Partner serwisu
Prawo i polityka

Indonezyjskie linie lotnicze zniknęły z listy zakazanych na terenie UE

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Indonezyjskie linie lotnicze zniknęły z listy zakazanych na terenie UE
fot. Pixabay
Komisja Europejska zaktualizowała listę linii lotniczych, które nie spełniają międzynarodowych norm bezpieczeństwa lotniczego. Do niedawna znajdowali się na niej wszyscy przewoźnicy z Indonezji. Ponadto wprowadzono też nowy system ostrzegający kontrolerów ruchu lotniczego we wszystkich państwach członkowskich, aby zapobiec przedostawaniu się niebezpiecznych samolotów do europejskiej przestrzeni powietrznej.

Wczoraj, 14 czerwca Komisja Europejska zaktualizowała listę listę linii lotniczych, które nie spełniają międzynarodowych norm bezpieczeństwa, a zatem podlegają zakazowi wykonywania przewozów lub ograniczeniom operacyjnym na terenie Unii Europejskiej. Zniknęły z niej wszystkie indonezyjskie linie lotnicze.

– Europejska lista bezpieczeństwa lotniczego jest jednym z naszych głównych instrumentów służących ciągłemu zapewnieniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa lotniczego Europejczykom. Szczególnie cieszy mnie przykład Indonezji, który pokazuje, że ciężka praca i bliska współpraca się opłacają. Jestem również usatysfakcjonowana, że mamy teraz nowy system ostrzegania przed niebezpiecznymi samolotami przedostającymi się do europejskiej przestrzeni powietrznej – poinformowała komisarz ds. transportu Violeta Bulc.

Wszyscy indonezyjscy przewoźnicy zostali umieszczeni na liście bezpieczeństwa lotniczego UE w 2007 r. Powodem były nierozwiązane kwestie bezpieczeństwa. W ciągu ostatnich lat niewielka ich liczba (w sumie 7 z indonezyjskich linii) została z niej usunięta, ale większość indonezyjskich przewoźników pozostawała na liście do wczoraj.

Lista bezpieczeństwa lotniczego UE nie tylko pomaga w utrzymaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa w UE, ale także pomaga krajom dotkniętym katastrofą poprawić poziom bezpieczeństwa, aby ostatecznie mogły zostać usunięte z listy. Ponadto unijny wykaz bezpieczeństwa lotniczego stał się głównym narzędziem zapobiegawczym, ponieważ motywuje kraje mające problemy z bezpieczeństwem do działania w jego zakresie.

Po dzisiejszej aktualizacji w sumie 119 linii lotniczych ma zakaz wykonywania lotów na terenie UE. Dodatkowe sześć linii lotniczych podlega ograniczeniom operacyjnym i może wlecieć do UE tylko określonymi rodzajami samolotów.

Ponadto, zgodnie z dążeniem Unii Europejskiej, aby uczynić europejską przestrzeń powietrzną tak bezpieczną, jak to tylko możliwe, Eurocontrol wdrożył nowy system zapobiegający przedostawaniu się niebezpiecznych samolotów do europejskiej przestrzeni powietrznej. Od listopada 2016 r. Wszelkie statki powietrzne spoza Europy, które wlatują do Unii, muszą posiadać jedno zezwolenie bezpieczeństwa ważne w całej Europie, zwane "zezwoleniem operatora z państwa trzeciego" lub TCO. Nowy system zaalarmuje kontrolerów ruchu lotniczego wszystkich państw członkowskich, że statek powietrzny, który nie posiada takiego zezwolenia, próbuje wlecieć do Unii. Następnie statek powietrzny zostanie pozbawiony dostępu do przestrzeni powietrznej tego państwa członkowskiego. Nowy system jest wynikiem ścisłej współpracy między Komisją, Eurocontrol i Europejską Agencją Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Linie lotnicze przed widmem miliardowych kar. Co z ustawą o PNR?

Biznes i przemysł

Linie lotnicze przed widmem miliardowych kar. Co z ustawą o PNR?

Łukasz Malinowski 30 marca 2024

Radom: Itaka skasowała Kretę. Szybszy koniec lotów do Egiptu

Pasażer i linie lotnicze

Radom: Itaka skasowała Kretę. Szybszy koniec lotów do Egiptu

Mateusz Kieruzal, wsp. Ł. Malinowski 19 lutego 2024

WestJet wchłaniają niskokosztowe Swoop

Pasażer i linie lotnicze

WestJet wchłaniają niskokosztowe Swoop

Rafał Dybiński 13 czerwca 2023

Turkish Airlines już w Krakowie

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines już w Krakowie

Mateusz Kieruzal 01 maja 2023

LOT: Dreamliner z Toronto przyleci do Katowic i Krakowa

Biznes i przemysł

Bloomberg Opinion: Chaos linii lotniczych nie jest problemem krótkookresowym

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Linie lotnicze przed widmem miliardowych kar. Co z ustawą o PNR?

Biznes i przemysł

Linie lotnicze przed widmem miliardowych kar. Co z ustawą o PNR?

Łukasz Malinowski 30 marca 2024

Radom: Itaka skasowała Kretę. Szybszy koniec lotów do Egiptu

Pasażer i linie lotnicze

Radom: Itaka skasowała Kretę. Szybszy koniec lotów do Egiptu

Mateusz Kieruzal, wsp. Ł. Malinowski 19 lutego 2024

WestJet wchłaniają niskokosztowe Swoop

Pasażer i linie lotnicze

WestJet wchłaniają niskokosztowe Swoop

Rafał Dybiński 13 czerwca 2023

Turkish Airlines już w Krakowie

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines już w Krakowie

Mateusz Kieruzal 01 maja 2023

LOT: Dreamliner z Toronto przyleci do Katowic i Krakowa

Biznes i przemysł

Bloomberg Opinion: Chaos linii lotniczych nie jest problemem krótkookresowym

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5