Potencjalnym pasażerom samolotów, którzy zmuszeni są zaprzestać podróży lotniczych z powodu pandemii, może brakować nie tylko dreszczyku emocji związanego z lataniem, ale także… wyśmienitej pokładowej kuchni. Dlatego też Finnair postanowił przenieść ją chwilowo na Ziemię, o czym informuje CNN Travel.
W ramach nowego przedsięwzięcia, fińskie linie lotnicze Finnair rozpoczęły sprzedaż gotowych posiłków inspirowanych ofertą klasy biznes. Catering pokładowy można kupić w sklepie spożywczym w mieście Vantaa w Finlandii.
Marika Nieminen, wiceprezes Finnair Kitchen, mówi, że inicjatywa ma na celu zaspokojenie apetytu Finów, którzy tęsknią za podróżami lotniczymi. Projekt pozwoli także liniom na przywrócenie części personelu Finnair Kitchen, który został zwolniony po wybuchu pandemii. Jak twierdzi przedstawicielka Finnair, do tej pory udało się ponownie zatrudnić 10 byłych pracowników linii.
Kiedy projekt okazał się sukcesem, postanowiono o przeniesieniu produktów do sklepu spożywczego K-Citymarket w Vantaa, położonego niedaleko siedziby Finnair Kitchen. Po uruchomieniu posiłków w Vantaa 15 października Finnair planuje rozszerzyć działalność na inne sklepy K-Citymarket w całej Finlandii, a może nawet poza nią.
Skandynawskie jedzenie urozmaicone japońskim stylem to dopiero początek. – Jakość jedzenia to coś, z czego jesteśmy naprawdę dumni – podkreśla Nieminen. Finnair chce również, aby pasażerowie, którzy zazwyczaj wybierają bilety lotnicze w klasie ekonomicznej, mogli poczuć smak podróży w klasie biznes.
Obecnie dostępne do kupienia są dwa dania główne dziennie – w każdy weekend w ofercie będzie też przekąska. Menu będzie się zmieniać co dwa tygodnie. Główne dania kosztują 12,90 euro, a przystawka 5,90 euro. Inicjatywa ma przed sobą obiecujące perspektywy na przyszłość – zaledwie kilka godzin po premierze sprzedano 100 posiłków.
Także inne linie lotnicze eksperymentują z wprowadzeniem kuchni pokładowej wprost do uziemionych fanów lotnictwa. Qantas niedawno wystawił na sprzedaż kilka wózków barowych zaopatrzonych w alkohol, pidżamy oraz gazety, które zostały usunięte z Boeinga 747.
W międzyczasie Singapore Airlines uruchomiły na lotnisku Changi, w zaparkowanym, dwupoziomowym Airbusie A380
restaurację o tematyce lotniczej. Rezerwacje wyprzedały się w 30 minut.