Port Lotniczy Gdańsk zaprosił firmy do dialogu technicznego, który ma wyjaśnić wątpliwości dotyczące kosztów rozbudowy terminalu pasażerskiego. Oferty na budowę pirsu zgłoszone w pierwszym przetargu, okazały się dużo droższe, niż spodziewały się władze lotniska.
Po otwarciu ofert skierowanych przez cztery firmy budowlane: NDI, Doraco, Hochtief i Budimex, zarząd Portu Lotniczego Gdańsk podjął decyzję o
unieważnieniu przetargu na rozbudowę terminalu pasażerskiego T2. Spółka chce wydać na pirs 177 mln zł, a wykonawcy określili koszty na poziomie od 239 do 311 mln zł. Lotnisko postanowiło rozpocząć dialog techniczny z potencjalnymi wykonawcami.
W toku dialogu spółka chce się dowiedzieć, czy zaproponowany w dokumentacji projektowej sposób realizacji inwestycji jest wykonalny, jaki jest wykonawcom potrzebny czas na budowę pirsu i jaki jest zakres prac, które są w stanie wykonać w określonym terminie. Port lotniczy chce także wyjaśnić, co było powodem tak wysokiego ofertowania i co należy zrobić, aby, zapewniając wymaganą jakość wykonania, obniżyć koszty budowy.
– Chcemy mieć pewność co, kiedy i jak może być zrealizowane przez firmy budujące nasz pirs – powiedział Wojciech Płotka, kierownik działu eksploatacji i inwestycji gdańskiego portu lotniczego. Dodał, że w konsekwencji dialogu technicznego, może zostać zmieniony opis przedmiotu zamówienia w kolejnym przetargu na pirs. Ten zostanie ogłoszony w czerwcu, wcześniej powinien się zakończyć dialog techniczny. Chętni do udziału w dialogu technicznym mogą się zgłaszać do 27 maja 2019 roku.
Dzięki planowanej inwestycji, terminal pasażerski T2 w Porcie Lotniczym Gdańsk będzie większy o 16 tys. m kw. Powiększona zostanie strefa centralnej kontroli bezpieczeństwa i kontroli paszportowej, hala odbioru bagażu, zwiększona będzie strefa Non-Schengen, wybudowane zostaną dwa wyjścia autobusowe. Planowana jest także rozbudowa sieci wewnętrznych dróg dojazdowych do lotniska.
Rozbudowa Terminala T2 ma bezpośredni związek z potrzebą rozwoju, podyktowaną zwiększającym się każdego roku ruchem lotniczym do i z Gdańska. W tym roku lotnisko planuje obsłużyć ponad 5 mln pasażerów i ponad 6 tys. ton towarów i przesyłek pocztowych. Firma przewiduje, że w 2025 roku będzie miała ponad 6,6 mln pasażerów rocznie, a 10 lat później już 9,5 mln.