Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

KLM traci 116 euro co sekundę. Elbers: Jesteśmy na skraju upadku


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-08-14 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

KLM traci 116 euro co sekundę. Elbers: Jesteśmy na skraju upadku
fot. Kasper Fiszer
Linie lotnicze KLM tracą dziennie 10 mln euro z powodu kryzysu wywołanego wirusem COVID-19. Zarząd narodowego przewoźnika Holandii jednomyślnie zadecydował o odroczeniu podwyżki płac o 2,5 proc.
Według "De Telegraaf" sytuacja jest nadzwyczajnie trudna i KLM, który stracił dwie trzecie pasażerów w stosunku do liczb z ubiegłego roku, jest wręcz "technicznym bankrutem". Nadal nie ma również perspektyw na stabilne ożywienie, co zmusza przewoźnika do szukania wsparcia oraz kolejnych oszczędności.

Wynagrodzenia pracowników mają zostać obniżone średnio o 20 proc. Trudne dyskusje ze związkami zawodowymi na ten temat rozpoczną się 25 sierpnia. Restrukturyzacja musi zostać przeprowadzona do października. To jest warunek uzyskania pożyczek, gwarantujących przetrwanie w kolejnych miesiącach. - Niedopełnienie tych ustaleń w terminie może mieć poważne konsekwencje dla KLM. To nie jest żadna groźba, ale rzeczywistość - podkreślił Pieter Elbers, prezes przewoźnika z Holandii.

Związki zawodowe na razie nie wyobrażają sobie rezygnacji z podwyżki, a co dopiero z planowanej także redukcji wynagrodzenia. - Taka postawa wykazuje niewielką świadomość teraźniejszości. KLM jest na skraju upadku i nie możemy sobie pozwolić na wydatek 50 mln euro na podwyżki płac. Koszty muszą spaść, a nie wzrosnąć - przekonuje anonimowy pracownik linii lotniczych z Europy Zachodniej.

- Rozważamy skierowanie sprawy do sądu - odpowiada Jan van den Brink, przedstawiciel związkowców z Federatie Nederlandse Vakbeweging (FNV). - KLM musi dążyć do zmniejszenia liczby zatrudnionych zamiast zmieniać warunki umów pracy wszystkich. To zły sygnał - stwierdził van den Brink. "Żadna sytuacja nie usprawiedliwia jednostronnej ingerencji w układ zbiorowy pracy" - tak z kolei postrzegają sprawę przedstawiciele związku Vakbond De Unie (VDU). Więcej zrozumienia wykazuje jedynie CNV Vakmensen, zrzeszający pracowników tymczasowych. - Nie chcę słyszeć słowa premia w najbliższych latach. To odroczenie płac dotyczy przyszłości nas wszystkich - podsumował Michiel Wallaard z CNV Vakmensen.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
KLM uruchomi jesienią trasę Poznań-Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

KLM uruchomi jesienią trasę Poznań-Amsterdam

Rafał Dybiński 13 sierpnia 2020

Powrót lotów do Argentyny najwcześniej za dwa miesiące

Prawo i polityka

Powrót lotów do Argentyny najwcześniej za dwa miesiące

Rafał Dybiński 14 sierpnia 2020

KLM poleci jesienią do Rijadu. Rejs powrotny z międzylądowaniem

Pasażer i linie lotnicze

KLM poleci jesienią do Rijadu. Rejs powrotny z międzylądowaniem

Rafał Dybiński 27 lipca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5