Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Indie rozpoczynają badanie czarnej skrzynki samolotu Air India Express


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-08-11 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Indie rozpoczynają badanie czarnej skrzynki samolotu Air India Express
fot. PTI
Indyjscy śledczy rozpoczęli 9 sierpnia badanie czarnej skrzynki Boeinga 737, który podczas lądowania na lotnisku Calicut w Indiach wypadł z pasa. W katastrofie zginęło 18 osób, wypadek samolotu był najgorszym tego typu zdarzeniem w Indiach od 10 lat.
Samolot Air India Express wykonywał rejs repatriacyjny dla obywateli Indii. Utknęli oni w Dubaju z powodu pandemii koronawirusa. Maszyna lądowała w piątek (7 sierpnia) w trakcie ulewnego deszczu, co mocno ograniczało widoczność. Boeing ze 190 osobami na pokładzie nie zatrzymał się na drodze startowej i wpadł do doliny, znajdującej się tuż za nim, przełamując się na pół. Zginęło 16 pasażerów oraz dwaj piloci.

W niedzielnym wywiadzie z partnerem Agencji Reutera, firmą ANI, Arun Kumar, szef indyjskiej Dyrekcji Generalnej Lotnictwa Cywilnego, powiedział, że kraj udostępni odzyskane transkrypcje międzynarodowym śledczym, a także producentowi, Boeingowi. – Dopiero po przeprowadzeniu dokładnej i bezstronnej sondy możemy powiedzieć, co się stało – stwierdził Kumar.

Pas startowy lotniska Calicut o długości 2700 metrów, jest znany ze spadków powierzchni na swoich końcach. Pozostawia to niewiele miejsca na błędy, w razie gdyby pilot przekroczył drogę startową w wyniku błędu czy awarii technicznej.

Lądowanie Air India Express było, według Aruna Kumara, drugim podejściem z wiatrem tylnym. Maszyna wylądowała jednak na długości 1000 m pasa startowego. Tę wersję wydarzeń potwierdza funkcjonariusz kontroli ruchu lotniczego, zaznajomiony z katastrofą. Określił próbę lądowania przy tylnym wietrze, który zazwyczaj wykorzystuje się przy starcie, jako „nietypową”. Długość pasa startowego w Calicut wynosi około 2700 m, a samolot dotknął ziemi po przekroczeniu 1000 m długości, pozostawiając niewiele miejsca na wyhamowanie samolotu.

Rzecznik Air India zapewnił, że linie zapłacą odszkodowanie rodzinom ofiar katastrofy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Boeing B737 linii Air India Express wypadł z pasa na lotnisku w Kozhikode

Pasażer i linie lotnicze

Boeing B737 linii Air India Express wypadł z pasa na lotnisku w Kozhikode

Avgeek 07 sierpnia 2020

Indie chcą sprzedać 76 proc. udziałów Air India

Biznes i przemysł

Indie chcą sprzedać 76 proc. udziałów Air India

Magdalena Wosińska 30 marca 2018

Są chętni na Air India

Biznes i przemysł

Są chętni na Air India

Magdalena Wosińska 13 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5