Partner serwisu
Biznes i przemysł

Jedna trzecia pilotów na świecie wciąż nie lata

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-01-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Jedna trzecia pilotów na świecie wciąż nie lata
Fot: Blake Guidry (Unsplash)
Ponad jedna trzecia pilotów zatrudnionych przed pandemią w liniach lotniczych na świecie wciąż nie wróciła do latania, wynika z badania, którego wyniki zostały opublikowane w środę, 27 stycznia, informuje Agencja Reutera.

Badanie przeprowadzone pośród ponad 1,7 tys. pilotów przez brytyjską agencję GOOSE Recruitment oraz magazyn FlightGlobal, którego wyniki opublikowane zostały 27 stycznia 2022, ujawnia, że w 2021 r. 62 proc. pilotów na świecie znalazło zatrudnienie i wykonuje loty, co oznacza wzrost w porównaniu z 43 proc. w 2020 r.

Trudna sytuacja w Azji

To samo badanie informuje, że udział niezatrudnionych pilotów w globalnym rynku pracy zmalał z 30 proc. w 2020 r. do 20 proc. w 2021 r., podczas gdy w mijającym roku 6 proc. było na wypowiedzeniu, w porównaniu z 17 proc. rok wcześniej.

W porównaniu z wcześniejszym rokiem, gorzej prezentuje się natomiast sytuacja personelu kokpitowego w Azji-Pacyfiku, regionie najmocniej dotkniętym skutkami pandemii z uwagi na surowe restrykcje w podróżowaniu na granicach, gdzie udział pilotów bez zatrudnienia wzrósł z 23 do 25 proc. Region odnotowuje również najniższą liczbę zatrudnionych pilotów, którzy wykonują loty - 53 proc.

- Odnotowaliśmy, iż część zagranicznych pilotów zatrudnionych w tym regionie decyduje się na powrót do domów, gdyż zniechęcają ich kwarantanny oraz pozostawanie przez dłuższy czas z dala od rodzin i przyjaciół - czytamy w omówieniu wyników badań.

Linie lotnicze Cathay Pacific Airways z Hongkongu, jeden z większych lotniczych pracodawców z Azji zatrudniających obcokrajowców, pożegnały się z setkami pilotów po tym, gdy w związku z pandemią Grupa zamknęła przewoźnika regionalnego Cathay Dragon, jak również prawie wszystkie zagraniczne bazy. Ci piloci, którzy wciąż pracują w Cathay Pacific, zmuszeni są poddawać się bardzo surowym wymogom kwarantanny, przez co większość czasu poza lotami spędzają zamknięci w pokojach hotelowych, przypomina Agencja Reutera.

Na Tajwanie piloci meldujący się na kwarantannie otrzymują kartę klucz do pokoju hotelowego działającą tylko raz, co ma uniemożliwiać opuszczanie pokoju. Po tym, gdy w ubiegłym roku na Tajwanie pojawiła się fala lokalnych zakażeń, o przywleczenie której opinia publiczna zaczęła oskarżać pilotów China Airlines, pracownicy kokpitowi zaczęli otrzymywać życzenia śmierci w komentarzach, przez co wielu decydowało się na ukrywanie faktu bycia pilotem. Długie przebywanie w zamknięciu w połączeniu z połączeniem odrzucenia przez społeczeństwo przekładało się na wyczerpanie fizyczne oraz psychiczne, informował ubiegłoroczny raport The Telegraph .

Piloci niepewni zatrudnienia

Spośród pilotów, którzy wciąż wykonują misje lotnicze, aż 61 proc. wyrażało w ankiecie obawy o pewność zatrudnienia. - Wygląda na to, że tylko Ameryka Północna wróciła do poziomu zatrudnienia sprzed pandemii. Reszta świata, szczególnie kraje rozwijające się, ciągle mają kłopoty ze zdobyciem szczepionek i ciągle nie podróżują - wypowiada się anonimowo jeden z pilotów wykonujących loty w Afryce i na Bliskim Wschodzie cytowany w raporcie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Europa. Piloci są przemęczeni i apelują o zmiany

Pasażer i linie lotnicze

Europa. Piloci są przemęczeni i apelują o zmiany

Mateusz Kieruzal 02 września 2023

53 nowych pilotów ze świadectwami EFTA

Biznes i przemysł

53 nowych pilotów ze świadectwami EFTA

inf. pras. 17 grudnia 2022

Loty tylko z jednym pilotem?

Biznes i przemysł

Loty tylko z jednym pilotem?

Mateusz Kieruzal 25 listopada 2022

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Europa. Piloci są przemęczeni i apelują o zmiany

Pasażer i linie lotnicze

Europa. Piloci są przemęczeni i apelują o zmiany

Mateusz Kieruzal 02 września 2023

53 nowych pilotów ze świadectwami EFTA

Biznes i przemysł

53 nowych pilotów ze świadectwami EFTA

inf. pras. 17 grudnia 2022

Loty tylko z jednym pilotem?

Biznes i przemysł

Loty tylko z jednym pilotem?

Mateusz Kieruzal 25 listopada 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5