Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Helvetic potwierdza zakup 12 embraerów E190-E2


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2018-09-28 10:06
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Helvetic potwierdza zakup 12 embraerów E190-E2
fot. Embraer
Szwajcarska linia Helvetic Airways potwierdziła w środę 26 września, złożone podczas Farnborough International Airshow 2018, zobowiązanie do zakupu 12 embraerów E190-E2. Wartość zamówienia, według cen katalogowych, opiewa na kwotę 730 mln dolarów amerykańskich.
Podpisanie umowy nastąpiło w Zurychu podczas oficjalnej prezentacji nowego embraera E190-E2. Kontrakt zawiera także prawa zakupu kolejnych 12 maszyn E190-E2 z możliwością zmiany ich na większe E195-E2.

Nowo zamówione samoloty pozwolą przewoźnikowi całkowicie wymienić obecną flotę. Dostawy rozpoczną się pod koniec 2019 r. a zakończą jesienią 2021 r. W pierwszej kolejności wymienione zostaną wysłużone fokkery F100, a potem embraer E190. Opcje zakupu kolejnych 12 samolotów (E190-E2 lub E195-E2) pozwolą Helvetic Airways rozwijać się zgodnie z możliwościami na rynku przewozów czarterowych i regularnych.

E2 to druga generacja samolotów regionalnych Embraera. Modele E175-E2 i E195-E2 będą nieco większe od obecnych wersji. E175-E2 będzie miał o jeden rząd siedzeń więcej i pomieści do 88 pasażerów. E195-E2 "urośnie" aż o trzy rzędy siedzeń do maksymalnej pojemności 146 pasażerów. E190-E2 zostanie tej samej wielkości, co teraz - będzie mógł przewozić do 106 osób.

Samoloty z rodziny E2 otrzymały nowe silniki, skrzydła, nową kabinę a także pełny system fly-by-wire (FBW). Wyłącznym dostawcą silników jest firma Pratt & Whitney. Nowe modele z rodziny E175 oraz E190/195-E2 będą napędzane kolejno przez silniki PurePower PW1700G i PW1900G. Zastąpują one obecnie użytkowane jednostki napędowe General Electric CF34.

Embraer planuje zainwestować w nowe samoloty w przeciągu kilku lat około 1,7 mld dolarów amerykańskich. Brazylijski producent przewiduje, że w ciągu następnych 20 lat na rynku będzie zapotrzebowanie na 6400 nowych samolotów o wielkości do 130 miejsc. W tej chwili Embraer, według danych producenta, ma 48 proc. udziału w tym rynku.

Pierwszego E-Jeta E2 (E190-E2) dostarczono do linii Wideroe w maju tego roku. Dostawa pierwszego E195-E2 planowana jest w połowie 2019 r. do linii Azul, natomiast pierwszy E175-E2 pojawi się w 2020 r. w linii SkyWest.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Rekordowy wrzesień w Katowice Airport. 27. miesiąc ze wzrostem ruchu pasażerskiego

Infrastruktura i lotniska

Rekordowy wrzesień w Katowice Airport. 27. miesiąc ze wzrostem ruchu pasażerskiego

Redakcja 02 października 2018

Enter Air: Po pierwszym półroczu 34-proc. wzrost przychodów

Biznes i przemysł

Enter Air: Po pierwszym półroczu 34-proc. wzrost przychodów

Emilia Derewienko 02 października 2018

Ryanair podwaja liczbę samolotów bazujących w Pradze

Infrastruktura i lotniska

Ryanair podwaja liczbę samolotów bazujących w Pradze

Justyna Urbaniak 02 października 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5