Partner serwisu
Biznes i przemysł

Icelandair z planami poważnych zmian we flocie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airlinerwatch.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Icelandair z planami poważnych zmian we flocie
fot. Piotr Bożyk
Icelandair podczas prezentacji danych kwartalnych ujawnił, że szykuje zmiany w swojej polityce flotowej. Na razie pewne jest, że zyska na tych zmianach Airbus, a straci Boeing. Nie wiadomo jeszcze, jak głęboka będzie ta restrukturyzacja.

Obecna flota Icelandaira składa się w całości z samolotów amerykańskiego producenta, są to modele 757, 767 i 737 MAX. Sześć 737 MAX należące do linii (pięć 737 MAX 8 i jeden 737 MAX 9) nie lata od 12 marca, gdy zostały uziemione w związku z wątpliwościami co do maszyn, jakie pojawiły się po katastrofach MAX-ów należących do Lion Air i Ethiopian Airlines.

Wedle informacji ujawnionych przez przedstawicieli przewoźnika w grę wchodzą dwa scenariusze. Pierwszy zakłada dodanie do floty A321, drugi zaś to całkowite zastąpienie obecnych samolotów produktami europejskiego konsorcjum.

Pierwsza możliwość oznacza dodanie airbusów do floty, by wraz z MAX-ami pozwoliły na przyspieszenie wycofania 757-200. Icelandair ma ich dzisiaj 25 sztuk, podczas gdy cała flota linii liczy 36 samolotów. Realizacja drugiego scenariusza byłaby wręcz szokująca. MAX-y są nie tylko zupełnie nowymi i niewyeksploatowanymi maszynami, ale miały być podstawą odmładzania i unowocześniania floty Icelandaira. W dodatku, prócz już sześciu posiadanych boeingów 737 nowej generacji, przewoźnik ma zamówionych dziesięć kolejnych samolotów tego typu – po pięć „Ósemek” i „Dziewiątek”.

Wielce prawdopodobne, że otwarta deklaracja Icelandaira nie jest ujawnieniem faktycznych zamiarów firmy, a raczej próbą wywarcia nacisku na Boeinga. Obecnie linie prowadzą rozmowy z producentem w sprawie rekompensat finansowych za uziemienie 737 MAX. Trzeba jednak brać pod uwagę również taki scenariusz, że przewoźnik realnie zastanawia się nad rezygnacją z maszyn, za którą będzie się ciągnąć czarna legenda odstraszająca klientów. Plan ewentualnej wymiany całej floty i przedstawienie się na współpracę z Airbusem też ma zaletę w postaci jednorodnej floty, którą łatwiej obsługiwać. W dłuższej perspektywie przynosi to wymierne korzyści, a moment na tak radykalne posunięcia wydaje się odpowiedni.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwszy lot embraera C-390 Millennium dla Węgier (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w styczniu 31 samolotów i dostarczył 30 maszyn

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Icelandair: 4,3 mln pasażerów w 2023 roku. Trzy nowe kierunki w 2024

Pasażer i linie lotnicze

Icelandair: 4,3 mln pasażerów w 2023 roku. Trzy nowe kierunki w 2024

Rafał Dybiński 12 stycznia 2024

Icelandair: Listopad dużo lepszy niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Icelandair: Listopad dużo lepszy niż przed rokiem

Rafał Dybiński 12 grudnia 2023

Icelandair: Październik lepszy niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Icelandair: Październik lepszy niż przed rokiem

Rafał Dybiński 17 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

Pierwszy lot embraera C-390 Millennium dla Węgier (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w styczniu 31 samolotów i dostarczył 30 maszyn

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Icelandair: 4,3 mln pasażerów w 2023 roku. Trzy nowe kierunki w 2024

Pasażer i linie lotnicze

Icelandair: 4,3 mln pasażerów w 2023 roku. Trzy nowe kierunki w 2024

Rafał Dybiński 12 stycznia 2024

Icelandair: Listopad dużo lepszy niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Icelandair: Listopad dużo lepszy niż przed rokiem

Rafał Dybiński 12 grudnia 2023

Icelandair: Październik lepszy niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Icelandair: Październik lepszy niż przed rokiem

Rafał Dybiński 17 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5