Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

CPK nie zaszkodzi portom regionalnym


Wstecz Dalej

Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2018-11-04 06:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

CPK nie zaszkodzi portom regionalnym
fot. Aerofoto Kaczmarczyk
Centralny Port Komunikacyjny, przeznaczony głównie dla połączeń przesiadkowych, nie musi odbierać pasażerów lotniskom w regionach, których domeną pozostaną loty bezpośrednie do wybranych destynacji – uznali na Kongresie Rynku Lotniczego uczestnicy debaty o potencjale rozwoju przewozów. Warunkiem jest jednak dalszy wzrost rynku, możliwy tylko w razie dalszej poprawy zamożności społeczeństwa.
Menedżer Lufthansa Group w Polsce dr Frank Wagner zwrócił uwagę na rozróżnienie między dwoma modelami połączeń lotniczych. – Niektórzy przewoźnicy są zorientowani raczej na połączenia przesiadkowe poprzez duże węzły, podczas gdy inni koncentrują się na bezpośrednich lotach point-to-point. Oba modele mają uzasadnienie – ocenił. Wynika to z różnych preferencji klientów linii: nie istnieje jeden typowy model „przeciętnego pasażera”. – Są nawet ludzie, którzy są gotowi lecieć np. przez 20 godzin, by zaoszczędzić 50 zł – podał przykład.

– Zapotrzebowanie na latanie z lotnisk regionalnych nie zmniejszy się przez CPK, który będzie typowym portem przesiadkowym – ocenił mówca, wychodząc z tych założeń. Według przytoczonych przez niego danych ponad 50% obrotów Lufthansy w Polsce generują lotniska poza Warszawą. Według przewidywań dr. Wagnera przewoźnicy niskokosztowi będą coraz bardziej zacieśniać współpracę z tradycyjnymi.

– Rynek przewozów point-to-point został już zagospodarowany przez grupę przewoźników z Zatoki Perskiej, takich jak Emirates czy Qatar Airways – dodał członek zarządu Enter Air Andrzej Kobielski. – Przejmują oni ogromne strumienie pasażerów, bazując głównie na liczbie oferowanych kierunków. Na każdym kontynencie połączenia point-to-point stanowią dziś co najmniej 50% ruchu. W przyszłości to się nie zmieni. Zobaczymy, jak wpisze się w to CPK – uzupełnił.

Ważną rolę wśród czynników, które przesądzą o sukcesie bądź porażce CPK, będzie oczywiście odgrywał popyt na latanie wśród Polaków. – Zbliżamy się do współczynnika mobilności lotniczej 1. Być może w tym roku uda się go przekroczyć? – zastanawiał się Kobielski. Jak podkreślił, zależy to przede wszystkim od zamożności społeczeństwa, w tym – od wzrostu dochodu rozporządzalnego w gospodarstwach domowych. Należy jednak pamiętać, że dotychczasowy wzrost rynku był w dużej mierze oparty o ruch point-to-point.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Kolej do CPK – czy będzie spoiwem całej sieci?

Infrastruktura i lotniska

Kolej do CPK – czy będzie spoiwem całej sieci?

Roman Czubiński 01 listopada 2018

El Al: Położenie CPK nie sprzyja turystyce (cz. II)

Infrastruktura i lotniska

El Al: Położenie CPK nie sprzyja turystyce (cz. II)

Emilia Derewienko 17 października 2018

Prezes Bartolini Air: Jestem przeciwny CPK. Okęcie nie dochodzi do limitu przepustowości

Infrastruktura i lotniska

Prezes Bartolini Air: Jestem przeciwny CPK. Okęcie nie dochodzi do limitu przepustowości

Emilia Derewienko 17 października 2018

 

Lotnisko Chopina: Najlepszy październik w historii portu

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Chopina: Najlepszy październik w historii portu

08 listopada 2018

Lublin traci pasażerów, problem będzie się pogłębiać

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci pasażerów, problem będzie się pogłębiać

08 listopada 2018

Finnair inwestuje w nowe kabiny ATR-ów i klasę Premium Economy

Pasażer i linie lotnicze

Finnair inwestuje w nowe kabiny ATR-ów i klasę Premium Economy

08 listopada 2018

Znamy wykonawcę nowej drogi startowej na lotnisku w Dublinie

Infrastruktura i lotniska

Znamy wykonawcę nowej drogi startowej na lotnisku w Dublinie

08 listopada 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS