Finnair odwoła dziś (25 listopada) większość swoich rejsów ze względu na spory zbiorowe związane ze strajkiem i sporem pracowniczym na fińskiej poczcie. Odwołane są także wszystkie rejsy z i do Polski.
Fiński związek zawodowy lotnictwa, IAU, poinformował Finnair o strajku wspierającym i związanym z toczącym się sporem pracowniczym w fińskiej poczcie – Posti. Finnair nie jest stroną sporu, ale planowany strajk wsparcia będzie miał poważny wpływ na loty fińskiego przewoźnika. Akcja protestacyjna wpłynie na kilka kluczowych usług na lotnisku w Helsinkach, w tym na usługi naziemne, takie jak załadunek i rozładunek statków powietrznych, tankowanie i wypychanie samolotów, a także obsługę klienta Finnaira na lotnisku w Helsinkach, catering i pracę obsługi technicznej.
Ponieważ strony nie osiągnęły porozumienia, Finnair musiał odwołać loty zaplanowane na poniedziałek (25 listopada). Według najnowszych danych fiński przewoźnik anulował już 26 lotów w niedzielę wieczorem (24 listopada) i około 250 lotów od poranka w poniedziałek (25 listopada). Finnair miał zaplanowanych na pierwszy dzień nowego tygodnia 377 lotów. Firma spodziewa się, że będzie w stanie obsłużyć około 120 z nich, co stanowi 31 proc. wszystkich rejsów. Lista odwołanych lotów i
informacje dla klientów są dostępne na stronie Finnaira.
Z Polski Finnair lata z trzech miast: z Warszawy, Krakowa i Gdańska. Według najnowszych informacji odwołane zostały wszystkie rejsy. Oto lista odwołanych rotacji:
- AY1141/1142 Helsinki – Warszawa – Helsinki
- AY1143/1144 Helsinki – Warszawa – Helsinki
- AY1145/1146 Helsinki – Warszawa – Helsinki
- AY1161/1162 Helsinki – Kraków – Helsinki
- AY1171/1172 Helsinki – Gdańsk – Helsinki
– Finnair nie jest stroną sporu dotyczącego strajku wsparcia, jednak jego skutki poważnie zaburzają plany podróży ponad 20 tys. naszych klientów. Bardzo nam przykro z powodu kłopotów i obaw związanych z tą sytuacją. Dokładamy wszelkich starań, aby złagodzić ich wpływ. Pracujemy nad znalezieniem odpowiednich przekierowań dla klientów, których to dotyczy, ale zmiany rezerwacji tak dużej liczby klientów niestety zajmują sporo czasu – powiedział Jaakko Schildt, dyrektor operacyjny Finnaira.
Finnair informuje swoich klientów o odwołaniu lotu za pomocą wiadomości e-mail oraz sms i oferuje zmiany trasy klientom, których loty zostały odwołane. Ponieważ dostępność alternatywnych lotów jest ograniczona, zmiana trasy może zająć więcej czasu. Klienci mogą sprawdzić swoje nowe trasy za pośrednictwem stron internetowych Finnaira w zakładce Travel. Jeśli odpowiednia zmiana trasy nie jest możliwa, klienci mogą ubiegać się o zwrot ceny biletu.