Partner serwisu
Biznes i przemysł

Finnair pozostanie narodowym przewoźnikiem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-03-2018
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl. ch-aviation.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Finnair pozostanie narodowym przewoźnikiem
fot. Wikimedia/ Venkat Mangudi
Rząd nie chce prywatyzacji fińskich linii Finnair. Politycy sprzeciwiają się oddaniu kontroli państwa nad nim, dlatego linie będą musiały zrezygnować z udziału w konsolidacji sektora.

Obecnie w 55,8 proc. Finnair jest własnością państwa. Pekka Vauramo, dyrektor generalny linii, wielokrotnie wzywał do rozluźnienia tej kontroli, mając nadzieję na nawiązanie współpracy z jedną z głównych grup lotniczych. W 2015 r. pojawiły się plotki, że IAG International Airlines Group miało nabyć Finnair, choć żadna ze stron nie potwierdziła później tych spekulacji.

Relacje państwa z przewoźnikiem od zawsze były trudne. Członek rady odpowiedzialny za wynagrodzenia kierownictwa stwierdził, że sprawa własności Finnaira jest zbyt delikatna politycznie, bo władze chcą mieć państwowego przewoźnika. Dyskusja o zmianie własności musi poczekać na nowy rząd po wyborach w 2019 r.

Tymczasem Finnair, który rocznie ma obroty rzędu 2,6 mld euro, szykuje ekspansję na rynek azjatycki. – Będziemy rozglądać się za możliwościami wzrostu i sami określać swą przyszłość – powiedział szef linii. W zeszłym roku zwiększył już liczbę lotów na popularnych trasach dalekodystansowych do Azji, o trzy nowe cotygodniowe połączenia do Tokio Narita i Bangkoku i dodatkowy rejs w tygodniu do Delhi. Wraz z Japan Airlines latem 2018 roku Finnair zaoferuje trzy codzienne loty do Tokio Narita w ramach porozumienia z British Airways i Iberią.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Arktyczna trasa Finnair. Bezpośrednio z Laponii na północ Norwegii

Pasażer i linie lotnicze

Arktyczna trasa Finnair. Bezpośrednio z Laponii na północ Norwegii

Rafał Dybiński 30 sierpnia 2023

Finnair: Ponad milion pasażerów w lipcu, ale wciąż widać wpływ wojny

Pasażer i linie lotnicze

Finnair: Wzrost przychodów i więcej pasażerów w Q2. Solidne półrocze

Biznes i przemysł

Wrocław nowym kierunkiem Finnair. Wraca Gdańsk i więcej lotów do Krakowa

Pasażer i linie lotnicze

Prognozy Finnair bardziej optymistyczne niż w kwietniu

Biznes i przemysł

Finnair wprowadza opłatę za bagaż podręczny

Pasażer i linie lotnicze

Finnair wprowadza opłatę za bagaż podręczny

Mateusz Kieruzal 29 maja 2023

Zobacz również:

Arktyczna trasa Finnair. Bezpośrednio z Laponii na północ Norwegii

Pasażer i linie lotnicze

Arktyczna trasa Finnair. Bezpośrednio z Laponii na północ Norwegii

Rafał Dybiński 30 sierpnia 2023

Finnair: Ponad milion pasażerów w lipcu, ale wciąż widać wpływ wojny

Pasażer i linie lotnicze

Finnair: Wzrost przychodów i więcej pasażerów w Q2. Solidne półrocze

Biznes i przemysł

Wrocław nowym kierunkiem Finnair. Wraca Gdańsk i więcej lotów do Krakowa

Pasażer i linie lotnicze

Prognozy Finnair bardziej optymistyczne niż w kwietniu

Biznes i przemysł

Finnair wprowadza opłatę za bagaż podręczny

Pasażer i linie lotnicze

Finnair wprowadza opłatę za bagaż podręczny

Mateusz Kieruzal 29 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5