Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

IATA: Nie chcemy zamkniętego nieba dla Kataru


Wstecz Dalej

Autor:

Michał Szatkowski

Data publikacji:
2017-06-06 11:53
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

IATA: Nie chcemy zamkniętego nieba dla Kataru
fot. Curimedia CC BY 2.0
Alexandre de Juniac, prezes IATA, wypowiedział się przeciwko restrykcjom nałożonym na Katar przez jego sąsiadów. Linie lotnicze na Bliskim Wschodzie tracą wystarczająco dużo na ostatnim zakazie laptopowym ze strony USA i Wielkiej Brytanii – nie potrzebują kolejnych problemów.
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych, IATA, którego członkowie obradują właśnie w meksykańskim Cancun, wypowiada się przeciwko restrykcjom nałożonym na Katar przez sąsiadujące z nim: Arabię Saudyjską, Bahrajn, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Egipt. – Nie będziemy komentować tej decyzji z politycznego punktu widzenia, ale jest faktem, że nasz biznes żyje z granic otwartych dla osób i handlu. W związku z tym życzymy sobie, aby loty do Kataru zostały przywrócone jak najszybciej – skomentował ostatnie wydarzenia Alexandre de Juniac, prezes IATA.

Sąsiedzi Kataru – Bahrajn, Egipt, Arabia Saudyjska i Zjednoczone Emiraty Arabskie – zerwali z nim stosunki dyplomatyczne. Oskarżają Katar o sprzyjanie grupom terrorystycznym. Jedną z konsekwencji jest zamknięcie przestrzeni powietrznej dla jego samolotów. Linie lotnicze z państw, które zerwały stosunki dyplomatyczne z Katarem, zawieszają połączenia z Doha – do Kataru nie latają od dzisiaj Etihad, Emirates, Fly Dubai, Saudia, Air Arabia i Gulf Air. Przedstawiciele linii obecni na kongresie w Cancun nie komentowali sprawy. Prezes Qatar Airways, Akbar Al Baker, pospiesznie opuścił Meksyk.

Prezes IATA zwraca uwagę, że biznes lotniczy zmaga się z „przeciwnymi wiatrami” – posunięciami ze strony „tych, którzy wątpią w korzyści płynące z globalizacji”. Na celowniku IATA znalazła się oczywiście protekcjonistyczna polityka Donalda Trumpa. – Nie jest on jednak wyjątkiem. Głosy domagające się powrotu do ochrony interesów narodowych w gospodarce odzywają się na całym świecie. Jest to zagrożenie dla całego naszego sektrora – dodał de Juniac. Problemem jest również ostatni zakaz laptopowy wprowadzony przez USA i Wielką Brytanię. Dostrzegalny jest spadek liczby pasażerów. IATA przewiduje, że zakaz będzie kosztował przewoźników 180 mln dolarów. – Jeśli zakaz zostanie rozszerzony na UE, liczba ta zwiększy się do 1,2 mld dolarów. Walczymy o to, żeby został on wycofany najszybciej jak się da. Zależy nam zwiększeniu bezpieczeństwa, ale prędzej osiągniemy ten cel przez ściślejsze kontrole bagażu na ziemi – komentował de Juniac.

Mimo ostatnich złych wieści, przewoźnicy lotniczy spodziewają się w tym roku kolejnego rekordu – globalna liczba pasażerów ma wzrosnąć do prawie 4 miliardów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lubuskie: Remont linii kolejowej a zwiększenie częstotliwości lotów do Warszawy

Infrastruktura i lotniska

Lubuskie: Remont linii kolejowej a zwiększenie częstotliwości lotów do Warszawy

Justyna Urbaniak 06 czerwca 2017

IATA: Linie lotnicze zarobią ponad 31 mld dol. w 2017 roku

Biznes i przemysł

IATA: Linie lotnicze zarobią ponad 31 mld dol. w 2017 roku

Emilia Derewienko 06 czerwca 2017

Sąsiedzi Kataru zamykają przestrzeń powietrzną dla jego samolotów

Pasażer i linie lotnicze

Sąsiedzi Kataru zamykają przestrzeń powietrzną dla jego samolotów

Michał Szatkowski 05 czerwca 2017

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5