Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

Indonezyjskie linie lotnicze zniknęły z listy zakazanych na terenie UE


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2018-06-15 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Indonezyjskie linie lotnicze zniknęły z listy zakazanych na terenie UE
fot. Pixabay
Komisja Europejska zaktualizowała listę linii lotniczych, które nie spełniają międzynarodowych norm bezpieczeństwa lotniczego. Do niedawna znajdowali się na niej wszyscy przewoźnicy z Indonezji. Ponadto wprowadzono też nowy system ostrzegający kontrolerów ruchu lotniczego we wszystkich państwach członkowskich, aby zapobiec przedostawaniu się niebezpiecznych samolotów do europejskiej przestrzeni powietrznej.
Wczoraj, 14 czerwca Komisja Europejska zaktualizowała listę listę linii lotniczych, które nie spełniają międzynarodowych norm bezpieczeństwa, a zatem podlegają zakazowi wykonywania przewozów lub ograniczeniom operacyjnym na terenie Unii Europejskiej. Zniknęły z niej wszystkie indonezyjskie linie lotnicze.

– Europejska lista bezpieczeństwa lotniczego jest jednym z naszych głównych instrumentów służących ciągłemu zapewnieniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa lotniczego Europejczykom. Szczególnie cieszy mnie przykład Indonezji, który pokazuje, że ciężka praca i bliska współpraca się opłacają. Jestem również usatysfakcjonowana, że mamy teraz nowy system ostrzegania przed niebezpiecznymi samolotami przedostającymi się do europejskiej przestrzeni powietrznej – poinformowała komisarz ds. transportu Violeta Bulc.

Wszyscy indonezyjscy przewoźnicy zostali umieszczeni na liście bezpieczeństwa lotniczego UE w 2007 r. Powodem były nierozwiązane kwestie bezpieczeństwa. W ciągu ostatnich lat niewielka ich liczba (w sumie 7 z indonezyjskich linii) została z niej usunięta, ale większość indonezyjskich przewoźników pozostawała na liście do wczoraj.

Lista bezpieczeństwa lotniczego UE nie tylko pomaga w utrzymaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa w UE, ale także pomaga krajom dotkniętym katastrofą poprawić poziom bezpieczeństwa, aby ostatecznie mogły zostać usunięte z listy. Ponadto unijny wykaz bezpieczeństwa lotniczego stał się głównym narzędziem zapobiegawczym, ponieważ motywuje kraje mające problemy z bezpieczeństwem do działania w jego zakresie.

Po dzisiejszej aktualizacji w sumie 119 linii lotniczych ma zakaz wykonywania lotów na terenie UE. Dodatkowe sześć linii lotniczych podlega ograniczeniom operacyjnym i może wlecieć do UE tylko określonymi rodzajami samolotów.

Ponadto, zgodnie z dążeniem Unii Europejskiej, aby uczynić europejską przestrzeń powietrzną tak bezpieczną, jak to tylko możliwe, Eurocontrol wdrożył nowy system zapobiegający przedostawaniu się niebezpiecznych samolotów do europejskiej przestrzeni powietrznej. Od listopada 2016 r. Wszelkie statki powietrzne spoza Europy, które wlatują do Unii, muszą posiadać jedno zezwolenie bezpieczeństwa ważne w całej Europie, zwane "zezwoleniem operatora z państwa trzeciego" lub TCO. Nowy system zaalarmuje kontrolerów ruchu lotniczego wszystkich państw członkowskich, że statek powietrzny, który nie posiada takiego zezwolenia, próbuje wlecieć do Unii. Następnie statek powietrzny zostanie pozbawiony dostępu do przestrzeni powietrznej tego państwa członkowskiego. Nowy system jest wynikiem ścisłej współpracy między Komisją, Eurocontrol i Europejską Agencją Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Linie lotnicze z Dominikany, Pawa Dominicana, bankrutują

Biznes i przemysł

Linie lotnicze z Dominikany, Pawa Dominicana, bankrutują

Emilia Derewienko 28 maja 2018

Z Wrocławia do Paryża poleciał pierwszy samolot Air France

Pasażer i linie lotnicze

Z Wrocławia do Paryża poleciał pierwszy samolot Air France

Redakcja 26 maja 2018

Linie lotnicze rozpychają się na wiedeńskim lotnisku

Pasażer i linie lotnicze

Linie lotnicze rozpychają się na wiedeńskim lotnisku

Justyna Urbaniak 28 maja 2018

 

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

Prawo i polityka

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

23 października 2018

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

Pasażer i linie lotnicze

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

23 października 2018

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

Prawo i polityka

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

23 października 2018

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

Infrastruktura i lotniska

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

23 października 2018

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

Prawo i polityka

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

23 października 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS