Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Icelandair z planami poważnych zmian we flocie


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-05-08 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airlinerwatch.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Icelandair z planami poważnych zmian we flocie
fot. Piotr Bożyk
Icelandair podczas prezentacji danych kwartalnych ujawnił, że szykuje zmiany w swojej polityce flotowej. Na razie pewne jest, że zyska na tych zmianach Airbus, a straci Boeing. Nie wiadomo jeszcze, jak głęboka będzie ta restrukturyzacja.
Obecna flota Icelandaira składa się w całości z samolotów amerykańskiego producenta, są to modele 757, 767 i 737 MAX. Sześć 737 MAX należące do linii (pięć 737 MAX 8 i jeden 737 MAX 9) nie lata od 12 marca, gdy zostały uziemione w związku z wątpliwościami co do maszyn, jakie pojawiły się po katastrofach MAX-ów należących do Lion Air i Ethiopian Airlines.

Wedle informacji ujawnionych przez przedstawicieli przewoźnika w grę wchodzą dwa scenariusze. Pierwszy zakłada dodanie do floty A321, drugi zaś to całkowite zastąpienie obecnych samolotów produktami europejskiego konsorcjum.

Pierwsza możliwość oznacza dodanie airbusów do floty, by wraz z MAX-ami pozwoliły na przyspieszenie wycofania 757-200. Icelandair ma ich dzisiaj 25 sztuk, podczas gdy cała flota linii liczy 36 samolotów. Realizacja drugiego scenariusza byłaby wręcz szokująca. MAX-y są nie tylko zupełnie nowymi i niewyeksploatowanymi maszynami, ale miały być podstawą odmładzania i unowocześniania floty Icelandaira. W dodatku, prócz już sześciu posiadanych boeingów 737 nowej generacji, przewoźnik ma zamówionych dziesięć kolejnych samolotów tego typu – po pięć „Ósemek” i „Dziewiątek”.

Wielce prawdopodobne, że otwarta deklaracja Icelandaira nie jest ujawnieniem faktycznych zamiarów firmy, a raczej próbą wywarcia nacisku na Boeinga. Obecnie linie prowadzą rozmowy z producentem w sprawie rekompensat finansowych za uziemienie 737 MAX. Trzeba jednak brać pod uwagę również taki scenariusz, że przewoźnik realnie zastanawia się nad rezygnacją z maszyn, za którą będzie się ciągnąć czarna legenda odstraszająca klientów. Plan ewentualnej wymiany całej floty i przedstawienie się na współpracę z Airbusem też ma zaletę w postaci jednorodnej floty, którą łatwiej obsługiwać. W dłuższej perspektywie przynosi to wymierne korzyści, a moment na tak radykalne posunięcia wydaje się odpowiedni.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Wizz Air oficjalnie otworzył bazę w Krakowie

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air oficjalnie otworzył bazę w Krakowie

Emilia Derewienko 08 maja 2019

Indigo Partners wycofał się z negocjacji w sprawie inwestycji w Wow Air

Pasażer i linie lotnicze

Indigo Partners wycofał się z negocjacji w sprawie inwestycji w Wow Air

Justyna Urbaniak 23 marca 2019

Icelandair kupuje Wow Air z nadzieją na podbój rynków międzynarodowych

Pasażer i linie lotnicze

Icelandair kupuje Wow Air z nadzieją na podbój rynków międzynarodowych

Justyna Urbaniak 06 listopada 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5