Fińskie narodowe linie lotnicze Finnair przewiozły w grudniu 2021 roku 602 tys. pasażerów, co jest wzrostem o 551,4 proc. niż rok wcześniej. Fracht był nadal transportowany w płynnym tempie. Wyniki przewozowe z grudnia 2021 roku również wzrosły o 23,8 proc. w porównaniu z danymi z listopada 2021 roku. Finnair zwraca uwagę, że dane miesięczne mogą być nieco mylące, ponieważ w listopadzie było o jeden dzień mniej.
Pomimo rosnącej liczby pasażerów fiński flagowiec twierdzi w swoim komunikacie, że ograniczenia podróży wprowadzone w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się wariantu omikron koronawirusa SARS-CoV-2 miały wpływ na liczbę odbytych przez pasażerów podróży.
Członek sojuszu oneworld zakomunikował, że jest to szczególnie widoczne na trasach do Ameryki Północnej i Azji. Decyzja rządów Tajlandii i Stanów Zjednoczonych o otwarciu granic swoich krajów skutkowała przywróceniem regularnych połączeń przewoźnika, które oferuje ze swojego hubu w Helsinkach.
W grudniu zeszłego roku Finnair obsługiwał średnio 230 lotów dziennie, wliczając w to loty cargo, co oznacza wzrost o 206 proc. w porównaniu do grudnia 2020 roku. Jest to wzrost o 15,6 proc. w stosunku do miesiąca wcześniej. Linie lotnicze twierdzą, że różnice między liczbami przepustowości na danych kierunkach można wytłumaczyć większymi samolotami operującymi poszczególne sektory.
Wzrosty ruchu pasażerskiego i cargo
Wynik pasażerokilometrów (RPK) Finnaira za grudzień wzrósł o 1 081,5 punktów proc. rok do roku, a o 49,8 punktów proc. miesiąc do miesiąca. Wskaźnik wypełnienia samolotów (PLF) wzrósł o 24,3 punkty proc. do poziomu 54,4 punktów proc. rok do roku i 8,4 punktów proc. punktu miesiąc do miesiąca. Wolumen przewiezionego frachtu, wzrósł rok do roku o 109,2 punktów proc. i 1,2 punktu proc. miesiąc do miesiąca.
Grudzień ubiegłego roku był kolejnym rekordowym miesiącem w ilości przewiezionych ładunków od początku wybuchu pandemii w 2019 roku. 56,3 proc. wszystkich zaplanowanych lotów Finnaira odbyło się zgodnie z harmonogramem. Na wynik punktualności miały wpływ trudne warunki pogodowe oraz wyzwania związane z wprowadzanymi ponownie restrykcjami w podróży z powodu COVID-19. Wymagane dodatkowe dokumenty wydłużają czas kontroli, który potrzebny jest na zweryfikowanie ich przez pracowników naziemnych lotnisk, z których loty wykonuje fiński przewoźnik.
Zakaz sprzedaży alkoholu
Finnair zakazał sprzedaży alkoholu na lotach krajowych po godzinie 17:00. Regionalna Państwowa Agencja Administracyjna Południowej Finlandii (AVI) orzekła, że obecne ograniczenia, które mają zastosowanie do restauracji w Finlandii, mają również zastosowanie do lotów krajowych Finnaira i Norry (Nordic Regional Airliens), która jest spółką zależną flagowego przewoźnika. Po gwałtownym wzroście liczby nowych przypadków COVID-19 w okresie świątecznym fiński rząd wdrożył tak zwany „mechanizm bezpieczeństwa”, aby powstrzymać rozprzestrzenianie się wirusa.
The Regional State Administrative Agency for Southern Finland (AVI) has ruled that the current restrictions that apply to restaurants in Finland, also apply for Finnair and Norra’s domestic flights. Thus, we cannot sell alcoholic beverages on our domestic flights after 5 p.m. pic.twitter.com/thoVpRB7yq
Mimo, że nowy wariant, omikron, okazuje się mniej śmiercionośny niż poprzednie warianty – alfa i delta – to szybciej przemieszcza się w populacji. Każda osoba w Finlandii, która zostanie zakażona COVID-19, musi pozostać w domu przez dziesięć dni. Wprowadzone prawo oddziałuje na poziom personelu pracującego dla fińskich linii lotniczych, którzy przebywają w szpitalach. z Finnair jest zmuszony do odwołania lotów zaplanowanych przez siebie rotacji.
– Zostaliśmy zmuszeni do odwołania niektórych lotów, ponieważ wariant omikron i sezon grypowy powodują zwiększoną absencję chorobową w Finnair i zespołach naszych partnerów. Ta sama sytuacja dotyczy innych linii lotniczych i lotnisk na całym świecie. Również warunki zimowe i ich wpływ na działalność operacyjną stanowią dla nas wyzwanie – brzmiał komunikat Finnair dotyczący odwołanych lotów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.