Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Irkut: Czwarty MC-21 poleciał na malowanie. Więcej lotów technicznych


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-06-11 07:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Irkut: Czwarty MC-21 poleciał na malowanie. Więcej lotów technicznych
Fot. Irkut Corporation
Rosyjska Irkut Corporation poinformowała, że czwarty z pięciu samolotów MC-21-300 o oznaczeniu MC0002 odleciał z Moskwy do Uljanowska gdzie otrzyma pełne barwy producenta.
Samolot jest wyposażony, podobnie jak poprzednie trzy testowe maszyny, w silniki Pratt & Whitney PW1400G. Irkut potwierdził, że wyniki zebrane podczas testów w locie innych prototypów zostały „uwzględnione” podczas produkcji czwartego odrzutowca. Rosyjski producent buduje obecnie piątą maszynę testową MC-21-300, którą będą napędzać konkurencyjne silniki do Pratt & Whitney, a konkretniej rodzime jednostki napędowe Aviadvigatel PD-14.

Irkut poinformował również, że zwiększa częstotliwość lotów w ramach programu certyfikacyjnego MC-21-300 zgodnie ze standardami rosyjskimi i europejskimi (EASA). Warto dodać, że 4 czerwca 2020 r. trzy samoloty testowe latały w jednej formacji. Praktycznie codziennie większość maszyn testowych lata, a czas typowego lotu testowego wynosi około trzech i pół do czterech godzin.

Nowy samolot wąskokadłubowy z Rosji

Chociaż faktycznie model powinno się oznaczać jako "MS-21" (rosyjska litera "C" to łacińskie "S"), w praktyce w międzynarodowej nomenklaturze przyjęto rosyjski zapis. MC-21 (МС-21 "Магистральный самолет 21 века" – "Główny samolot na 21. wiek") to seria trzech wersji (-200, -300, -400) samolotów wąskokadłubowych średniego zasięgu, mogących pomieścić od 150 do 230 pasażerów. Zasięg wszystkich ma wynosić ok. 5000 km. Do wyboru będą silniki Aviadvigatel PD-14A oraz Pratt & Whitney PW1400G. Samolot został zaprojektowany przez firmę Irkut oraz biuro konstrukcyjne Jakowlewa. MC-21 to ulepszona wersja samolotu Jakowlew Jak-242, który nigdy nie został wyprodukowany. Nowa maszyna ma zastąpić przede wszystkim wysłużone Tupolewy Tu-154 oraz w przyszłości nowsze samoloty Tu-204/214.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Irkut: Czwarty MC-21 poleciał na testy do Moskwy

Biznes i przemysł

Irkut: Czwarty MC-21 poleciał na testy do Moskwy

Avgeek 18 marca 2020

Irkut ukończył montaż czwartego MC-21-300

Biznes i przemysł

Irkut ukończył montaż czwartego MC-21-300

Piotr Bożyk 02 grudnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5