Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Hillebrand inwestuje w cyfryzację usług i rozwija własną platformę


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-09-28 17:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Hillebrand inwestuje w cyfryzację usług i rozwija własną platformę
fot. Hillebrand
Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku beverage, stawia na cyfryzację usług i wykorzystanie innowacyjnych technologii. Firma zwiększa teraz inwestycje w rozwój nowoczesnej platformy cyfrowej, która ułatwia klientom zarządzanie procesami transportowymi i magazynowymi w czasie rzeczywistym - myHillebrand.
Platforma myHillebrand została uruchomiona pod koniec 2018 roku i od tej pory stale jest rozwijana. Hillebrand jako światowy lider w zakresie innowacyjnych rozwiązań logistycznych dla rynku beverage współpracuje na co dzień z ponad 25 tys. klientów z tej branży. Aby zapewnić im efektywne zarządzanie i pełną kontrolę nad międzynarodowymi łańcuchami dostaw, eksperci Hillebrand opracowali i uruchomili specjalistyczne narzędzie – platformę myHillebrand, z której można korzystać na dowolnym urządzeniu mobilnym. Zastosowane tu rozwiązania zostały dopasowane do specyficznych potrzeb firm z branży beverage, ułatwiając im efektywne zarządzanie nawet najbardziej skomplikowanymi procesami transportowymi. Jej użytkownicy, w zależności od roli, jaką pełnią w łańcuchach dostaw, mają ustawione różne poziomy dostępu, sami też wybierają zakres informacji, który chcą otrzymać.

- Jedną z największych korzyści jest możliwość śledzenia przesyłek w czasie rzeczywistym. Dzięki otrzymywanym powiadomieniom, możemy na bieżąco monitorować ich status i zdalnie zarządzać poszczególnymi etapami transportu – mówi Renata Grabińska z firmy Pinot, importera i dystrybutora unikatowych alkoholi. Dużym ułatwieniem dla firm korzystających z platformy myHillebrand, jest możliwość monitorowania trasy przesyłek i kolejnych etapów transportu na interaktywnej mapie świata. Dzięki temu wiadomo nie tylko w którym dokładnie miejscu znajduje się ładunek, ale także jak długą trasę ma jeszcze do pokonania.

- Forma graficzna jest świetnym uzupełnieniem osi czasu, dając wyobrażenie o przestrzeni i umożliwiając oszacowanie faktycznej drogi, jaką ładunek ma jeszcze do pokonania – podkreśla Barbara Kempa, Customer Service Supervisor, Wyborowa Pernord Ricard.

Dostępna w ponad 10 wersjach językowych, platforma myHillebrand wspiera organizację całego łańcucha dostaw w czasie rzeczywistym, od przeglądania stawek transportowych, rezerwację ładunków, zarządzanie dokumentacją przewozową i płatnościami po śledzenie przesyłek morskich, drogowych i lotniczych, wraz z monitorowaniem emisji dwutlenku węgla, powstałego podczas transportu. Pozwala na zarządzanie zapasami, m.in. monitorowanie stanów magazynowych. Umożliwia też udostępnianie i wymianę dokumentów transportowych w łańcuchu dostaw między producentami win i importerami, bez zbędnej papierkowej roboty.

Dane o temperaturze

W przypadku branży beverage duże znaczenie może mieć temperatura otoczenia w czasie transportu, zwłaszcza gdy ładunek nie jest przewożony w warunkach neutralizujących jej wpływ, we flexitanku czy np. ładowni statku. Dotyczy to zwłaszcza delikatnych odmian winogron, jak pinot noir, piw rzemieślniczych czy win biodynamicznych. Dlatego użytkownicy myHillebrand, oprócz standardowych informacji o lokalizacji i terminie dostawy przesyłki, informowani są również o temperaturze otoczenia, jaka panuje w danym miejscu. O tym czy jej wartość jest średnia, neutralna czy ekstremalna dla danej lokalizacji, wskazują różne
kolory oznaczeń.

Kolejne inwestycje w rozwój cyfryzacji

Chcąc jeszcze lepiej dopasować platformę myHillebrand do specyficznych oczekiwań i potrzeb klientów z branży beverage, Hillebrand inwestuje w jej rozwój i rozszerza o kolejne funkcjonalności. W ostatnim czasie dodano możliwość zgłoszenia gotowości towaru do odbioru przez nadawcę przesyłki, rozbudowano też panel do zarządzania dokumentacją przewozową. Obecnie prowadzone są prace nad m.in. wdrożeniem opcji bezpośredniego dokonywania płatności oraz uruchomienia czatu - dedykowanego panelu wymiany informacji w czasie rzeczywistym między klientami, dostawcami, partnerami biznesowymi i urzędami na
każdym etapie transportu, obecnym lub planowanym. Platforma ma być też rozszerzona o kolejne wersje językowe.

- myHillebrand powstał w oparciu o wiedzę i doświadczenie ekspertów Hillebrand, działających w ponad 90 krajach na świecie. Dzięki temu, że wszystkie dane są dostępne w jednym miejscu, zapewniamy klientom pełną kontrolę i widoczność przesyłek od początku do końca procesu transportowego. MyHillebrand pełni funkcję zdalnego biura, ogranicza biurokrację, która wiąże się z organizacją transportów międzynarodowych. Teraz, dzięki kolejnym inwestycjom w rozwój tego narzędzia, będziemy mogli jeszcze bardziej efektywnie wesprzeć naszych klientów w zarządzaniu często skomplikowanymi łańcuchami dostaw –zapewnia Ellina Lolis, wiceprezes JF Hillebrand Poland i prezes JF Hillebrand Russia.

Firma logistyczna Hillebrand powstała w 1844 roku w Mainz w Niemczech. Po ponad 175 latach działalności jest dzisiaj wiodącym światowym operatorem logistycznym i dostawcą łańcuchów dostaw dla producentów napojów i alkoholi. Działając obecnie jako globalna sieć w 90 krajach, Hillebrand osiągnął przychody na poziomie ok. 1,3 mld EUR. Operator zatrudnia ok. 2,4 tys. pracowników, wyspecjalizowanych w obsłudze tzw. beverage market. To jedna z nielicznych firm na świecie o takiej specjalności, oferująca najwyższej klasy usługi logistyczne (zarządzanie łańcuchem dostaw), transportowe i spedycyjne (fracht morski, lotniczy, drogowy, kolejowy) oraz celne (odprawy celne, składy celne i magazynowanie) a także narzędzia informatyczne i rozwiązania technologiczne dla swoich klientów. Współpracuje zarówno z największymi globalnymi producentami np. Diageo, Beam Santory, czy Brown-Forman, jak i lokalnymi dostawcami alkoholi i napojów. W Polsce firma Hillebrand działa od 2013 roku z siedzibą w Gdyni, gdzie oprócz usług logistycznych wspiera też swoich klientów w zdobywaniu rynków zagranicznych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
CEVA Logistics uruchamia oddziały w Ekwadorze i Urugwaju

Biznes i przemysł

CEVA Logistics uruchamia oddziały w Ekwadorze i Urugwaju

Rafał Dybiński 16 września 2020

American Airlines z pierwszym lotem all cargo od 36 lat

Pasażer i linie lotnicze

American Airlines z pierwszym lotem all cargo od 36 lat

Aleksander Domański 22 marca 2020

Gefco uruchamia centrum obsługi pilnych dostaw lotniczych

Biznes i przemysł

Gefco uruchamia centrum obsługi pilnych dostaw lotniczych

inf. pras. 20 lutego 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5