Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

KLM ma nowy pomysł na cargo. „Ładunek w kabinie” (Zdjęcia)


Wstecz Dalej

Autor:

inf. pras.

Data publikacji:
2020-10-22 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
KLM Press

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

KLM ma nowy pomysł na cargo. „Ładunek w kabinie” (Zdjęcia)
fot. KLM
KLM ma nowy pomysł na cargo. „Ładunek w kabinie” (Zdjęcia)
KLM ma nowy pomysł na cargo. „Ładunek w kabinie” (Zdjęcia)
KLM ma nowy pomysł na cargo. „Ładunek w kabinie” (Zdjęcia)
KLM ma nowy pomysł na cargo. „Ładunek w kabinie” (Zdjęcia)
Olbrzymie kartony wyładowane towarem przewożone na siedzeniach pasażerskich? To co kiedyś mogło być nie do pomyślenia, od siedmiu miesięcy jest w KLM rzeczywistością. Holenderska linia od wiosny tego roku realizuje swoją innowacyjną koncepcję cargo pod nazwą „ładunek w kabinie”.
Przy realizacji tego pomysłu pracuje 150 entuzjastów, którzy tworzą „start-up” w ramach swojej firmy. W ten sposób przetransportowano już 85 milionów masek, a także różnorodne materiały medyczne w ramach potrzebnej pomocy humanitarnej dla Holandii w walce z pandemią. Jednocześnie „ładunek w kabinie” to sposób na wygenerowanie dla linii jakiegokolwiek dochodu, w czasach bezprecedensowego kryzysu, który uderza w branżę lotniczą.

Do projektu dedykowano trzy samoloty Boeing B747 kombi, które od kwietnia nieustannie kursują między Holandią a Chinami w ramach mostu powietrznego. W ubiegłym tygodniu KLM zrealizował już setny lot z ładunkiem w kabinie. O strategicznym znaczeniu tej operacji świadczy fakt, że w jubileuszowym rejsie transportowym uczestniczył i pomagał osobiście sam prezes firmy KLM - Pieter Elbers.

Samoloty KLM dedykowane do tego przedsięwzięcia przewożą ładunek standardowo pod pokładem, w swoich ładowniach, a także w kabinie – rozlokowany w kartonach, które umieszcza się i mocuje na fotelach pasażerskich. Dzięki wykorzystaniu kabiny uzyskano dodatkową przestrzeń ładowną, która odpowiada średnio sześciu dużym paletom, co stanowi około 40% całkowitej pojemności samolotu. Dodatkowa przestrzeń jest wykorzystywana do przewożenia potrzebnych środków medycznych z Chin do Holandii. Należy podkreślić, że kabina pasażerska standardowo nie jest przystosowana do przewozu cargo, szczególnie ze względu na trudności w załadunku i rozładunku, który w tym przypadku musi opierać się w większości na pracy manualnej. Poza tym, taka forma wykorzystania samolotu w normalnych warunkach nie byłaby opłacalna. Jednakże obecnie linie lotnicze są zmuszone działać w zmienionej przez Covid-19 rzeczywistości. Z powodu licznych ograniczeń w ruchu pasażerskim i spadku popytu część samolotów została uziemiona, a wielu pracowników linii lotniczych straciło zatrudnienie. Koncept „ładunek w kabinie” jest jednym z przykładów umiejętnego dostosowania się do nowej sytuacji.

Każdego tygodnia KLM realizuje średnio siedem lotów z ładunkiem w kabinie. Ponad 90% frachtu stanowią maski ochronne, ponadto przewożone są inne artykuły medyczne, w tym rękawiczki i fartuchy chirurgiczne. Do tej pory, KLM przewiózł w sumie ponad 85 milionów masek, co stanowi około 80 tysięcy pudeł kartonowych. Pomysł nie tylko służy realizacji pomocy humanitarnej, dla Holandii, ale jest też sposobem na wygenerowanie dodatkowego dochodu dla linii, która w obecnych czasach doświadcza trudnej sytuacji finansowej. Oddział Cargo holenderskiego przewoźnika dowiódł, że w czasach kryzysu potrzebna jest innowacyjność i elastyczność w działaniu.

W całym przedsięwzięciu bierze udział 150 entuzjastów z różnych działów firmy, zarówno w Holandii, jak i po stronie chińskiej, a do ścisłego zespołu przeszkolono 60 pracowników Cargo, który kilka miesięcy temu zgłosili się do tego nowego projektu, w momencie gdy byli tymczasowo bezczynni z powodu kryzysu. Teraz większość z nich pracuje ochotniczo, dzieląc czas między obowiązki przy lotach specjalnych „ładunek w kabinie”, a swoją codzienną pracę zawodową. Bardzo ważna jest koordynacja i praca zespołowa pracowników z wielu działów. Dzięki niej, można udoskonalać i rozwijać koncepcję. W efekcie teraz KLM może transportować więcej cargo, a proces załadunku i rozładunku odbywa się szybciej i sprawniej, co jest szczególnie istotne przy trudnych warunkach pogodowych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Rekord miesięcznego ładunku cargo w WELCOME Airport Services (Zdjęcia)

Infrastruktura i lotniska

Rekord miesięcznego ładunku cargo w WELCOME Airport Services (Zdjęcia)

Red. ed 12 października 2020

Ostatni B737-400 LOT-u (SP-LLF) odleciał na przebudowę do Shannon

Pasażer i linie lotnicze

Ostatni B737-400 LOT-u (SP-LLF) odleciał na przebudowę do Shannon

Avgeek 02 października 2020

LOT: Rekordowe cargo z Delhi

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Rekordowe cargo z Delhi

SimetrArtur Bogdanowicz/ współpraca Simetra 30 września 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5