Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Hołownia: Potrzebujemy połączeń kolejowych, a nie lotnisk jak CPK. Szybka riposta Horały


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-03-05 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Hołownia: Potrzebujemy połączeń kolejowych, a nie lotnisk jak CPK. Szybka riposta Horały
fot. Szymon Hołownia/Twitter
Szymon Hołownia nie popiera budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego i wolałby przeznaczyć środki wydawane na Port Solidarność na rozbudowę krajowej sieci połączeń kolejowych. Według założyciela ruchu "Polska 2050" nowe lotnisko na Mazowszu jest również zagrożeniem dla środowiska.
– To nie jest moment na budowę wielkich lotnisk w stylu CPK, które pomnożą emisję CO2. To nie jest też moment zapowiadanej przez premiera Mateusza Morawieckiego kolei do CPK. Taką koleją pojadą przecież tylko nieliczni – argumentuje Hołownia w odezwie do społeczeństwa.

– My potrzebujemy natychmiast, połączeń kolejowych do setek miast i miasteczek, którymi ludzie dojadą do pracy, szpitali czy szkół – przekonuje założyciel ruchu "Polska 2050".

Hołownia nie jest pierwszym politykiem, który publicznie apeluje o wstrzymanie budowy CPK. Wcześniej w podobnym tonie wypowiadał się Radosław Sikorski. Według byłego kandydata na prezydenta kraju projekt Portu Solidarność opiera się na nierealistycznych założeniach.

– Inwestycja warta dziesiątki miliardów złotych stała się tym bardziej absurdalna, ponieważ wciąż nie wiemy, jak bardzo pandemia odbije się na rynku lotniczym – napisał Sikorski w obszernym poście opublikowanym na Facebooku. Więcej o tym pisaliśmy w tym tekście.

Do opinii założyciela ruchu "Polska 2050" szybko odniósł się Marcin Horała, pełnomocnik rządowy ds. CPK. – Panie Szymonie, panie przewodniczący, loty kontynentalne i długodystansowe, które będzie obsługiwało CPK, są najbardziej przyjazne dla środowiska. Taka sieć połączeń pozwoli wyeliminować te krótkodystansowe, które najwięcej emitują CO2. Po drugie jeśli pan mówi, że potrzeba więcej połączeń kolejowych do setek miast i miasteczek, to właśnie to jest programem kolejowym CPK, bo te szprychy będą prowadziły oczywiście do Portu Solidarność, ale nie będą się tam kończyć – wyjaśnia wiceminister infrastruktury.  

– Pociąg nie będzie jeździł w relacji Gdańsk-CPK, ale w relacji Gdańsk-Kraków przez CPK. Tak samo w przypadku relacji Poznań-Warszawa. Właśnie z takich pociągów skorzystają mieszkańcy Płocka, Ostrołęki, Łomży, Jastrzębia-Zdroju, Sieradza i całego szeregu innych miejscowości. Nowy system transportowy związany z CPK to likwidowanie barier komunikacyjnych i dobre połączenia dla mieszkańców setek miejscowości w Polsce – podkreślił Horała. 

– Ostatnia sprawa. Mówi Pan, że to nie jest czas na budowanie takich lotnisk, a to właśnie teraz jest odpowiedni moment, żeby prowadzić takie inwestycje, bo kiedy wróci ruch lotniczy i kiedy wróci szczyt połączeń, to będzie już za późno, żeby zaczynać budowę. Wtedy trzeba będzie budowę kończyć i dostarczać Polakom tych połączeń – podsumował wiceminister infrastruktury. 

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
CPK: Koncepcja węzła kolejowego i ostateczna lokalizacja lotniska w tym roku

Infrastruktura i lotniska

CPK: Koncepcja węzła kolejowego i ostateczna lokalizacja lotniska w tym roku

Redakcja/inf. pras. 03 marca 2021

CPK przejmuje zadania master plannera i ogłasza przetarg na integratora

Infrastruktura i lotniska

CPK przejmuje zadania master plannera i ogłasza przetarg na integratora

Rafał Dybiński 03 marca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5