Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Filipiny wstrzymały budowę gigantycznego lotniska. Niedociągnięcia konsorcjum


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-02-01 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Filipiny wstrzymały budowę gigantycznego lotniska. Niedociągnięcia konsorcjum
fot. Facebook
Filipiny wstrzymały realizację wartego kilka mld dolarów projektu gigantycznego lotniska w pobliżu stołecznej Manili – informuje serwis "FlightGlobal". Decyzja zapadła niespełna rok po tym jak wybrano konsorcjum chińsko-filipińskie do budowy obiektu.
Projekt Sangley Point International Airport (SPIA) zostanie być może wznowiony w październiku bieżącego roku, jak zapewnia Jonvic Remulla, gubernator prowincji Cavite. – Liczymy na progresywne negocjacje z bardziej wykwalifikowanym partnerem – ujawnił Remulla.

Budowa nowego portu lotniczego na Filipinach została zaniechana z powodu "różnych niedociągnięć" w projekcie konsorcjum składającego się z krajowego konglomeratu MacroAsia (MAC) i chińskiego przedsiębiorstwa państwowego China Communications Construction Company (CCCC), wybranych do realizacji zadania w lutym ubiegłego roku.

Według gubernatora prowincji Cavite konsorcjum nie wypełniło wymogów dotyczących dokumentacji, pomimo uzyskania dwóch przedłużeń terminów. MAC potwierdził już wycofanie się z inwestycji w komunikacie giełdowym, podczas gdy chińskie CCCC jeszcze nie wydało oficjalnego oświadczenia w tej sprawie. Projekt szacowano wstępnie na 4,35 mld dolarów.

Pierwsza faza budowy Sangley Point International Airport (SPIA) obejmowała jeden pas startowy i terminal pasażerski, który byłby w stanie obsłużyć do 25 mln pasażerów rocznie. Docelowo lotnisko w dłuższej perspektywie ma dysponować czterema pasami startowymi i zdolnością do obsługi nawet 135 mln podróżnych rocznie. Aktualnie funkcjonujący Ninoy Aquino International Airport w Manili przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 potrafił obsłużyć w 2018 roku 45 mln pasażerów, mimo że jego możliwości sięgały 30 mln podróżnych.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

Jak wzrost cen stali wpłynie na inwestycje infrastrukturalne?

Biznes i przemysł

Jak wzrost cen stali wpłynie na inwestycje infrastrukturalne?

26 października 2021

Nowe cyfrowe europejskie niebo współtworzone przez Polaków

Infrastruktura i lotniska

Nowe cyfrowe europejskie niebo współtworzone przez Polaków

26 października 2021

Bydgoszcz: Nowe połączenie na Ukrainę i dodatkowe rotacje zimą

Infrastruktura i lotniska

Bydgoszcz: Nowe połączenie na Ukrainę i dodatkowe rotacje zimą

26 października 2021

Emirates zrekrutują w pół roku 6000 pracowników

Biznes i przemysł

Emirates zrekrutują w pół roku 6000 pracowników

26 października 2021

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5