Linie lotnicze z grupy Aerofłot przewiozły w czerwcu bieżącego roku blisko 4,6 mln pasażerów. To niemal czterokrotnie więcej niż w szóstym miesiącu 2020 roku i tylko o 17,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2019 roku – poinformowano w oficjalnym komunikacie narodowego przewoźnika Rosji.
Na trasach krajowych z usług Aerofłotu oraz jego spółek zależnych skorzystało w sumie 3,9 mln podróżnych. To 3,5-krotnie więcej niż w tym samym okresie w 2020 roku, a także o 29,9 proc. więcej niż w 2019 roku.
Największe powody do satysfakcji przyniósł tym razem narodowy przewoźnik, który obsłużył ponad 2,1 mln pasażerów. Tanie linie lotnicze
Pobeda przewiozły niespełna 1,4 mln podróżnych, natomiast
Rossija nieznacznie ponad milion.
Przychody RPK były ponad czterokrotnie wyższe w porównaniu z tym samym miesiącem 2020 roku oraz niższe o 30,9 proc. w odniesieniu do 2019 roku. Oferowanie ASK natomiast wzrosło o 3,3 razy w porównaniu z czerwcem 2020 roku i było niższe o 27,1 proc. aniżeli w 2019 roku.
Średnie wypełnienie samolotów grupy Aerofłot było wyższe o 17,5 punktu procentowego w porównaniu z czerwcem ubiegłego roku i wyniosło 80 proc. W przypadku samej Pobedy osiągnęło jednak aż 94,5 proc.
Wolumen ładunków cargo całej grupy był wyższy o ponad 75 proc. w odniesieniu do 2020 roku. Niemniej w porównaniu z 2019 rokiem spadek wyniósł 15,8 proc.
Grupa Aerofłot wycofała w czerwcu z eksploatacji jednego airbusa A320. Do floty dołączyły natomiast trzy szerokokadłubowe airbusy A350 i dwa airbusy A320N. Dwa boeingi 737-800 wzmocniły z kolei szeregi Pobedy, a pięć SSJ100 trafiło do linii Rossija z Sankt Petersburga. Tani przewoźnicy pozyskali wszystkie odrzutowce w ramach wewnątrzgrupowej reorganizacji. Flota
narodowych linii lotniczych Rosji z końcem czerwca 2021 roku liczyła 344 samolotów.