Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Fiji Airways stawiają na airbusy A350-900


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-05-03 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Fiji Airways stawiają na airbusy A350-900
Fot. Airbus Media
Linia Fiji Airways poinformowała w czwartek (2 maja) o wyborze airbusa A350 XWB jako samolotu, który pomoże jej w planach ekspansji na rynku dalekodystansowym. Nowe maszyny szerokokadłubowe trafią do przewoźnika pod koniec tego roku.
Nowe dwa A350-900 trafią do floty przewoźnika w IV kwartale tego roku, pierwszy w listopadzie, a drugi w grudniu. Maszyny, które docelowo miały trafić do Hong Kong Airlines. będą leasingowane od DAE Capital z Dubaju, dzięki czemu Fiji Airways zostaną najnowszym operatorem, a DAE najnowszym klientem programu A350 XWB.

Ze względu na wspólny type rating rodzin A330 i A350, najnowszy A350XWB był naturalnym wyborem dla linii, który idealnie łączy się z istniejącą flotą sześciu A330. Piloci, którzy są wyszkoleni i latają na A330, mogą rozpocząć swoje przygotowania do lotów maszyną A350 przechodząc tylko szkolenie z różnic w obydwu samolotach. Opcja ta daje znaczną redukcję kosztów dla linii lotniczych, ponieważ szkolenie w różnicach maszyn nie wymaga korzystania z pełnego naziemnego symulatora lotów. Pozwala to na zmniejszenie o 65 proc. czasu szkolenia pilotów do zaledwie ośmiu dni, w porównaniu do standardowego okresu szkoleń. Wspólny type rating pozwala także na stworzenie grupy pilotów, którzy mogą latać zarówno A330 jak i A350XWB w koncepcji Single Fleet Flying (SFF), która zwiększa elastyczność planowania operacyjnego.

Pokład samolotu zostanie skonfigurowany na dwie klasy podróży dla 334 pasażerów: 33 w klasie biznes z nowymi fotelami (1-2-1) oraz 301 w klasie ekonomicznej, która również zostanie odświeżona. Samolot ma pomóc przewoźnikowi w poprawie obsługi istniejących już połączeń długodystansowych między Fidżi, rejonem Australii i USA oraz zapewnić możliwości otwarcia dodatkowych tras dalekodystansowych. Obecnie flota przewoźnika z Fidżi składa się obecnie z 12 samolotów: pięciu airbusów A330-200, jednego A330-300, jednego boeinga B737-700, trzech B737-800 oraz dwóch B737 MAX 8. Fiji Airways oczekuje na dostawę pięciu maszyn: dwóch A350-900 oraz trzech B737 MAX 8.

A350 XWB jest najnowszą konstrukcją Airbusa, która zastępuje stare A340 oraz B777. Rodzina samolotów A350 składa się dwóch wersji pasażerskich: A350-900 i A350-1000, które zabierają odpowiednio 315 i 369 pasażerów (podane dane dotyczą trzyklasowej konfiguracji pokładu). A350 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350 XWB. Airbus zebrał zamówienia na 890 samolotów A350, w tym na 710 maszyn w wersji A350-900.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Chińscy przewoźnicy rozpoczęli konkurencję na trasach międzynarodowych

Pasażer i linie lotnicze

Chińscy przewoźnicy rozpoczęli konkurencję na trasach międzynarodowych

Tomasz Śniedziewski 06 maja 2019

Brussels: Airbus A320 w malowaniu Bruegla

Pasażer i linie lotnicze

Brussels: Airbus A320 w malowaniu Bruegla

Piotr Bożyk 06 maja 2019

Moskwa: Awaryjne lądowanie Suchoja. Samolot w płomieniach (AKTUALIZACJA)

Pasażer i linie lotnicze

Moskwa: Awaryjne lądowanie Suchoja. Samolot w płomieniach (AKTUALIZACJA)

Piotr Bożyk 05 maja 2019

 

Brussels: Airbus A320 w malowaniu Bruegla

Pasażer i linie lotnicze

Brussels: Airbus A320 w malowaniu Bruegla

06 maja 2019

PAŻP: Oto dlaczego samoloty się spóźniają

Pasażer i linie lotnicze

PAŻP: Oto dlaczego samoloty się spóźniają

05 maja 2019

airBaltic realizuje projekt zielonego latania

Biznes i przemysł

airBaltic realizuje projekt zielonego latania

05 maja 2019

„Twardowsky” – koncepcja bazy na Marsie

Infrastruktura i lotniska

„Twardowsky” – koncepcja bazy na Marsie

05 maja 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5