Fińskie linie lotnicze w najbliższych dwóch latach będą ulepszać komfort swoich pasażerów – stworzą nowe kabiny turbośmigłowych samolotów ATR i nową klasę Premium Economy na loty dalekodystansowe od 2021 roku.
Samoloty ATR Finnaira są obecnie wykorzystywane do lotów krajowych w Finlandii, lotów do krajów nadbałtyckich, do Gdańska w Polsce i na lotnisko Bromma w Sztokholmie. Rejsy obsługiwane są przez partnera firmy Finnair, Norra. Odnowienie kabiny obejmie nowe siedzenia, nowe dywany, ujednolicony i odświeżony wystrój kabiny. Pierwszy samolot ATR z odnowioną kabiną ma zacząć latać latem 2019 roku, a renowacja 12 samolotów zostanie zakończona do końca pierwszego kwartału 2020 roku.
– Chcemy, aby nasi klienci mogli cieszyć się prawdziwie nordyckim doświadczeniem podczas lotów regionalnych – mówi Piia Karhu, wiceprezes Finnaira ds. rozwoju usług pasażerskich. – Regionalny ruch lotniczy jest ważną częścią sieci Finnaira – co roku obsługujemy ponad 30 tys. lotów ATR – dodaje.
Finnair wprowadzi również nową drugą klasę, Premium Economy, dla całej floty dalekodystansowej od 2021 roku – zapewni ona większą przestrzeń i komfort oraz ulepszoną ofertę usług. – Widzimy rosnące trendy wśród podróżnych ku jakości i wygodzie – zaznacza Karhu.
Wprowadzenie klasy Premium Economy do floty długodystansowej Finnaira rozpocznie się w czwartym kwartale 2020 roku i ma zostać zakończone do końca 2022 roku. Obecnie trwa szczegółowe rozplanowanie kabiny, koncepcji usług oraz aspektów handlowych.
Przypomnijmy, że Finnair ma również ambitne plany wobec polskiego rynku lotniczego na 2019 rok. Narodowy przewoźnik Finlandii w sezonie letnim doda dwa kolejne, cotygodniowe połączenia między Helsinkami i Warszawą i będzie latać na tej trasie trzy razy dziennie. W sumie w lecie 2019 roku Finnair zaoferuje rekordową liczbę do 44 lotów tygodniowo między Helsinkami a Warszawą, Gdańskiem i Krakowem.