Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

IndiGo odwołuje operacje z powodu braku pilotów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-02-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
IndiGo odwołuje operacje z powodu braku pilotów
fot. Airbus
Zbyt szybki rozwój indyjskiego niskokosztowego przewoźnika w połączeniu z niewystarczającą liczbą pilotów doprowadził do kryzysu operacyjnego, informuje Bloomberg powołując się na anonimowe źródła w spółce.

Przez najbliższe da miesiące, IndiGo, największy przewoźnik niskokosztowy w Azji pod względem wartości rynkowej, zmuszony będzie odwoływać kilkadziesiąt lotów dziennie z powodu niewystarczającej liczby pilotów. Członkowie personelu pokładowego IndiGo osiągnęli roczny limit nalotu szybciej, niż przewidział to dział planowania spółki, co doprowadziło to chaosu, informują anonimowi rozmówcy agencji Bloomberg. Przedstawiciele IndiGo odmówili oficjalnego komentarza na temat braków pilotów.

30 rejsów dziennie do odwołania

Linie lotnicze IndiGo, które posiadają 40 proc. udziałów w krajowym rynku lotniczym Indii, odwołały w środę 13 lutego 49 lotów oraz planują odwoływać 30 rejsów dziennie do końca miesiąca. Zakłócenia operacji będą miały miejsce także w marcu – w tej chwili firma ustala grafik lotów na ten miesiąc. W oficjalnym komunikacie IndiGo informuje, że warunki pogodowe oraz ograniczenia operacyjne na niektórych lotniskach wpłynęły na “rozszerzenie czasu dyżuru załóg”.

Odwołania lotów rozpoczęły się w poprzednim tygodniu, kiedy to miasto New Delhi oraz okolice zostały nawiedzone przez intensywne opady gradu. Wydarzenie to rozpoczęło chaos w siatce połączeń. Planowane zamknięcie drogi startowej w Bangalurze na południu kraju oraz w Bombaju, stolicy gospodarczej Indii, jedynie powiększą problem.

Coraz bardziej zauważalny problem braku pilotów


Problemy, z jakimi zmagają się obecnie linie lotnicze IndiGo pojawiają się parę dni po rozpoczęciu strajku w liniach lotniczych China Airlines z Tajwanu, wywołanego przez personel pokładowy skarżący się na wydłużające się godziny pracy i towarzyszące temu przemęczenie. W obu przypadkach w tle wydarzeń pojawia się coraz silniej zarysowująca się kwestia niewystarczającej liczby pilotów. W ciągu najbliższej dekady, linie lotnicze z Indii będą potrzebowały 17 tys. dodatkowych pilotów, wylicza Kapil Kaul, prezes CAPA India, cytowany przez Bloomberg.

Linie lotnicze IndiGo, które w ciągu ostatnich czterech miesięcy włączyły do swojej floty 19 airbusów z rodziny A320 są w trakcie programu agresywnego zwiększania oferowania, tak aby skorzystać na boomie na podróże lotnicze w Indiach, najszybciej rosnącym rynku lotniczym świata. Zwiększenie liczby samolotów oznacza także konieczność zatrudnienia większej liczby pilotów – średnio 12 w przeliczeniu na każdy nowy samolot wąskokadłubow, co przekłada się na rosnące koszty.

– Będą musieli zapłacić za zbyt ambitny rozwój floty bez planowania naprzód liczby członków personelu kokpitowego – powiedział Mohan Ranganathan, dawny pilot oraz konsultant branży lotniczej z miasta Madras w rozmowie z agencją Bloomberg.

Zgodnie z planami, w tym roku flota IndiGo powiększy się o 62 airbusy, natomiast w pierwszych trzech miesiącach przyszłego roku do przewoźnika trafi 40 kolejnych maszyn. Linie lotnicze, która są także operatorem samolotów ATR na trasach regionalnych, posiada najnowsze zamówienie na 430 airbusów z rodziny A320 oraz starsze zamówienie na 100 maszyn. IndiGo Jest największym klientem programu A320neo Airbusa.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czego obawia się branża lotnicza? Wojna, drogie paliwo, przeregulowanie…

Biznes i przemysł

Czego obawia się branża lotnicza? Wojna, drogie paliwo, przeregulowanie…

Łukasz Malinowski 20 grudnia 2023

Gigantyczne zamówienie 500 airbusów z rodziny A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines i IndiGo zawarły umowę code-share

Biznes i przemysł

Turkish Airlines i IndiGo zawarły umowę code-share

Aleksander Domański 08 stycznia 2019

Pierwszy A321neo już w IndiGo

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy A321neo już w IndiGo

Aleksander Domański 31 grudnia 2018

Flota IndiGo liczy już 200 samolotów

Biznes i przemysł

Flota IndiGo liczy już 200 samolotów

Aleksander Domański 10 grudnia 2018

Linie Indigo uziemiły prawie połowę swoich A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Czego obawia się branża lotnicza? Wojna, drogie paliwo, przeregulowanie…

Biznes i przemysł

Czego obawia się branża lotnicza? Wojna, drogie paliwo, przeregulowanie…

Łukasz Malinowski 20 grudnia 2023

Gigantyczne zamówienie 500 airbusów z rodziny A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines i IndiGo zawarły umowę code-share

Biznes i przemysł

Turkish Airlines i IndiGo zawarły umowę code-share

Aleksander Domański 08 stycznia 2019

Pierwszy A321neo już w IndiGo

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy A321neo już w IndiGo

Aleksander Domański 31 grudnia 2018

Flota IndiGo liczy już 200 samolotów

Biznes i przemysł

Flota IndiGo liczy już 200 samolotów

Aleksander Domański 10 grudnia 2018

Linie Indigo uziemiły prawie połowę swoich A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5