Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

FedEx wprowadza w Europie nowy samolot Boeing 767F


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-07-23 09:59
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
FedEX/ Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

FedEx wprowadza w Europie nowy samolot Boeing 767F
fot. FedEx Express
FedEx Express, podmiot zależny FedEx Corp. i największa na świecie firma świadcząca usługi przewozów ekspresowych, wzmacnia sieć połączeń w Europie, dzięki nowemu samolotowi cargo, Boeing 767F.
Będąc częścią prowadzonego przez firmę programu modernizacji floty, nowy samolot zwiększy możliwości transportu przesyłek na trasie Dublin – Londyn – Paryż, wspierając tym samym zwłaszcza irlandzkie przedsiębiorstwa eksportujące do UK i Europy kontynentalnej.

Nowy samolot we flocie

Pierwszy Boeing 767F, rozpoczynający służbę w barwach FedEx w Europie, zapewnia większą ładowność, niższą emisję hałasu oraz dwutlenku węgla. Inwestycja stanowi element prowadzonych przez firmę działań, mających na celu dalszą rozbudowę europejskiej sieci połączeń lotniczych i drogowych.

Nowa maszyna pięć razy w tygodniu połączy hub’y FedEx w Dublinie i na lotnisku Stansted w Londynie z hubem zlokalizowanym na lotnisku Charles de Gaulle w Paryżu – jednym z największych, obok Kolonii i Liège, należących do FedEx w Europie.

Nowy Boeing 767F może przewieźć ponad 91 000 funtów ładunku, co stanowi wzrost o ok. 16% w porównaniu z dotychczas używanymi modelami. Nowa maszyna charakteryzuje się również niższym o 9% spalaniem, co przekłada się na obniżenie emisji szkodliwych substancji o 21% w przeliczeniu na każdy funt ładunku.

– Cieszymy się, że na trasie Dublin – Londyn – Paryż możemy zaprezentować nową maszynę. Modernizacja naszej floty na czystszą pod względem emisji, cichszą i bardziej wydajną, stanowi priorytet dla FedEx Express, a zakup Boeainga 767F to z pewnością ważny krok w tym kierunku. Większa ładowność nowej maszyny oferuje również większe możliwości naszym irlandzkim klientom, którzy eksportują swoje produkty do Wielkiej Brytanii oraz Europy kontynentalnej.” – powiedział Eser Sezek, Managing Director, Ireland Operations. „W naszym hubie w Dublinie skupiamy się na zapewnieniu znakomitej jakości usług naszym klientom, przy jednoczesnym ograniczeniu wpływu realizowanych operacji na lokalne środowisko. Nowy samolot, obok użytkowanych dotychczas B777, zapewni naszym klientom jeszcze lepszą dostępność usług – dodał.

Przygotowania do wprowadzenia nowej maszyny trwały wiele miesięcy. W tym czasie niezbędne szkolenia przeszła cała załoga, w tym osoby odpowiedzialne za ruch lotniczy, pracownicy rampy oraz technicy.

Ambitna strategia modernizacji floty

FedEx Express w ramach prowadzonego pod nazwą „Reduce, Replace, Revolutionise” programu, skupia się obecnie na modernizacji swojej floty, uwzględniając najnowsze osiągnięcia technologiczne. Od roku 2007, kiedy FedEx rozpoczął wymianę swoich maszyn, we flocie pojawiło się 210 nowych samolotów (łącznie firma posiada ich 679), wykorzystujących najnowsze technologie, zapewniające redukcję zanieczyszczeń, poziomu hałasu czy emisji dwutlenku węgla. Celem FedEx Express na lata 2005-2020 jest redukcja poziomu emisji w obszarze lotniczym o 30%. Jak dotąd zredukowano emisję o 22,6%. Dodatkowo, firma zobowiązała się, że do roku 2030 będzie pozyskiwać 30% paliwa z alternatywnych źródeł.

Dzięki modernizacji floty i programom oszczędności paliwa, w 2018 r. FedEx Express oszczędził ponad 200 milionów galonów paliwa lotniczego, ograniczając emisję dwutlenku węgla o blisko 2 miliony ton. W ubiegłym roku firma zamówiła dodatkowo 12 Boeingów 777F oraz 12 Boeingów 767F – znacznie bardziej oszczędnych od dotychczas wykorzystywanych modeli.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Linia Lion Air odebrała pierwszego airbusa A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Linia Lion Air odebrała pierwszego airbusa A330neo

Piotr Bożyk 23 lipca 2019

LOT: 209 mln zł zysku w 2018. W tym roku ma być podobnie

Pasażer i linie lotnicze

LOT: 209 mln zł zysku w 2018. W tym roku ma być podobnie

Łukasz Malinowski 22 lipca 2019

FedEx Express zamawia 24 frachtowce Boeinga

Biznes i przemysł

FedEx Express zamawia 24 frachtowce Boeinga

Magdalena Wosińska 20 czerwca 2018

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5