Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Grupa Singapore Airlines redukuje 96 proc. oferowania

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-03-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Grupa Singapore Airlines redukuje 96 proc. oferowania
fot. Singapore Airlines
Grupa lotnicza Singapore Airlines ogłosiła w poniedziałek 23 marca, iż redukuje 96 proc. oferowania oraz uziemi większość swojej floty w odpowiedzi na wprowadzone ograniczenia w podróżowaniu.

Ogłoszone przez Singapore Airlines Ltd ograniczenie oferowania o 96 proc. jest bezpośrednią odpowiedzią na zamknięcie przez Singapur swoich granic dla podróżnych, jak również dla pasażerów tranzytowych. Sytuacja została określona przez przewoźnika jako “największe wyzwanie” z jakim musiał się kiedykolwiek zmierzyć.

Większość floty na ziemi

– To przełoży się na uziemienie 138 samolotów spośród floty 147 maszyn należących do Singapore Airlines oraz SilkAir, w obliczu największego wyzwania, z jakim Grupa SIA musiała się zmierzyć w swojej historii – czytamy w oświadczeniu przewoźnika.

Redukcji oferowania nie uniknie również należący do Grupy niskokosztowy przewoźnik Scoot. Z rozkładów zniknie czasowo większość połączeń realizowanych przez te budżetowe linie lotnicze, przez co uziemionych zostanie 47 z 49 samolotów w barwach przewoźnika.

Cięcia oferowania utrzymają się do końca kwietnia, poinformowały władze grupy lotniczej z Singapuru. Na razie nikt nie wie, czy jest to termin ostateczny. – Nie wiadomo, kiedy Grupa SIA będzie w stanie rozpocząć wznawianie normalnych operacji, biorąc pod uwagę niepewność co do tego, kiedy zniesione będą surowe kontrole na granicach – poinformował przewoźnik.

Linie lotnicze Singapore Airlines ogłosiły, że zamierzają podjąć działania wzmacniające płynność finansową oraz ograniczyć wydatki kapitałowe, koszty operacyjne, jak również zwrócić się do producentów samolotów o przełożenie zaplanowanych terminów dostaw zamówionych maszyn. Przewoźnik podjął również decyzję o zredukowaniu wynagrodzeń kadry kierowniczej.

Tuż po ogłoszeniu decyzji, cena akcji Singapore Airlines spadła o ponad 8 proc., informuje Reuters.

Druga fala zakażeń w Azji

Decyzja o zamknięciu swoich granic dla podróżnych, jak również dla pasażerów tranzytowych, podjęta przez Singapur, to odpowiedź na tzw. “drugą falę zakażeń” koronawirusem zapalenia płuc z Wuhan COVID19.

W ostatnim czasie, kraje w Azji, które do tej pory były chwalone za skuteczne ograniczanie liczny przypadków nowych zakażeń, takie jak Singapur, Tajwan czy Hongkong, odnotowały wzrost świeżych przypadków po tym, gdy obywatele i rezydenci tych krajów mieszkający lub podróżujący za pracą, decydowali się na powrót do domu w sytuacji rozprzestrzeniania się pandemii w Europe czy w Ameryce, przenosząc w ten sposób nowe przypadki zapalenia płuc z Wuhan do własnych miejsc zamieszkania.

Najnowsze, ściślejsze reguły dotyczące przekraczania granic oraz tranzytów, mają na celu ograniczenie przemieszczania się osób, by w ten sposób zamknąć drogę nowym infekcjom z zagranicy. Na wprowadzenie podobnych zasad co Singapur, zdecydowały się również władze Tajwanu. Surowe regulacje, niezbędne z punktu widzenia bezpieczeństwa publicznego, stanowią jednak gigantyczny cios w przewoźników takich jak Singapore Airlines czy Cathay Pacific, których ważną częścią działalności jest obsługa pasażerów tranzytowych.

Na całym świecie linie lotnicze oraz branża lotnicza zwracają się o pomoc finansową do rządów, gdyż wydaje się, iż tylko w ten sposób będą w stanie zmierzyć się z negatywnymi skutkami pandemii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

IATA: Ograniczanie podróży to nie jest metoda na pandemię

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Ograniczanie podróży to nie jest metoda na pandemię

Redakcja 20 czerwca 2022

Prezydent Tanzanii zmarł na COVID-19. Zanzibar nadal popularnym celem wycieczek

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

IATA: Ograniczanie podróży to nie jest metoda na pandemię

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Ograniczanie podróży to nie jest metoda na pandemię

Redakcja 20 czerwca 2022

Prezydent Tanzanii zmarł na COVID-19. Zanzibar nadal popularnym celem wycieczek

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5