spadł o 70 proc. od początku stycznia z powodu pandemii i ostrzega, że globalne ożywienie lotnictwa może przebiegać powolnie. U podstaw takiej sytuacji może leżeć słabnące zaufanie społeczne do podróży lotniczych, obawa o swoje finanse i bezpieczeństwo. Aż 40 proc. respondentów, zapytanych przez IATA o to, kiedy po kryzysie powrócą do latania, odpowiedziało, że poczekają pół roku albo i dłużej. To może znacząco wpłynąć na dynamikę powrotu branży do normalności.

W Chinach ożywienie podróży lotniczych utknęło w martwym punkcie, z liczbą lotów krajowych na poziomie nieco ponad 40 proc. sprzed pandemii. W Australii loty krajowe stanowią 10 proc. liczby połączeń sprzed kryzysu, mimo że nowe zachorowania na COVID-19 są niemal bliskie zeru.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Southwest Airlines anulowały 1500 lotów

Pasażer i linie lotnicze

Southwest Airlines anulowały 1500 lotów

Rafał Dybiński 23 marca 2020

Jacek Krawczyk: Europa szybciej wyjdzie z tego kryzysu

Prawo i polityka

Jacek Krawczyk: Europa szybciej wyjdzie z tego kryzysu

Rafał Dybiński 19 marca 2020

Ryanair znosi opłatę za anulowanie lotów

Biznes i przemysł

Ryanair znosi opłatę za anulowanie lotów

Emilia Derewienko 17 marca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5