Partner serwisu
Biznes i przemysł

IATA: KE szybko zareagowała na niebezpieczeństwo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-03-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
IATA: KE szybko zareagowała na niebezpieczeństwo
fot. Cathay Pacific Cargo
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) przyjęło z uznaniem wytyczne Komisji Europejskiej (KE) dotyczące ułatwień operacji lotniczych towarów pilnej potrzeby podczas pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.

KE zrozumiała aktualne wyzwania branży i zapewniła szybkie przyznanie zezwoleń na prowadzenie działalności przewoźnikom oferującym transport niezbędnego sprzętu medycznego oraz żywności. – Jesteśmy w niebezpieczeństwie, ale Komisja Europejska zareagowała szybko i jasno – przyznał Alexandre de Juniac, dyrektor generalny IATA.

Zaostrzana biurokracja tworzy wąskie gardła

– Państwa członkowskie Unii Europejskiej muszą działać szybko, zapewniając przestrzeganie wytycznych, tak aby ładunek lotniczy, w tym niezbędne przesyłki leków i sprzętu medycznego, dotarł tam, gdzie powinien – zaznaczył de Juniac. – Inne rządy powinny pójść za przykładem KE i wprowadzić podobne środki, abyśmy mogli odblokować globalne sieci ładunków lotniczych, od których wszyscy jesteśmy zależni –
 dodał dyrektor generalny IATA.

Odparowanie popytu pasażerów i odwołanie lotów pasażerskich spowodowało zmniejszenie pojemności ładunków lotniczych, zaostrzonych biurokracją. – Niestety linie lotnicze napotykały wąskie gardła w uzyskiwaniu odpowiednich zezwoleń i załatwianiu lotów towarowych przy ograniczeniach dotyczących kwarantanny. Rezultatem były opóźnienia w wysyłkach, gdy czas ma kluczowe znaczenie dla zwalczania pandemii oraz utrzymanie globalnych łańcuchów dostaw – podsumował de Juniac.

Zwolnienia z ograniczeń podróży personelu i ładunku

Nowe wytyczne współpracy zawierają bezzwłoczne udzielanie wszystkich niezbędnych zezwoleń w przypadku transportu z towarami pilnej potrzeby spoza Unii Europejskiej oraz tymczasowe usuwanie ograniczeń czasu na start lub lądowanie w portach w celu wykonywania podstawowych operacji. Ważną częścią porozumienia jest również ułatwienie korzystania z samolotów pasażerskich do operacji wyłącznie towarowych i zagwarantowanie, że załoga ładunku lotniczego, a także personel obsługi technicznej są wykwalifikowani jako personel krytyczny. Istotne jest również zapewnienie, w miarę możliwości, wystarczającej pojemności ładunkowej, gdy regionalne porty lotnicze są zamykane z przyczyn ekonomicznych, lub rozważenie utrzymania portów otwartych tylko dla ładunku lotniczego.

Zwolnienie z ograniczeń podróży musi mieć zagwarantowany personel ładunkowy i transportowy oraz tym załoga, pod warunkiem, że nie wykazują objawów zakażeniem. Ważne jest również umożliwianie przyspieszonych zwolnień ad hoc w celu zaradzenia nieprzewidzianym sytuacjom, takim jak nagłe operacje awaryjne. Istotną kwestią jest także zachęcanie samych linii lotniczych do przewozu ładunków zaopatrzenia medycznego i awaryjnego oraz stosowanie rozsądnych stawek za takie dostawy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

SAS pożegnał ostatniego B737-700 (zdjęcia)

Biznes i przemysł

SAS pożegnał ostatniego B737-700 (zdjęcia)

Mateusz Kieruzal 21 listopada 2023

Kolejny wzrost opłat na fińskich lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Kolejny wzrost opłat na fińskich lotniskach

Mateusz Kieruzal 21 listopada 2023

Dania wprowadza podatek lotniczy. Ceny biletów pójdą do góry

Prawo i polityka

Zobacz również:

IATA. Zakaz lotów bez sensu. Kolej nie zawsze jest eko

Prawo i polityka

IATA. Zakaz lotów bez sensu. Kolej nie zawsze jest eko

Tomasz Śniedziewski 06 listopada 2021

Pozostałe z wątku:

SAS pożegnał ostatniego B737-700 (zdjęcia)

Biznes i przemysł

SAS pożegnał ostatniego B737-700 (zdjęcia)

Mateusz Kieruzal 21 listopada 2023

Kolejny wzrost opłat na fińskich lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Kolejny wzrost opłat na fińskich lotniskach

Mateusz Kieruzal 21 listopada 2023

Dania wprowadza podatek lotniczy. Ceny biletów pójdą do góry

Prawo i polityka

Zobacz również:

IATA. Zakaz lotów bez sensu. Kolej nie zawsze jest eko

Prawo i polityka

IATA. Zakaz lotów bez sensu. Kolej nie zawsze jest eko

Tomasz Śniedziewski 06 listopada 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5