Partnerzy serwisu:
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Heathrow: Konkurencja depcze po piętach


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2020-02-11 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Heathrow: Konkurencja depcze po piętach
fot. Piotr Bożyk
Lotnisko Heathrow może stracić swoją pozycję wiodącego lotniska w Europie, na rzecz największego konkurenta - francuskiego portu Charlesa de Gaulle'a - jeśli nie przyspieszy tempa wzrostu. Umożliwi mu to budowa trzeciego pasa.
Pomimo rekordowego początku 2020 r., kiedy w styczniu z lotniska Heathrow skorzystało ponad 6 mln pasażerów, brytyjski port ostrzega, że jeśli nie zwiększy tempa wzrostu, wkrótce zostanie wyprzedzony przez europejskich rywali.

Połączenia krajowe z Wielkiej Brytanii wykazały największy wzrost liczby pasażerów, sięgający 10,2 procent, ze względu na popularność lotów do Newquay i Guernsey. Loty na Bliski Wschód wzrosły o 7,6 procent, podczas gdy loty do Ameryki Północnej wzrosły o 4,7 procent.

Heathrow pozostaje największym rynkiem pod względem wzrostu ładunków, z ponad 115 tys. tonami towarów przechodzących przez lotnisko w pierwszym miesiącu roku.

- Jeśli chcemy być prawdziwie globalnym rynkiem, musimy być lepiej połączeni z rynkami światowymi niż nasi rywale w Europie - skomentował dyrektor generalny Heathrow, John Holland-Kaye. - Byłoby katastrofą gospodarczą, gdyby kraj pozostawał w tyle, gdy opuszczamy UE. Nowy pas startowy Heathrow sprawi, że Wielka Brytania zwycięży, łącząc całą Wielką Brytanię ze światowym wzrostem i dlatego musimy zacząć poważnie myśleć o tej inwestycji.

Aby dalej rosnąć, lotnisko musi postawić na rozbudowę, ale również postępować zgodnie z planem brytyjskiej koalicji na rzecz zrównoważonego lotnictwa, aby osiągnąć zerową emisję netto do 2050 r.

W ubiegłym roku Heathrow obsłużył 80,9 miliona pasażerów, co jest nowym rekordowym wynikiem portu, który od dziewięciu lat z rzędu odnotowuje stałe wzrosty.

Na początku tego miesiąca pojawiły się dalsze wątpliwości dotyczące długo oczekiwanego trzeciego projektu pasa startowego po tym, jak hiszpański gigant infrastrukturalny Ferrovial powiedział, że zastanawia się nad sprzedażą swoich udziałów w Heathrow, chyba że Urząd Lotnictwa Cywilnego pozwoli mu na uczciwe zwroty z inwestycji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Norwegian rezygnuje ze slotów na Heathrow

Pasażer i linie lotnicze

Norwegian rezygnuje ze slotów na Heathrow

Aleksander Domański 06 lutego 2020

Heathrow: Ukończenie trzeciego pasa opóźnione o co najmniej rok

Infrastruktura i lotniska

Heathrow: Ukończenie trzeciego pasa opóźnione o co najmniej rok

Justyna Urbaniak 23 grudnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5