Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Kanada: Mniejsze porty nad Atlantykiem bliskie upadku


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-12-14 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kanada: Mniejsze porty nad Atlantykiem bliskie upadku
fot. Saint John Airport
Atlantic Canada Airports Association (ACAA) ostrzega, że skumulowany wpływ redukcji usług lotniczych może oznaczać koniec niektórych mniejszych regionalnych portów lotniczych w Kanadzie.
Linie lotnicze z Ameryki Północnej z powodu kryzysu wywołanego wirusem COVID-19 ograniczyły znacząco swoje harmonogramy w ostatnich miesiącach i zapowiadają kolejne cięcia na regionalnych trasach.

Redukcje tras Air Canada i WestJet

Air Canada potwierdziła zawieszenie od 11 stycznia 2021 roku wszystkich lotów do Sydney w Nowej Szkocji oraz Saint John w Nowym Brunszwiku. Narodowy przewoźnik z Kraju Klonowego Liścia wstrzymał również cztery trasy z Deer Lake w Nowej Funlandii, Charlottetown na Wyspie Księcia Edwarda, Fredericton w Nowym Brunszwiku oraz Halifax w Nowej Szkocji.

Sytuację mniejszych portów regionalnych pogorszyła jesienią również decyzja linii WestJet, które zdecydowały się ograniczyć oferowanie do krajowych lotnisk położonych nad Atlantykiem aż o 80 proc. Wiosną bieżącego roku Air Canada zamknęły już swoje bazy w Bathurst w Nowym Brunszwiku, a także Wabush na półwyspie Labrador.

"Usługi są obniżane do niezrównoważonego poziomu. Branża nie może przetrwać i działać w takich warunkach" - alarmuje ACAA. - To będzie miało ogromny wpływ na gospodarkę naszego regionu oraz na przepływ kluczowych pracowników lotnisk i przedsiębiorstw. Ucierpią także rodziny, które nie będą mogły się spotykać - diagnozuje problem z kolei Derrick Stanford, prezes Saint John Airport i jednocześnie ACAA.

- Każde z nowych cięć jest coraz bardziej niszczycielskie. Nasze regiony tracą kontakt z resztą kraju. Służba lotnicza została ogołocona do samych kości - uważa Monette Pasher, dyrektor wykonawczy ACAA. - Przed nami długa i trudna droga do odbudowy połączeń w naszym regionie. Skutki ostatnich cięć będą odczuwalne przez wiele lat w wielu miastach, miasteczkach i społecznościach wiejskich w całej Kanadzie - dodała Pasher, wzywając rząd Kanady do udzielenia pomocy finansowej liniom lotniczym operującym na terenie drugiego pod względem wielkości państwa świata.

Oczekiwanie na rządowe wsparcie

Air Canada ostrzegały już w listopadzie, że planują zawieszenie 95 krajowych i międzynarodowych tras oraz likwidację dziewięciu baz w mniej zaludnionych regionach, jeśli nie uzyskają wsparcia decydentów z Ottawy. Narodowy przewoźnik z Kraju Klonowego Liścia przyznał, że decyzja o redukcji lotów na wybrzeżu Atlantyku "nie została podjęta lekko", ale z jego usług korzystało mniej niż 8 proc. normalnej liczby pasażerów przed pandemią, co nie dawało żadnego "horyzontu do odbudowy".

"Nadal doświadczamy znacznie mniejszego ruchu z powodu kryzysu wywołanego wirusem COVID-19, a także trwających ograniczeń podróży i zasad kwarantanny. Coraz trudniej jest działać w tak trudnym środowisku bez specjalnego wsparcia finansowego ze strony rządu. Nadal czekamy na rozpoczęcie negocjacji" - oświadczyły Air Canada, tłumacząc ostatnie decyzje.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Southwest Airlines postawią wiosną mocniej na Houston i Jackson

Pasażer i linie lotnicze

Southwest Airlines postawią wiosną mocniej na Houston i Jackson

Rafał Dybiński 14 grudnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5