Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

KE zatwierdziła pomoc publiczną dla linii TAROM


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-02-26 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

KE zatwierdziła pomoc publiczną dla linii TAROM
Fot. TAROM media
Pomoc finansowa dla rumuńskiej linii Tarom w wysokości prawie 37 mln euro została zatwierdzona wczoraj (25 lutego) przez organy regulacyjne Komisji Europejskiej (KE). Rząd rumuński już wcześniej informował, że zamierza wesprzeć przewoźnika pomocą publiczną, i powiadomił organy regulacyjne UE na początku lutego br.
Według KE Tarom ma do czynienia z „poważnym problemem płynności finansowej” wynikającym z kosztów operacyjnych związanych głównie ze starzejącej się floty. Dodatkowe finansowanie Tarom przybierze formę pożyczki tymczasowej.

– Bez pomocy linia Tarom nie będzie już w stanie wypełniać swoich zobowiązań płatniczych przy jednoczesnym utrzymaniu lotów. Dodatkowe środki przyczynią się do zapewnienia kontynuacji usług transportu lotniczego, w szczególności na wielu trasach, na których Tarom jest jedynym przewoźnikiem z i do Rumunii - możemy przeczytać w oświadczeniu Komisji Europejskiej.

Jak twierdzą przedstawiciele linii Tarom, pożyczka pokryje tylko wskazane potrzeby finansowe na następne sześć miesięcy. Według zapewnień KE rząd Rumunii przeprowadzi „rygorystyczny monitoring”, aby cały czas kontrolować, w jaki sposób fundusze są rozdzielane. Komisja dodaje, że rząd zobowiązał się do pełnej spłaty pożyczki po upływie sześciu miesięcy od momentu przelania pomocy finansowej. Udzielenie przez Komisję pomocy państwa pozwoli uniknąć zakłóceń dla pasażerów i pomoże utrzymać usługi przewoźnika.

Jeśli to się nie powiedzie, Tarom będzie musiał przedłożyć plan likwidacji lub przejść szeroko zakrojoną restrukturyzację – za zgodą Komisji – aby pozostać na rynku. Warto dodać, że niedawno Tarom rozpoczął modernizację floty turbośmigłowej, odbierając pierwszego nowego ATR-a 72-600. Przewoźnik posiada zamówionych pięć B737 MAX 8. Jednak ich światowe uziemienie uniemożliwia ich dostawę, przez co przewoźnik nie może odmłodzić swojej floty wąskokadłubowej.

– Jednocześnie ścisłe warunki związane z pożyczką i jej ograniczeniem do sześciu miesięcy zmniejszają do minimum zakłócenie konkurencji potencjalnie wywołane wsparciem ze strony państwa – dodaje KE.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
TAROM odebrał pierwszego ATR-a 72-600 w nowym malowaniu

Pasażer i linie lotnicze

TAROM odebrał pierwszego ATR-a 72-600 w nowym malowaniu

Avgeek 20 lutego 2020

TAROM zamawia dziewięć ATR-ów 72-600

Pasażer i linie lotnicze

TAROM zamawia dziewięć ATR-ów 72-600

Piotr Bożyk 28 czerwca 2019

Rumuńskie linie Tarom zamawiają 5 Boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Rumuńskie linie Tarom zamawiają 5 Boeingów 737 MAX 8

Emilia Derewienko 17 lipca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5