Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Frankfurt stracił na początku kwietnia 95 proc. pasażerów! „Lotnictwo odradzało się po kryzysach silniejsze"


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-04-16 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airport-business.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Frankfurt stracił na początku kwietnia 95 proc. pasażerów! „Lotnictwo odradzało się po kryzysach silniejsze"
fot. Frankfurt Airport
Notujący gigantyczne spadki port lotniczy we Frankfurcie nad Menem zareagował na kryzys związany z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 za pomocą określonych procedur i znacznych redukcji kosztów.
Ograniczenia i restrykcje rządowe szczególnie dotknęły jeden z największych tego typu obiektów na Starym Kontynencie i największy w Niemczech. – Kryzys uderzył najpierw w ważny dla nas rynek chiński i cały azjatycki. Ruch spadł w tym miesiącu o 4,4 procent do 4,4 mln pasażerów – ujawnił Robert Payne, rzecznik lotniska w Hesji.

Jeszcze w dniach 16-22 marca z obiektu skorzystało 330 tys. podróżnych. Kolejny tydzień przyniósł jednak spadek do poziomu 119 tys. Między 30 marca a 5 kwietnia było już tylko 66 tys. To aż o 95 proc. mniej w porównaniu z tym samym tygodniem kalendarzowym poprzedniego roku. – Po zakończeniu lotów repatriacyjnych w ciągu najbliższych kilku dni ruch pasażerski na lotnisku będzie znikomy i tylko dla nielicznych zbłąkanych niemieckich turystów – podkreślił Payne. 

Krótszy czas pracy i zablokowane dywidendy akcjonariuszy

Zdrowie i bezpieczeństwo pozostaje oczywiście najważniejszym priorytetem. – Fraport od strony komercyjnej zareagował tak szybko, jak było to możliwe obniżeniem kosztów zmiennych – zaznaczył Payne. – Już w lutym wprowadziliśmy znaczne obniżki kosztów dla wszystkich swoich korporacyjnych obszarów administracyjnych i operacyjnych na lotnisku we Frankfurcie. Zatrudnianie nowych pracowników jest możliwe tylko w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach. Wszystkim pracownikom zaoferowano dobrowolne nieodpłatne urlopy lub tymczasowe skrócone godziny pracy. 21 marca ponad 18 tys. zatrudnionych we wszystkich działach operacyjnych i administracyjnych przeszło oficjalnie na krótszy czas pracy – wyjaśnił rzecznik portu. 

Lotnisko w Hesji ogłosiło także niedawno, że dywidendy nie zostaną wypłacone akcjonariuszom za 2019 rok. Zaoszczędzone środki mają posłużyć pracownikom potrzebującym pilnej pomocy finansowej. – W związku ze spowolnieniem ruchu, stopniowo zamykamy infrastrukturę pasażerską i lotniskową dla samolotów – dodał Payne. Dwa z czterech pasów startowych zostały tymczasowo wyłączone z eksploatacji. Jeden z nieaktywnych pasów służy jako parking dla uziemionych maszyn. Wszystkie obsługi pasażerskie zostały przesunięte do Terminalu 1, ponieważ Terminal 2 został tymczasowo zamknięty. 

Lotniska są motorem napędowym turystyki, a także regionów i państw

– Fraport jest nadal otwarty dla ruchu lotniczego, zapewniając głównie krytyczne operacje związane z ładunkami pilnej potrzeby i transportem najważniejszych dostaw medycznych. Wykorzystujemy nasze wcześniejsze doświadczenia z epidemiami takimi jak Ebola, świńska grypa czy SARS. Nasza załoga była przez lata szkolona w takich procedurach. Mamy także bardzo zaangażowany zespół medyczny i lekarzy – zaznaczył rzecznik portu w Hesji, który dostrzega również pozytywne strony całej sytuacji. 

– Jedną z zalet takiego spowolnienia i ograniczonego ruchu jest to, że lotniska mogą łatwiej i ekonomicznie przeprowadzać projekty remontowe. Tak właśnie robimy we Frankfurcie – stwierdził Payne, który liczy na współpracę w przyszłości całej branży w zakresie ożywienia lotnictwa w skoordynowany sposób. – Zapewniamy zatrudnienie milionom ludzi na całym świecie. Ponadto lotniska są motorem napędowym gigantycznego przemysłu turystycznego, a także regionów i państw. Bieżący kryzys pokazał już jakie znaczenie ma lotnictwo dla płynności gospodarek i całej cywilizacji. Nasz sektor będzie wyglądał inaczej po wygaśnięciu pandemii. Lotnictwo przetrwało jednak w przeszłości poważne kryzysy i za każdym razem odradzało się silniejsze – podsumował optymistycznie Payne.  

Port lotniczy Frankfurt obsłużył w minionym roku 70 560 987 pasażerów. Posiada cztery pasy startowe, po dwa z betonu i asfaltu. Trzy o długości 4 km i jeden z drogą o długości 2800 metrów. Jest głównym hubem Lufthansy, Condora i AeroLogic. Dogodny dojazd zapewniają dwie autostrady, a pasażerowie mogą dostać się do dwóch terminali z pomocą pociągów Regio i S-Bahn. Loty oferowane są do 370 destynacji w 172 krajach.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Port lotniczy Frankfurt wdraża krótkoterminowe umowy

Infrastruktura i lotniska

Port lotniczy Frankfurt wdraża krótkoterminowe umowy

Rafał Dybiński 25 marca 2020

Frankfurt zamknął i dostosował pas startowy do uziemionych samolotów Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Frankfurt zamknął i dostosował pas startowy do uziemionych samolotów Lufthansy

Rafał Dybiński 19 marca 2020

Condor sprowadza urlopowiczów do Niemiec

Pasażer i linie lotnicze

Condor sprowadza urlopowiczów do Niemiec

Rafał Dybiński 17 marca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5