Garuda Indonesia zostały ponownie operatorem boeingów 737 MAX. Indonezyjska linia odebrała pod koniec lipca br. pierwszego z kilkunastu B737-8 MAX jakie mają trafić do przewoźnika. Należąca do sojuszu SkyTeam linia powinna otrzymać wszystkie samoloty w najbliższych 2-3 latach. MAX-y dla Garudy będą pozyskane na zasadzie leasingu operacyjnego od firmy BOC Aviation.
Na wstępie warto dodać, że Garuda Indonesia posiadały w swojej flocie B737 MAX 8 i była jednym z pierwszych operatorów MAX-ów w Azji, otrzymując pierwszy egzemplarz pod koniec 2017 r., ale ostatecznie zwróciła ten samolot leasingodawcy w ramach restrukturyzacji zadłużenia. Linia anulowała również zamówienie na kolejne 49 maszyny tego typu. Garuda argumentowała, że obawiała się
negatywnego odbioru samolotu przez pasażerów, co mogłoby negatywnie wpłynąć na jej wizerunek.
Kolejne podejście do MAX-ówNajnowszy i pierwszy odebrany boeing 737-8 MAX linii Garuda Indonesia, to maszyna o numerze seryjnym MSN 63386 / LN 8954 i rejestracji PK-GDC wyprodukowana w zakładach Boeinga w Renton na początku br. Nowy MAX napędzany silnikami CFM International LEAP-1B posiada konfigurację pokładu, z wystrojem Boeing Sky Interior, dla 162 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 12 w klasie biznes (2-2) oraz 150 w ekonomicznej (3-3).
Garuda Indonesia po raz kolejny staje się przewoźnikiem obsługującym boeingi 737-8 MAX, rozpoczynając gruntowną odnowę swojej floty wąskokadłubowej, stawiając na nowoczesne i paliwooszczędne samoloty. B737 MAX będą leasingowane od BOC Aviation. Na razie wiadomo, że w sumie cztery samoloty tego typu pojawią się w tym roku.
Flota indonezyjskiej liniiFlota Garudy składa się z 78 samolotów: trzech airbusów A330-200, 16 A330-300, pięciu A330-900neo, 45 boeingów B737-800, jednego B737-8 MAX oraz ośmiu B777-300ER. Przewoźnik oczekuje na dostawę 65 samolotów: 13 airbusów A330neo, dwóch boeingów B777-300ER oraz 50 boeingów 737 MAX / B787 / B777X jako część negocjacji z administracją prezydenta USA Donalda Trumpa dotyczących obniżenia proponowanych ceł eksportowych.