Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Główni przewoźnicy cargo z Europy podsumowują 2019 rok. Nie należał on do udanych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Główni przewoźnicy cargo z Europy podsumowują 2019 rok. Nie należał on do udanych
fot. Maarten Visser
Dane przewozowe głównych przewoźników cargo z Europy za 2019 r. pokazują, że był to trudny rok dla branży, analizuje Air Cargo News.

Trzy główne grupy lotnicze z Europy, Lufthansa, Air France-KLM oraz IAG, będące największymi przewoźnikami cargo, nie mogą zaliczyć mijającego roku do udanych. Wszystkie zakończyły 2019 r. na minusie.

Spadki w Grupie Lufthansa

Rok 2019 nie zapisze się w dobrej pamięci linii lotniczych skupionych w Grupie Lufthansa. Ogółem, w mijającym roku przewoźnicy należący do Grupy zanotowali 2,1 proc. spadek tonokilometrów (revenue cargo tonne km -RCTK) w porównaniu z poprzedzającym rokiem, kończąc 2019 r. z wynikiem 10,7 mld RCTK.

W tym samym czasie oferowanie przewoźników Grupy wzrosło o 6,3 proc., co przełożyło się na 5,3 proc. spadek średniego współczynnika wypełnienia w 2019 r. do poziomu 61,4 proc. Nawet sama końcówka roku nie była udana dla Lufthansy - niemiecka grupa lotnicza zanotowała w grudniu 3,6 proc. spadek przewozów rdr, do poziomu 865 mln RCTK.

Niedobrze także w Grupie Air France-KLM…

Lufthansa nie była jedyną grupą lotniczą, która w 2019 r. borykała się z trudną sytuacją na rynku przewozów cargo. Grupa Air France-KLM zaliczyła w mijającym roku 2,2 proc. spadek przewozów, osiągając łączny wynik przewozowy w wysokości 8,5 mld RCTK. Większe, bo aż 3,1 proc. spadki zaliczyła holenderska część koncernu, czyli linie lotnicze KLM, podczas gdy linie lotnicze Air France w 2019 r. obsłużyły o 0,5 proc. RCTK mniej niż w 2018 r.

Ogółem średni współczynnik wypełnienia dla całej Grupy Air France-KLM w 2019 r. zanotował 1,9 proc. spadek rdr do poziomu 51,5 proc. Także końcówka roku była rozczarowująca dla grupy, z 4,1 proc. grudniowym spadkiem przewozów rdr, do poziomu 734 mln RCTK.

…oraz w IAG

Także Grupa IAG zakończyła mijający rok z gorszymi wynikami przewozowymi niż w roku 2018. Z przedstawionych danych wynika, że Grupa IAG zanotowała 4,2 proc. spadek rdr, do poziomu 5,6 mld CTK (cargo tonne kms). Ogólne wyniki Grupy ciągnęły w dół linie lotnicze British Airways, odnotowując spadek przewozów cargo o 4,2 proc. w porównaniu z 2018 r. 0,6 proc. spadek zanotowały także linie lotnicze Aer Lingus, natomiast linie lotnicze Iberia odnotowały 4,1 proc. wzrost przewozów cargo.

IAG ma za sobą słabą końcówkę roku - w grudniu 2019 r. przewozy przewoźników zrzeszonych w Grupie spadły o 7,8 proc., do poziomu 458 mln CTK.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Welcome Airport Services został General Sales Agent dla Japan Airlines

Biznes i przemysł

Welcome Airport Services został General Sales Agent dla Japan Airlines

inf. pras. Welcome Airport Services 04 grudnia 2023

Wzrosty w branży automotive. Czy to oznacza odrodzenie?

Biznes i przemysł

Wzrosty w branży automotive. Czy to oznacza odrodzenie?

inf. pras. DHL Express 03 grudnia 2023

DHL Express będzie realizować dostawy e-samolotami „Alice”

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Biznes i przemysł

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Rafał Dybiński 17 września 2022

Dr hab. Kozuba: Lokalizacja lotnisk pomaga działalności cargo

Biznes i przemysł

Kloskowski: Nie ma w Gdańsku cargo i nie będzie. Szukam innych przychodów

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Welcome Airport Services został General Sales Agent dla Japan Airlines

Biznes i przemysł

Welcome Airport Services został General Sales Agent dla Japan Airlines

inf. pras. Welcome Airport Services 04 grudnia 2023

Wzrosty w branży automotive. Czy to oznacza odrodzenie?

Biznes i przemysł

Wzrosty w branży automotive. Czy to oznacza odrodzenie?

inf. pras. DHL Express 03 grudnia 2023

DHL Express będzie realizować dostawy e-samolotami „Alice”

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Biznes i przemysł

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Rafał Dybiński 17 września 2022

Dr hab. Kozuba: Lokalizacja lotnisk pomaga działalności cargo

Biznes i przemysł

Kloskowski: Nie ma w Gdańsku cargo i nie będzie. Szukam innych przychodów

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5