Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

FAA banuje komputery Apple MacBook Pro


Wstecz Dalej

Autor:

inf. pras. oprac. PB

Data publikacji:
2019-08-18 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

FAA banuje komputery Apple MacBook Pro
Fot. Apple Reviews
Po czerwcowym wycofaniu wybranych 15-calowych komputerów MacBook Pro firmy Apple, amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) zakazała zabierania tych laptopów na pokłady samolotów. Zakaz ten jak na razie dotyczy tylko Stanów Zjednoczonych - donosi Bloomberg.
Ograniczenie FAA obejmuje zarówno bagaż podręczny, jak i bagaż rejestrowany. Sprzęt, który potrafi samoczynnie zająć się ogniem, nie jest mile widziany na pokładzie samolotu. Ta sama sytuacja dotknęła kiedyś chociażby smartfona Samsung Galaxy Note 7.  Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) na razie nie banuje MacBooków, a jedynie wydaje ostrzeżenie i przypomina o środkach ostrożności dotyczących transportu drogą powietrzną przenośnych urządzeń elektronicznych, 15-calowych MacBook Pro starszej generacji firmy Apple Inc.

Jak informuje Apple problem ten dotyczy komputerów MacBook Pro (15-calowe modele z wyświetlaczami Retina) sprzedanych pomiędzy wrześniem 2015 r. a lutym 2017 r. Komputery trafiły do sprzedaży z bateriami, które według producenta "mogą się przegrzewać i stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa, w tym również pożaru". Według Bloomberga tym samym komputerom zabroniono także latania w liniach poza USA: w TUI Group Airlines, Thomas Cook Airlines, Air Italy oraz Air Transat.

Jeżeli ktoś korzysta z 15-calowego MacBooka Pro, to w trosce o własne bezpieczeństwo najlepiej będzie sprawdzić tę stronę Apple, na której można zobaczyć, czy akumulator w danym egzemplarzu powinien zostać wymieniony.

Jak informuje portal Spider'sWeb.pl jest tylko jeden problem: nikt nie wie do końca, w jaki sposób obsługa amerykańskich lotnisk ma rozpoznawać MacBooki stwarzające ryzyko pożarowe. Ten sam model, wyprodukowany po lutym 2017 r. jest już (zdaniem samej FAA) w pełni bezpieczny i bez problemu można zabrać go na pokład samolotu. - Druga sprawa: jeśli ktoś oddał już swojego wadliwego MacBooka na akcję serwisową i wymienił wadliwy akumulator na w pełni bezpieczny, to co wtedy? Jakie zalecenia odnośnie kontroli bezpieczeństwa wyda w tym przypadku Federalna Administracja Lotnictwa? Opcje są dwie: albo będzie to absolutnie martwa regulacja, której nikt nie będzie przestrzegał, albo za sprawą FAA, kontrole bezpieczeństwa na amerykańskich lotniskach narobią masę problemów wszystkim użytkownikom MacBooków Pro. Tak źle i tak niedobrze - możemy przeczytać w artykule spidersweb.pl.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ryanair wstydzi się MAX-ów

Biznes i przemysł

Ryanair wstydzi się MAX-ów

Emilia Derewienko 15 lipca 2019

MAX-ymalne problemy Boeinga. Teatr absurdu z uziemieniami

Biznes i przemysł

MAX-ymalne problemy Boeinga. Teatr absurdu z uziemieniami

Aleksander Domański 15 lipca 2019

Stany Zjednoczone: Więcej pieniędzy dla FAA

Prawo i polityka

Stany Zjednoczone: Więcej pieniędzy dla FAA

Aleksander Domański 07 lipca 2019

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5