Jak informują władze portu lotniczego we Frankfurcie – pierwsza część pirsu G, będzie gotowa do obsługi pasażerów już w 2020 roku. Będzie on przeznaczony dla dla niskokosztowych linii lotniczych.
Budowa nowego pirsu jest związana z rosnącym ruchem pasażerskim, w szczególności ruch w segmencie przewozów niskokosztowych, o które zabiegają władze portu lotniczego. Fraport złożył już wniosek o pozwolenie na rozpoczęcie budowy do władz lokalnych.
Zgodnie z informacjami podanymi przez lotnisko we Frankfurcie – pierwsza faza budowy pirsu G zakończy się w 2020 roku. Dzięki inwestycji, która zgodnie z planami kosztować ma 200 mln euro, lotnisko będzie w stanie obsłużyć rocznie od czterech do pięciu milionów pasażerów w segmencie niskokosztowym. W drugiej fazie inwestycji pirs G zostanie rozbudowany, tak aby osiągnąć roczną przepustowość do siedmiu milionów pasażerów. Wtedy zostanie też połączony z terminalem 3 lotniska. W trzeciej, ostatniej fazie rozbudowy, pirs G zyska rękawy do boardingu.
Celem inwestycji jest zaoferowanie tańszej obsługi połączeń dla tanich linii lotniczych, jednocześnie integrując infrastrukturę z istniejącym portem lotniczym we Frankfurcie. Jak podają władze spółki – decyzja o rozpoczęciu budowy wcześniej niż zakładano została podjęta po przeanalizowaniu różnych możliwości.
Jak zapowiada Fraport, nowy pirs zaoferuje tańszą obsługę połączeń przewoźników niskokosztowych, przy jednoczesnej integracji z infrastrukturą portu lotniczego we Frankfurcie. Władze spółki poinformowały, że decyzja o tym, by rozpocząć budowę już teraz została podjęta po przeanalizowaniu różnych możliwości.
Roboty mają ruszyć na początku 2018 roku, a wykonawca zostanie wyłoniony w przetargu. – Złożenie wniosku o pozwolenie na rozpoczęcie budowy nowego pirsu G jest ważnym krokiem, który pozwoli nam zapobiec ograniczeniom istniejącym w terminalach 1 oraz 2 już w 2020 r. W tej chwili dwa istniejące terminale zbliżają się do granicy przepustowości wynoszącej 64 mln pasażerów rocznie. Limit może być zwiększony do 68 mln pasażerów, ale tylko czasowo i kosztem jakości obsługi pasażerów. Pirs G był już wcześniej przewidziany jako część budowy nowego terminala 3, i teraz jest realizowany wcześniej niż zakładały to pierwotne plany – powiedział Stefan Schulte, przewodniczący zarządu Fraportu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.