Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Frankfurt-Hahn rośnie na Nowym Jedwabnym Szlaku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-02-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Frankfurt-Hahn rośnie na Nowym Jedwabnym Szlaku
fot. Gerard van der Schaaf
Niemieckie lotnisko, w których udziały większościowe należą do firmy z Chin, notuje w tym rok dobre wyniki przewozowe frachtu lotniczego i przygotowuje się do kolejnych wzrostów napędzanych lotami cargo z Państwa Środka.

Od początku stycznia do końca października 2018 r. port lotniczy Frankfurt-Hahn obsłużył około 127 tys. ton frachtu lotniczego, co oznacza 58,4 proc. wzrost w porównaniu z pierwszymi dziesięcioma miesiącami 2017 r. Tak wysokie tempo wzrostu przewozów cargo jest znacznie powyżej średniej światowej, która obecnie notuje wartości jednocyfrowe i plasuje to niemieckie lotnisko, w którym największym udziałowcem jest chińska firma HNA Airport Group, wśród najszybciej rozwijających się lotnisk towarowych na świecie.

Nowe trasy do Chin

Nie wykluczone, że lotnisko będzie w stanie utrzymać wysokie tempo wzrostów przewozowych frachtu lotniczego, gdyż od początku grudnia wzbogaciło się o nowe trasy cargo z Chin, a plany przewidują, iż Frankfurt-Hahn stanie się dla linii lotniczych z Chin europejskim hubem cargo.

– Od początku grudnia port lotniczy łączył Europę z Chinami dzięki nowym trasom cargo. Pierwszy lot z Szanghaju był operowany boeingiem 747-400 należącym do Suparna Airlines (dawne linie lotnicze Yangtze River Express). Nowe trasy są częścią porozumienia o przewozie frachtu lotniczego, sygnowanego przez chińską firmę China Aerospace International Holdings Limited (CASIL), zgodnie z którym dystrybucja towarów z Azji do Europy będzie się odbywała przez port lotniczy Frankfurt-Hahn i vice versa – powiedział rzecznik lotniska.

Port stanie się chińskim hubem w Europie

Wartość kontraktu podpisanego przez CASIL oraz kilka firm logistycznych o światowym zasięgu operacji wynosi ponad 2,6 mld juanów, czyni około 334 mln euro. Porozumienie mówi o intensywnej współpracy i wsparciu chińskiej inicjatywy “Jeden pas i jedna droga”, zwanej także Nowym Jedwabnym Szlakiem.

– Dla realizacji tego celu firma China Aerospace Science and Technology Corporation zadecydowała, że Frankfurt-Hahn stanie się nowym hubem międzynarodowych przewozów lotniczych cargo. Loty będą operowane przez różne linie lotnicze do kilku kierunków w Chinach, w tym do Zhengzhou i do Hongkongu – poinformował rzecznik portu lotniczego.

Na tym, że należące w większości do kapitału chińskiego lotnisko będzie realizowało obsługiwane przez całą dobę lotu do Chin, skorzystać ma także gospodarka Niemiec, gdyż Frankfurt-Hahn stanie się obiektem wspierającym firmy eksportowe naszych niemieckich sąsiadów, przekonują władze lotniska.

– Nowe loty cargo do Chin są ważnym krokiem w dalszym rozwoju działalności cargo w porcie lotniczym Frankfurt-Hahn. Dzięki możliwości prowadzenia operacji lotniczych przez 24 godziny na dobę, elastycznym slotom i szybkiej obsłudze naziemnej, lotnisko Frankfurt-Hahn ma doskonałą pozycję do świadczenia usług cargo lotniczego i wspierania niemieckiej branży eksportowej – powiedział Christoph Goetzmann, dyrektor operacji Flughafen Frankfurt-Hahn.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Przewóz bagażu żyłą złota. Linie zarobiły ponad 33 mld dolarów

Biznes i przemysł

Przewóz bagażu żyłą złota. Linie zarobiły ponad 33 mld dolarów

Mateusz Kieruzal 04 marca 2024

Sichuan Airlines zainaugurowały loty cargo do Warszawy

Biznes i przemysł

Airbus Beluga Transport (AiBT) może latać do USA

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Biznes i przemysł

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Rafał Dybiński 17 września 2022

Dr hab. Kozuba: Lokalizacja lotnisk pomaga działalności cargo

Biznes i przemysł

Kloskowski: Nie ma w Gdańsku cargo i nie będzie. Szukam innych przychodów

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Przewóz bagażu żyłą złota. Linie zarobiły ponad 33 mld dolarów

Biznes i przemysł

Przewóz bagażu żyłą złota. Linie zarobiły ponad 33 mld dolarów

Mateusz Kieruzal 04 marca 2024

Sichuan Airlines zainaugurowały loty cargo do Warszawy

Biznes i przemysł

Airbus Beluga Transport (AiBT) może latać do USA

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Biznes i przemysł

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Rafał Dybiński 17 września 2022

Dr hab. Kozuba: Lokalizacja lotnisk pomaga działalności cargo

Biznes i przemysł

Kloskowski: Nie ma w Gdańsku cargo i nie będzie. Szukam innych przychodów

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5