Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Hołownia: Potrzebujemy połączeń kolejowych, a nie lotnisk jak CPK. Szybka riposta Horały

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Hołownia: Potrzebujemy połączeń kolejowych, a nie lotnisk jak CPK. Szybka riposta Horały
fot. Szymon Hołownia/Twitter
Szymon Hołownia nie popiera budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego i wolałby przeznaczyć środki wydawane na Port Solidarność na rozbudowę krajowej sieci połączeń kolejowych. Według założyciela ruchu "Polska 2050" nowe lotnisko na Mazowszu jest również zagrożeniem dla środowiska.

– To nie jest moment na budowę wielkich lotnisk w stylu CPK, które pomnożą emisję CO2. To nie jest też moment zapowiadanej przez premiera Mateusza Morawieckiego kolei do CPK. Taką koleją pojadą przecież tylko nieliczni – argumentuje Hołownia w odezwie do społeczeństwa.

– My potrzebujemy natychmiast, połączeń kolejowych do setek miast i miasteczek, którymi ludzie dojadą do pracy, szpitali czy szkół – przekonuje założyciel ruchu "Polska 2050".

Hołownia nie jest pierwszym politykiem, który publicznie apeluje o wstrzymanie budowy CPK. Wcześniej w podobnym tonie wypowiadał się Radosław Sikorski. Według byłego kandydata na prezydenta kraju projekt Portu Solidarność opiera się na nierealistycznych założeniach.

– Inwestycja warta dziesiątki miliardów złotych stała się tym bardziej absurdalna, ponieważ wciąż nie wiemy, jak bardzo pandemia odbije się na rynku lotniczym – napisał Sikorski w obszernym poście opublikowanym na Facebooku. Więcej o tym pisaliśmy w tym tekście.

Do opinii założyciela ruchu "Polska 2050" szybko odniósł się Marcin Horała, pełnomocnik rządowy ds. CPK. – Panie Szymonie, panie przewodniczący, loty kontynentalne i długodystansowe, które będzie obsługiwało CPK, są najbardziej przyjazne dla środowiska. Taka sieć połączeń pozwoli wyeliminować te krótkodystansowe, które najwięcej emitują CO2. Po drugie jeśli pan mówi, że potrzeba więcej połączeń kolejowych do setek miast i miasteczek, to właśnie to jest programem kolejowym CPK, bo te szprychy będą prowadziły oczywiście do Portu Solidarność, ale nie będą się tam kończyć – wyjaśnia wiceminister infrastruktury.  

– Pociąg nie będzie jeździł w relacji Gdańsk-CPK, ale w relacji Gdańsk-Kraków przez CPK. Tak samo w przypadku relacji Poznań-Warszawa. Właśnie z takich pociągów skorzystają mieszkańcy Płocka, Ostrołęki, Łomży, Jastrzębia-Zdroju, Sieradza i całego szeregu innych miejscowości. Nowy system transportowy związany z CPK to likwidowanie barier komunikacyjnych i dobre połączenia dla mieszkańców setek miejscowości w Polsce – podkreślił Horała. 

– Ostatnia sprawa. Mówi Pan, że to nie jest czas na budowanie takich lotnisk, a to właśnie teraz jest odpowiedni moment, żeby prowadzić takie inwestycje, bo kiedy wróci ruch lotniczy i kiedy wróci szczyt połączeń, to będzie już za późno, żeby zaczynać budowę. Wtedy trzeba będzie budowę kończyć i dostarczać Polakom tych połączeń – podsumował wiceminister infrastruktury. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

CPK: Tysiąc hektarów kupionych pod budowę lotniska

Infrastruktura i lotniska

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Infrastruktura i lotniska

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Mateusz Kieruzal 04 września 2023

Pozostałe z wątku:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

CPK: Tysiąc hektarów kupionych pod budowę lotniska

Infrastruktura i lotniska

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Infrastruktura i lotniska

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Mateusz Kieruzal 04 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5