Partnerzy serwisu:
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Gliwice: Koniec modernizacji lotniska dla ruchu biznesowego


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-10-11 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gliwice: Koniec modernizacji lotniska dla ruchu biznesowego
fot. Pixabay
Przebudowa lotniska w Gliwicach, która rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku, właśnie dobiega końca. Już wiosną 2020 roku port będzie gotowy na przyjęcie ruchu samolotów biznesowych – informuje Gazeta Wyborcza. Koszt modernizacji to niespełna 28 mln zł.
W ramach modernizacji gliwickiego lotniska powstały m.in. utwardzona droga startowa o długości 920 m, którą w przyszłości będzie można wydłużyć nawet do 1,3 km, drogi kołowania i płyta postojowa, a także parkingi i drogi dojazdowe, a także ścieżka rowerowa wokół lotniska. Do zrealizowania pozostała jeszcze droga dojazdowa i zaplecze do sterowania oświetleniem portu. Przebudowa rozpoczęła się jesienią 2018 roku.

Wartość inwestycji to 27,9 mln zł. Modernizacja została sfinansowana przez miasto. Gliwice chcą stworzyć bazę dla lotów General Aviation, czyli dla lotów biznesowych, i ośrodki szkolenia lotniczego na terenie obiektu. Lotnisko posłuży także, choć na mniejszą skalę, transportowi publicznemu, turystom czy przewozom cargo. Z lotniska będą korzystali m.in. inwestorzy, których zakłady znajdują się w gliwickiej części Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Władze miasta zdają sobie jednak sprawę z położenia obiektu pomiędzy dużymi portami lotniczymi w Krakowie, Katowicach i Ostrawie. Dlatego też, jak przyznają, nie mają zamiaru budować w Gliwicach lotniska o podobnej skali.

Gliwicki port to obiekt przedwojenny, zaczął działać w 1916 roku i przed wybuchem II wojny światowej był głównym niemieckim lotniskiem na Górnym Śląsku. Regularne loty do Wiednia, Warszawy, Gdańska i Lipska uruchomiono z Gliwic w 1927 roku, natomiast podczas wojny lotnisko służyło III Rzeszy. Po wojnie, w latach 50., opustoszały teren zagospodarował i rozpoczął na nim działania dopiero Aeroklub Gliwicki.

Gliwickie lotnisko to nie jedyne aeroklubowe lotnisko w Polsce, które myśli o rozbudowie. Podobna inwestycja jest obecnie przygotowywana w Krywlanach (województwo Podlaskie), Pile oraz Masłowie na Kielecczyźnie. To porty, które w przeciwieństwie do pomysłów związanych z budową regionalnych, obsługujących regularny ruch lotnisk, mają szansę na wsparcie finansowe ze strony Unii Europejskiej. Ta zastrzegła bowiem na początku 2014 roku, że pieniędzy na rozbudowę nowych lotnisk nie będzie, a na wsparcie będą mogły liczyć jedynie porty lokalne.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Latające pojazdy miejskie coraz bliżej. Porsche i Boeing nawiązały współpracę

Biznes i przemysł

Latające pojazdy miejskie coraz bliżej. Porsche i Boeing nawiązały współpracę

Emilia Derewienko 11 października 2019

LOT wspomaga Lasy Państwowe. Nagroda „Partner dla klimatu”

Pasażer i linie lotnicze

LOT wspomaga Lasy Państwowe. Nagroda „Partner dla klimatu”

Red. ed 11 października 2019

Lotnisko Daxing będzie częściowo zasilane przez baterie słoneczne

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Daxing będzie częściowo zasilane przez baterie słoneczne

Emilia Derewienko 11 października 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5